2025-12-08, 19:02
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Det är ju lite typiskt dig att förminska. Du tar en okej spelare i din jämförelse för att inte se ut som en fåntratt fullt ut. Men undviker aktivt de som är riktigt bra.

Alex Killorn (dubbla Stanley cups) och Kris Kreider är gamla i gemet och helt lyriska över Leos spelstil och sätt att föra sig på isen. De har sett och spelat med X antal spelare och håller ändå Leo bland de högsta de bevittnat. När fick RNH sådana lovord?
Du pratar om spelet till våren. Efter four nations förra året spelade Carlsson sin bästa hockey och producerade långt mer än Cutter & McTavish.

Han har gjort poäng i vilken konstellation man än satt honom. Och då ska vi inte glömma att han även är duktig defensivt. Du kanske snarare skulle jämföra honom med en finne med ryskklingande namn framför RNH.

Leo har inte vunnit något ännu.
Chilla nu. Han är en bra center och fått bra start med Anaheim som bygger på något nytt.

Vi kan prata om stjärnor,när han gjort 3-4 topp säsonger i topp 10,samt utmanar eller vunnit ett SC. Det handlar inte om att förminska,utan vara realist.
Citera
2025-12-08, 19:30
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Leo har inte vunnit något ännu.
Chilla nu. Han är en bra center och fått bra start med Anaheim som bygger på något nytt.

Vi kan prata om stjärnor,när han gjort 3-4 topp säsonger i topp 10,samt utmanar eller vunnit ett SC. Det handlar inte om att förminska,utan vara realist.

Jo men det gäller väl isåfall de flesta nya stjärnskott. Bedard, Celebrini är ju i samma sits.

Inte ens Jack Hughes som fyller 25 nästa år har vunnit något.

Det märkliga tycker jag är en parallell till RNH. Finns betydligt större namn som Leo liknar mycket mer, som för sakens skull - inte heller hade vunnit något i hans ålder.

Något jag vill påstå sticker ut redan nu är hur lätt han får saker att se ut. Det finns de som trixar, åker spektakulärt etc. Men Leo ser oftast lugn och harmonisk ut men ändå blir det ständigt poäng. Hade det varit så enkelt som det ser ut hade alla gjort det.
Det är lite som Håland. Han får saker att se otroligt enkelt ut, rusar lite och en tap-in. Inte vidare spektakulär, men han gör det match efter match på en omatchad nivå.
Senast redigerad av Kedox 2025-12-08 kl. 19:40.
Citera
2025-12-08, 19:38
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Jo men det gäller väl isåfall de flesta nya stjärnskott. Bedard, Celebrini är ju i samma sits.

Inte ens Jack Hughes som fyller 25 nästa år har vunnit något.

Det märkliga tycker jag är en parallell till RNH. Finns betydligt större namn som Leo liknar mycket mer, som för sakens skull - inte heller hade vunnit något i hans ålder.

Ja,dom är flera. Hughes känns lite för vek,för att lyfta bucklan.

Jag menar att han liknar lite som han i spelet,det där flytet i rörelsen.
fast nu RHN haft en mer undanskjuten roll då både McDavid/Draisaitl är bättre.

Många menar att Leo liknar Sundin,men jag som minns när Sundin spelade som 20åring. Så är det skillnad på hur bra han var, och att Nhl var mycket hårdare att kunna hävda sig som dagens unga trots allt kan göra.
Citera
2025-12-08, 19:47
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ja,dom är flera. Hughes känns lite för vek,för att lyfta bucklan.

Jag menar att han liknar lite som han i spelet,det där flytet i rörelsen.
fast nu RHN haft en mer undanskjuten roll då både McDavid/Draisaitl är bättre.

Många menar att Leo liknar Sundin,men jag som minns när Sundin spelade som 20åring. Så är det skillnad på hur bra han var, och att Nhl var mycket hårdare att kunna hävda sig som dagens unga trots allt kan göra.

Något jag vill påstå sticker ut redan nu är hur lätt han får saker att se ut. Det finns de som trixar, åker spektakulärt etc. Men Leo ser oftast lugn och harmonisk ut men ändå blir det ständigt poäng. Hade det varit så enkelt som det ser ut hade alla gjort det.
Det är lite som Håland. Han får saker att se otroligt enkelt ut, rusar lite och en tap-in. Inte vidare spektakulär, men han gör det match efter match på en omatchad nivå.

Men jag håller med om att Sundin som jämförelse haltar även om jag själv inte såg honom jättemycket. Men Sundin hade väl tidigare ett väldigt fysiskt element, en tuffare spelstil om man så vill. Leo är lite tjuren Ferdinand. Han har storleken och är mer eller mindre omöjlig att flytta på när han har puck, men han trycker inte upp folk mot sarghörnen eller spelar elakt.
Så han har inte direkt börjar använda sin fysik än. Men när han väl gör det kan han bli skrämmande i slutspel.

Det är väl frågetecknet. Kommer han bli för snäll på sikt eller kommer djävulshornen växa ut. För tillfället en gentle giant.
Citera
2025-12-08, 20:05
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:

Men jag håller med om att Sundin som jämförelse haltar även om jag själv inte såg honom jättemycket. Men Sundin hade väl tidigare ett väldigt fysiskt element, en tuffare spelstil om man så vill. Leo är lite tjuren Ferdinand. Han har storleken och är mer eller mindre omöjlig att flytta på när han har puck, men han trycker inte upp folk mot sarghörnen eller spelar elakt.
Så han har inte direkt börjar använda sin fysik än. Men när han väl gör det kan han bli skrämmande i slutspel.

Det är väl frågetecknet. Kommer han bli för snäll på sikt eller kommer djävulshornen växa ut. För tillfället en gentle giant.

En Gentle giant är Nhl bästa spelare (fast skadad) Han har två ringar. Sasha Barkov
Citera
2025-12-08, 20:11
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
En Gentle giant är Nhl bästa spelare (fast skadad) Han har två ringar. Sasha Barkov

Då kanske ducks får göra som Florida! Fylla ut rostern med bråkstakar runt sin gentle giant. Som cats med Bennett, Tkachuk, Marchand.
Det lyckades ju där och ser paralleller till Barkov i Leos spel. Och Kalifornien är också soligt

Hur såg Barkov ut som 20-åring förresten, undrar genuint 🤔
Citera
2025-12-08, 20:14
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Då kanske ducks får göra som Florida! Fylla ut rostern med bråkstakar runt sin gentle giant. Som cats med Bennett, Tkachuk, Marchand.
Det lyckades ju där och ser paralleller till Barkov i Leos spel. Och Kalifornien är också soligt

Hur såg Barkov ut som 20-åring förresten, undrar genuint 🤔

Du drar Parallellen. Barkov har varit bra nog sen han debuterade,att Florida valt att ha honom som sin Franchise player, Kapten... Den enda parallellen vi kan dra är att Leo startat bättre än Lundell,som enbart är 24 och har 2 ringar med
Citera
2025-12-08, 20:34
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Du drar Parallellen. Barkov har varit bra nog sen han debuterade,att Florida valt att ha honom som sin Franchise player, Kapten... Den enda parallellen vi kan dra är att Leo startat bättre än Lundell,som enbart är 24 och har 2 ringar med

Leos kapitel är inte färdigskrivet än. Han har 10 år tillgodo på Barkov. Men håller ducks samma nivå som nu redan under Leos år 3 så kommer det bli mycket slutspel kommande åren.
Florida låg ju och skvalpade länge i botten och det var först när man plockade in spelare som Tkachuk & Reinhart runt Barkov som man började komma nånstans, då var han väl 26 kanske?

Lundell är bra men han är också ett resultat av lyckliga omständigheter att han hamnade där han gjorde. Samma kan sägas om Forsling som nästan var påväg till Europa men plockades till Cats. Där lyckades han bli världens bästa defensiva back som kunde stänga ner Pasta, Kucherov, McDavid och ta 2 ringar. Ibland slumpar det sig lyckligt. Hade han inte fått en ny chans i nhl och blomma ut kunde han ha hamnat i Schweiz.

Kan väl tilläggas att Leo ÄR Ducks franchiseplayer. Inte Cutter, McTavish osv. Däremot kan Cutter bli den stora målskytten, lite som Reinhart har blivit i cats. McT en fin andracenter med bra grit.
Senast redigerad av Kedox 2025-12-08 kl. 20:40.
Citera
2025-12-08, 21:43
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
38P på 29M.
Helt ok
Citera
2025-12-09, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
38P på 29M.
Helt ok

och hela FEM mål för Nyllet som är inne i en svacka.
Citera
2025-12-09, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
och hela FEM mål för Nyllet som är inne i en svacka.

Då får du addera 6 mål till för att få den reella summan.
Leder interna poängligan i Leafs.
Citera
2025-12-09, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Då får du addera 6 mål till för att få den reella summan.
Leder interna poängligan i Leafs.

Där ser man, men seanaste 6-7 matcherna har det gått lite trögare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in