Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-08, 21:07
Medlem
Zelenskyj ikväll:

Zelenskyj: Vi har varken den lagliga eller moraliska rätten att ge upp territorier
Anastasia Prots — 8 december, 20:15

"President Volodymyr Zelenskyj uppgav att Ukraina inte överväger möjligheten att överföra något av sina territorier, eftersom detta inte är tillåtet enligt nationell lagstiftning, internationell rätt eller moraliska principer."

Källa: Zelenskyj vid en online-briefing

Direkt tal: "Överväger vi frågan om att ge bort några territorier? Vi har ingen rätt enligt lagen – enligt Ukrainas lag, enligt vår konstitution, internationell rätt, för att vara ärlig. Och vi har ingen moralisk rätt heller."

"Ryssland insisterar naturligtvis på att vi ger upp territorium. Vi vill absolut inte ge upp någonting. Det är det vi kämpar för, det vet ni mycket väl."

Mer att läsa I frågan finns att läsa I länken:
https://www.pravda.com.ua/news/2025/12/08/8010947/

Så var det med den saken.
Citera
2025-12-08, 21:07
Medlem
Dumbledwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
Kiev stavas det. Nej, Bryssel är inte intresserade av någon fred. Att upprätthålla kriget och fortsätta pumpa pengar för att slippa slåss är prio ett. Detta på grund av att man inte kan få igenom sin vilja gällande Ukrainas och sina egna vilkor men även för att skapa tid för att kunna rusta upp sin egna militär på Ukrainas bekostnad.

Det är därför du hört puckon säga att ”Ukraina slåss för oss”. Det är enbart egoistiska och korkade argument för att köpa sig tid och skrämma upp sin befolkning att betala och skänka mer till land som läcker som en schweizisk ost med en korruption som får Ryssland att blinka med avundsjuka.
Jag tror alla vet, även ryssar, att Ukraina med EU:s stöd kan hålla ut låångt längre än vad Ryssland klarar av.
Därför ser vi denna inflation av ruski-trash på Flashback den senaste tiden, eller hur?
Citera
2025-12-08, 21:14
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Återigen kör du med Kreml talking points.
Zelensky är demokratiskt vald ledare och är det fortfarande, under rådande undantagstillstånd, som parlamentet har beslutat.

Så, återigen debunkas en lögn från dig.

Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ja vi hoppas bägge två på riktig fred. Inga följdkrig, och en demokratisk ledare i Kyiv.

Men din lösning för att nå detta tror jag inte på. Jag gissar att den är att EU ska fortsätta sin politik som den är nu? Eller kanske öka stödet, och chansa på att Putin inte använder kärnvapen?
Citera
2025-12-08, 21:15
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Nej. Vad Ukraina vill. Det är det viktiga.
Vad du tror är oväsentligt.

Citat:
Oj, tack för den upplysningen. Tur att du och självaste Ukraina redan har bestämt vad alla andra ska tycka. Annars hade vi andra nästan behövt tänka själva, och det vore ju hemskt.

Och ja, det är säkert bara mina inskränkta tankar som fått för sig att USA:s allt tydligare tillbakadragande kanske säger något om hur mycket man faktiskt bryr sig om Ukraina i längden. Men det förstår jag nog inte heller, antar jag.

Fortsätt gärna förklara, det verkar viktigt för dig. Vad kan man annars förvänta sig av en användare med ryssens nationaldryck i namnet 🤡😅
Citera
2025-12-08, 21:25
Medlem
Citat:
Är du så dum att du TROR det är kapitulation Ryssen är ute efter? Är du så korkad?

I praktiken är det ju en kapitulation som man kräver. Man säger det för all del inte officiellt, men läser man de ryska kraven så är det en de facto kapitulation Ryssland kräver. Större områden än man redan ockuperat, begränsningar av Ukrainas militär samt att man vill styra över Ukrainas framtid. Om du inte anser att det är detsamma som Ukrainsk kapitulation, så får du gärna definiera vad en kapitulation innebär för dig.
Citera
2025-12-08, 21:40
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbledwarf
Ukraina förtjänar riktig fred, det vet du, ruski-trash.
Och Ryssland ska respektera Ukrainas gränser, det är också så det förmodligen kommer att bli i slutändan.

Vad hände med att hålla sig objektiv utan att anklaga och kalla folk för saker?

Ryssland kommer respektera Ukrainas gräns. Den nya gränsen.
Citera
2025-12-08, 21:43
Medlem
Dumbledwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT

Vad hände med att objektivt kalla saker för vad de är?
Ryssland skulle ju ta hela Ukraina sa Putin år 2022, vad hände?
Trillade verkligheten ned ruski-trash?
Citera
2025-12-08, 21:49
Medlem
Citat:
Ja vi hoppas bägge två på riktig fred. Inga följdkrig, och en demokratisk ledare i Kyiv.

Men din lösning för att nå detta tror jag inte på. Jag gissar att den är att EU ska fortsätta sin politik som den är nu? Eller kanske öka stödet, och chansa på att Putin inte använder kärnvapen?

Nej, lilla vän. Du hoppas inte på fred utan på rysk vinst.

Det finns för övrigt redan en demokratisk ledare i Kiev.
Citera
2025-12-08, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT

Ryssråttorna respekterar aldrig länders gränser. Det borde väl t o m efterblivna rysstroll som du fatta.
Citera
2025-12-08, 21:56
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Återigen ska man debunka dina lögner, rysk propaganda.

https://slovoproslovo.info/en/poll-most-ukrainians-want-peace-but-not-at-any-cost/

Citat:
Public opinion in Ukraine shows a growing consensus on the need for peace, but with the condition of preserving dignity. According to a recent sociological survey by the Institute of Social and Political Psychology of the National Academy of Sciences of Ukraine and the Association of Political Psychologists of Ukraine, 76.3% of respondents believe that Ukraine needs peace, but not at any cost. For comparison, in 2023, 66.6% shared this opinion.

Klappträ.

Citat:
Förklara istället hur du tolkar ukrainska folkviljan i opinion för "snabb fred även om det innebär territoriella eftergifter", trots att de också kämpar vidare.

Här har du en gammal KREML TALKING POINT för mitt påstående. https://responsiblestatecraft.org/ukrainians-ready-to-end-war/

Man vinner inte en diskussion som du tror att man gör.

Du är handikappad och upprepar Zelenksy talking points! Kände du att jag vann diskussionen efter denna fruktansvärda sanningsleverans som barlägger din själ? Troligen inte va?
Citera
2025-12-08, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Nej. Vad Ukraina vill. Det är det viktiga.
Vad du tror är oväsentligt.
Nej Vodkamannen. Vad Moskva och Washington kommer överens om är det som gäller.
Citera
2025-12-08, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
I praktiken är det ju en kapitulation som man kräver. Man säger det för all del inte officiellt, men läser man de ryska kraven så är det en de facto kapitulation Ryssland kräver. Större områden än man redan ockuperat, begränsningar av Ukrainas militär samt att man vill styra över Ukrainas framtid. Om du inte anser att det är detsamma som Ukrainsk kapitulation, så får du gärna definiera vad en kapitulation innebär för dig.
En kapitulation innebär att ge upp striden och överlämna sig till en fiende precis som svenskarna fick göra i Poltava och Hitler i Berlin 🤡 capish?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in