2025-12-08, 07:05
Medlem
Butternutsquashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightmarefuel
Skulle du möjligtvis kunna lägga upp dem igen?

Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
+1 på inlägg ovan.
Hade gärna tagit del av den här Fupen.
Någon som kan ladda upp på nytt?
Provar att begära ut den igen. Har den inte fysiskt längre.
Citera
2025-12-08, 11:26
Medlem
Butternutsquashs avatar
Fick svar från tingsrätten att den bara går att få ut i skrift nu. Det kostar dessutom. Tyvärr!
Citera
2025-12-08, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butternutsquash
Fick svar från tingsrätten att den bara går att få ut i skrift nu. Det kostar dessutom. Tyvärr!

Om man googlar B 5557-23 så finns en länk till scridb.com där kan man läsa en del av fupen.
Flera bilder finns. Det går inte att spara ned utan att teckna ”fritt” konto en månad osv.

Minns från när Fup fanns alla de hundra och åter hundra sms som GK skrev till mannen.
Evigt rantande, kränkande och mycket anklagande sms i en strid ström. Mannen svarade alltid mycket korrekt och bad om ursäkt för allt som hon påstod vara alla andras fel. Och naturligtvis hans fel i det oändliga.
Citera
2025-12-13, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Om man googlar B 5557-23 så finns en länk till scridb.com där kan man läsa en del av fupen.
Flera bilder finns. Det går inte att spara ned utan att teckna ”fritt” konto en månad osv.

Minns från när Fup fanns alla de hundra och åter hundra sms som GK skrev till mannen.
Evigt rantande, kränkande och mycket anklagande sms i en strid ström. Mannen svarade alltid mycket korrekt och bad om ursäkt för allt som hon påstod vara alla andras fel. Och naturligtvis hans fel i det oändliga.
Domen ligger på nätet https://www.scribd.com/document/814621385/Helsingborgs-tingsratt-B-5557-20-Dom-2021-01-08
Citera
2025-12-13, 14:25
Medlem
Det här är vanligare än vad man tror. Tyvärr anses det inte vara okej att man som man acceptera detta och därför håller dessa män käft.
Det finns även män som blivit hånade av polisen när dom ska anmäla. Folk har extremt svårt och tro på sådant här.
Finns många för snälla män som styrs av dominanta kvinnor som tar mansrollen när den är avsaknad.

Skönt att rätten tar det på allvar så att pappan och barnen får andro.
Citera
2025-12-13, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteBalansOchFakta
Domen ligger på nätet https://www.scribd.com/document/814621385/Helsingborgs-tingsratt-B-5557-20-Dom-2021-01-08

Var det inte du som delade Fuppen tidigare?
Jag tror att jag laddade ner den tack var dig. En pdf, med allt sekretessbelagt material som exempelvis mammans anmälan till familjerådgivningen där hon beskrev pappans "gränslösa sexuella beteende" gentemot sönerna.

Pappan var visst polisanmäld av sönerna för sexuellt ofredande och tagit massa blancolån. Han verkar inte vara en särskilt trevlig typ, tur man slipper vara gift med en sådan oansvarig j...l.

Till familjerådgivningens beskrev mamman att han hade tagit så mycket lån att bara kostnaderna låg på 45 000 i månaden. Hon jobbade visst tre jobb för att sanera hans skulder, och drev företag på gården, medan han höll sig borta och lät henne och sönerna göra jobbet.

Tack för att du delade domen, där ser man att det är berättelser mamman är dömd för, inga utomstående vittnen och inga skador trots att det påstås daglig våld. Det framkommer även att bevisning som hade friat henne aldrig presenterades.

Hennes försvarare verkar ha varit rimligt oengagerad, Sönerna hade visst varit i skolan, varför togs inte skolnärvaron med som bevisning. Mamman verkar ju nästan ha jobbat ihjäl sig. Märkligt att det inte finns någon arbetsnärvaro som bevisning.
Och om de hade gäster på bed and breakfastet kan man ju undra varför de inte fick vittna`?

Kan inte du dela fuppen igen, för om man läser hennes bok framgår att mannen ringde ut polisen utan anledning, och att polisen aldrig utredde hans falska anmälan. Det måste gå att se i händelseprotokollet vad han sade till SOS, det kan man ju fråga varför det inte utreddes?

Det verkar finnas mycket som ligger dolt, som exempelvis att mannen börjat samla bevis i samband med sönernas anmälan av honom för sexuella övergrepp, och att den så kallade "dagboken", skrevs under tiden socialtjänsten utredde familjen på grund av pappans sexuella beteenden.

Det verkar konstigt att mamman skulle slå hela familjen blodig när de var regelbundet hos socialtjänsten.
Dessutom verkar pappan ha tömt alla deras tillgångar medan hon satt frihetsberövad och fått henne skyldig honom pengar i bodelningen. Det var väl du som delade det dokumentet. Lägg upp det igen.
Jag tror inte på den här historian, mannes motiv om hämnd och ekonomi, verkar aldrig ha utretts. Konstigt!
Citera
2025-12-13, 20:04
Medlem
versalers avatar
https://www.scribd.com/document/496363323/Helsingborgs-TR-B-5557-20-Aktbil-35
Vet inte om det är hela fupen dock

Citat:
Ursprungligen postat av TheTruthTeller1
Jag tror att jag laddade ner den tack var dig. En pdf, med allt sekretessbelagt material som exempelvis mammans anmälan till familjerådgivningen där hon beskrev pappans "gränslösa sexuella beteende" gentemot sönerna.

Pappan var visst polisanmäld av sönerna för sexuellt ofredande och tagit massa blancolån. Han verkar inte vara en särskilt trevlig typ, tur man slipper vara gift med en sådan oansvarig j...l.

Till familjerådgivningens beskrev mamman att han hade tagit så mycket lån att bara kostnaderna låg på 45 000 i månaden. Hon jobbade visst tre jobb för att sanera hans skulder, och drev företag på gården, medan han höll sig borta och lät henne och sönerna göra jobbet.

Tack för att du delade domen, där ser man att det är berättelser mamman är dömd för, inga utomstående vittnen och inga skador trots att det påstås daglig våld. Det framkommer även att bevisning som hade friat henne aldrig presenterades.

Hennes försvarare verkar ha varit rimligt oengagerad, Sönerna hade visst varit i skolan, varför togs inte skolnärvaron med som bevisning. Mamman verkar ju nästan ha jobbat ihjäl sig. Märkligt att det inte finns någon arbetsnärvaro som bevisning.
Och om de hade gäster på bed and breakfastet kan man ju undra varför de inte fick vittna`?

Kan inte du dela fuppen igen, för om man läser hennes bok framgår att mannen ringde ut polisen utan anledning, och att polisen aldrig utredde hans falska anmälan. Det måste gå att se i händelseprotokollet vad han sade till SOS, det kan man ju fråga varför det inte utreddes?

Det verkar finnas mycket som ligger dolt, som exempelvis att mannen börjat samla bevis i samband med sönernas anmälan av honom för sexuella övergrepp, och att den så kallade "dagboken", skrevs under tiden socialtjänsten utredde familjen på grund av pappans sexuella beteenden.

Det verkar konstigt att mamman skulle slå hela familjen blodig när de var regelbundet hos socialtjänsten.
Dessutom verkar pappan ha tömt alla deras tillgångar medan hon satt frihetsberövad och fått henne skyldig honom pengar i bodelningen. Det var väl du som delade det dokumentet. Lägg upp det igen.
Jag tror inte på den här historian, mannes motiv om hämnd och ekonomi, verkar aldrig ha utretts. Konstigt!
Citera
2025-12-13, 20:14
Medlem
Citat:

Nej, jag har inte delat FUP:en, så den måste du fått någon tag i någon annanstans. Det jag tidigare delat, och kan göra igen, är en artikel om fallet. https://www.expressen.se/kvallsposten/barnens-skrackfyllda-liv-pa-hastgarden-da--forsar-blodet-ur-nasan/
Citera
2025-12-13, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av versaler
https://www.scribd.com/document/496363323/Helsingborgs-TR-B-5557-20-Aktbil-35
Vet inte om det är hela fupen dock
Nej det är den inte, bland annat finns inte dokumentet som visar att den påstådda dagboken är en efterkonstruktion, inte heller socialtjänstens utredning som visar på pappans föräldraalienerande beteenden eller att han mer uppvisar kontroll än trauma, inte heller familjerådgivningens noteringar, eller skolnärvaron eller rättsmedicinprotokollet som visade att det inte fanns skador, men det går att läsa sig till i domen, eftersom det står i domskälen.
Men händelseprotokollet kanske finns där och i huvudanmälan går att se att brottet skulle ha skett hela dygent 26, polisen ringdes ut 27, och sönerna hade varit i skolan hela 26 och tränat och haft sig 27. Ingenting tydde på att det hade varit en akut händelse, vilket pappan påstod.
Dessutom så säger pappan från början att han inte kände till att barnen misshandlades, för att därefter ända sina uppgifter i varenda förhör, för att till socialtjänsten och i domstolen ge ytterligare andra uppgifter. Intressant är det där "blåljus och sirener"-hotet han påstår att sönerna sagt. Han upprepar det i förhör efter förhör, och i tingsrätten, men sönerna har aldrig vittnat om det.
Kanske LiteFaktaOchBalans kan ladda upp hela orginal-fuppen, jag tror det var han som gjorde det tidigare. Och han verkar ha väldigt mycket insyn i ärendet.
Citera
2025-12-13, 20:18
Medlem
Citat:
Nej, jag har inte delat FUP:en, så den måste du fått någon tag i någon annanstans. Det jag tidigare delat, och kan göra igen, är en artikel om fallet. https://www.expressen.se/kvallsposten/barnens-skrackfyllda-liv-pa-hastgarden-da--forsar-blodet-ur-nasan/
Du verkar ha väldigt mycket insyn i ärendet, jag har läst dina tidigare kommentarer. Och eftersom pdf:en med fuppen som delades innehöll allt sekretessbelagt material måste det vara någon med god insyn som hade tillgång till den. Vad synd då att du inte kan dela den. Det hade varit intressant om någon ville granska ärendet.
Citera
2025-12-13, 20:34
Medlem
Citat:
Du verkar ha väldigt mycket insyn i ärendet, jag har läst dina tidigare kommentarer. Och eftersom pdf:en med fuppen som delades innehöll allt sekretessbelagt material måste det vara någon med god insyn som hade tillgång till den. Vad synd då att du inte kan dela den. Det hade varit intressant om någon ville granska ärendet.

Som jag skrev tidigare så har jag inte delat FUP:en. Men om den blivit delad i detta forum tidigare så kan du väl kontakta personen som delade den och be denne dela igen?
Citera
2025-12-13, 20:46
Medlem
Citat:
Som jag skrev tidigare så har jag inte delat FUP:en. Men om den blivit delad i detta forum tidigare så kan du väl kontakta personen som delade den och be denne dela igen?
Jag bara tänkte att eftersom du har så stor insyn i ärendet och har delat med dig av allt möjligt som borde vara okänt för den stora allmänheten vore det väl rimligt att du hade original-fuppen med det sekretessbelagda materialet.
Det är ju rätt mycket som är sekretessbelagt mycket av det som visar att den påstådda misshandeln aldrig kan ha hänt, man kan ju fundera på varför.
Kan rättsväsendet ha blivit fört bakom ljuset av den där pappan, han verkar vara en läskig typ. Stackars barn som blev lämnad med honom efter det han gjorde med dem sexuellt... jag tror inte mamman fick dem att ljuga, oavsett vad som påstås, varför skulle hon det, hon verkar ju ha gjort allt för att rädda sin familj, medan mannen gick och planerade en polisanmälan i år. Fruktansvärt att behöva leva med en sådan man. Och ingen verkar ha utrett orsaken till det, men goda manipulatörer låter ju andra fylla i tomrummen, för det är ju märkligt att han sparat bevis sedan barnen polisanmälde honom, eller vad tycker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in