2025-12-08, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Men vad är problemet, berätta istället vad det är du pratar om, vi är på ett diskussionsforum nu inte på en disputation, även om du förmodligen inte vet vad det betyder...
Jag vet inte hur efterbliven jag behöver vara för att nå fram till dig.

Vad är det du inte begriper? Att den engelska kulturen löper jämsides med den övriga västeuropeiska kulturen? Det som händer i UK stannar inte i UK.

Problemet är att korkade pappskallar av din sort fastnar med fingrarna i vedklyven för att ni tror att överstatlig åsiktscensur bara stannar vid Elon Musk. All censur som du applåderar kommer även att gälla dig, förstår du inte det?

Jag förväntar mig ännu ett skitsvar från dig så för enkelhetens skull: Hur lyder din fråga? Vad begriper du inte?
Citera
2025-12-08, 20:18
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrabKore
Jag vet inte hur efterbliven jag behöver vara för att nå fram till dig.

Vad är det du inte begriper? Att den engelska kulturen löper jämsides med den övriga västeuropeiska kulturen? Det som händer i UK stannar inte i UK.

Problemet är att korkade pappskallar av din sort fastnar med fingrarna i vedklyven för att ni tror att överstatlig åsiktscensur bara stannar vid Elon Musk. All censur som du applåderar kommer även att gälla dig, förstår du inte det?

Jag förväntar mig ännu ett skitsvar från dig så för enkelhetens skull: Hur lyder din fråga? Vad begriper du inte?

Så berätta vad problemet är då. Jag antar atg du inte ens vet vad ad hominem är... Vad är det du inte får säga?
Citera
2025-12-08, 20:21
Medlem
Citat:
Så berätta vad problemet är då. Jag antar atg du inte ens vet vad ad hominem är...
Hur lyder frågan?

Jag har redan beskrivit problemet i ett antal inlägg, tyvärr kan jag inte skriva med kritor så att även du hänger med. Har du en specifik fråga som du vill ha svar på? Inte?

Då besvarar jag inte mer fokusflyttande svammel från ditt håll.
Citera
2025-12-08, 20:22
Medlem
guderis avatar
Citat:
Hur lyder frågan?

Jag har redan beskrivit problemet i ett antal inlägg, tyvärr kan jag inte skriva med kritor så att även du hänger med. Har du en specifik fråga som du vill ha svar på? Inte?

Då besvarar jag inte mer fokusflyttande svammel från ditt håll.

Vad är det du inte får säga i Sverige utan att åka i finkan?
Citera
2025-12-08, 20:30
Medlem
TotalWars avatar
Citat:

Du får inte svära åt polisen, eller använda nedsättande språkbruk. Givetvis kommer detta vidgas med tid och leta sig in i den digitala världen. Alla blir ju för fan kränkta idag för minsta lilla.
Citera
2025-12-08, 20:31
Medlem
Citat:
Det beror på vem som har makten för stunden. Dylika gummilagar (eller t.ex. HMF) kan enkelt användas för att tysta opposition och det applåderar du. Vi får se hur mycket stövel du slickar om EU plötsligt styrs av en Trump- eller Putintyp.

Nej, jag har inte åkt i finkan (än) men låt England visa vägen så kan den detaljen säkert rättas till.
Vad är ett hatbrott?

Hatbrott är brott där motivet är att kränka någon på grund av gärningspersonens uppfattning om en person, en folkgrupp eller en annan sådan grupp av personer på grund av ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse, sexuell läggning, kön, könsidentitet eller könsuttryck eller annan liknande omständighet.

https://polisen.se/utsatt-for-brott/polisanmalan/hat-hot-och-vald/hatbrott/
Är ämnet komplicerat?
Du kanske vill måla upp ett litet fiktivt scenario där ovanstående absolut inte kan missbrukas?
Citera
2025-12-08, 20:33
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Du får inte svära åt polisen, eller använda nedsättande språkbruk. Givetvis kommer detta vidgas med tid och leta sig in i den digitala världen. Alla blir ju för fan kränkta idag för minsta lilla.

Så du åker i finkan om du svär åt polisen, har du själv erfarenhet av det?
Citera
2025-12-08, 20:34
Medlem
guderis avatar
Citat:
Det beror på vem som har makten för stunden. Dylika gummilagar (eller t.ex. HMF) kan enkelt användas för att tysta opposition och det applåderar du. Vi får se hur mycket stövel du slickar om EU plötsligt styrs av en Trump- eller Putintyp.

Nej, jag har inte åkt i finkan (än) men låt England visa vägen så kan den detaljen säkert rättas till.
Vad är ett hatbrott?

Hatbrott är brott där motivet är att kränka någon på grund av gärningspersonens uppfattning om en person, en folkgrupp eller en annan sådan grupp av personer på grund av ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse, sexuell läggning, kön, könsidentitet eller könsuttryck eller annan liknande omständighet.

https://polisen.se/utsatt-for-brott/polisanmalan/hat-hot-och-vald/hatbrott/
Är ämnet komplicerat?
Du kanske vill måla upp ett litet fiktivt scenario där ovanstående absolut inte kan missbrukas?

Fast England är varken Sverige eller EU, frågan var, vad kan du inte säga i Sverige utan att åka i finkan?
Citera
2025-12-08, 20:41
Medlem
AndersPersson99s avatar
Klockan är fem i tolv när det gäller yttrandefriheten i Europa.

Massövervakning och åsiktsregistrering är på fullt införande. Dessa år kan vara helt avgörande för om vi kommer leva i en diktatur i framtiden eller inte.

Att X opponerar sig får man se som en stor tjänst av Elon, som spenderar 140 miljoner dollar på din och min yttrandefrihet.
Citera
2025-12-08, 20:45
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Så du åker i finkan om du svär åt polisen, har du själv erfarenhet av det?

En ny lag trädde i kraft den 2 juli 2025 som kriminaliserar förolämpning av en offentliganställd (även poliser) i samband med myndighetsutövning.
Citera
2025-12-08, 20:46
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99

Massövervakning och åsiktsregistrering är på fullt införande. Dessa år kan vara helt avgörande för om vi kommer leva i en diktatur i framtiden eller inte.

Att X opponerar sig får man se som en stor tjänst av Elon, som spenderar 140 miljoner dollar på din och min yttrandefrihet.

Elon skiter fullständigt i yttrandefrihet, vilket borde ha bevisats av hans egna uttalanden om att stämma folk för förtal stup i kvarten.
Citera
2025-12-08, 20:47
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99

Du kommer inte längre in i USA om du sysslar med censur, "faktagranskning" m.m.

En direkt konsekvens av boten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in