Citat:
Ursprungligen postat av
BizarreReverend
Ja,dom är flera. Hughes känns lite för vek,för att lyfta bucklan.
Jag menar att han liknar lite som han i spelet,det där flytet i rörelsen.
fast nu RHN haft en mer undanskjuten roll då både McDavid/Draisaitl är bättre.
Många menar att Leo liknar Sundin,men jag som minns när Sundin spelade som 20åring. Så är det skillnad på hur bra han var, och att Nhl var mycket hårdare att kunna hävda sig som dagens unga trots allt kan göra.
Något jag vill påstå sticker ut redan nu är hur lätt han får saker att se ut. Det finns de som trixar, åker spektakulärt etc. Men Leo ser oftast lugn och harmonisk ut men ändå blir det ständigt poäng. Hade det varit så enkelt som det ser ut hade alla gjort det.
Det är lite som Håland. Han får saker att se otroligt enkelt ut, rusar lite och en tap-in. Inte vidare spektakulär, men han gör det match efter match på en omatchad nivå.
Men jag håller med om att Sundin som jämförelse haltar även om jag själv inte såg honom jättemycket. Men Sundin hade väl tidigare ett väldigt fysiskt element, en tuffare spelstil om man så vill. Leo är lite tjuren Ferdinand. Han har storleken och är mer eller mindre omöjlig att flytta på när han har puck, men han trycker inte upp folk mot sarghörnen eller spelar elakt.
Så han har inte direkt börjar använda sin fysik än. Men när han väl gör det kan han bli skrämmande i slutspel.
Det är väl frågetecknet. Kommer han bli för snäll på sikt eller kommer djävulshornen växa ut. För tillfället en gentle giant.