2025-12-08, 18:19
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
EU är ett globalistiskt projekt som vill styra folket.

Men menar du att det inte globalism när stor-imperialisterna Trump och Musk kommer och vill tvinga oss att köpa deras giftiga biffar fullproppade med antibiotika och tillväxthormon, eller tvinga oss att använda deras skräp-IT-produkter...

Eller att Musk ska få bestämma enhälligt vilka TV-serier vi ska få titta på?
Citera
2025-12-08, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Och de här människorna som hämtas "i parti å minut runtom i Europa" för att ha skrivit om sina erfarenheter... Är de i rummet med oss just nu?
Nej, det är de inte. De blev ju arresterade. Några exempel:
12,000 Brits arrested per year over social media posts
https://dailytelegraph.co.nz/world/12000-brits-arrested-per-year-over-social-media-posts/

UK free speech crackdown sees up to 30 people a day arrested for petty offenses such as retweets and cartoons
https://nypost.com/2025/08/19/world-news/uk-free-speech-struggle-30-arrests-a-day-censorship/
Citera
2025-12-08, 18:22
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Tror du USA med Trump och Vance i spetsen och Musk som ägare av X bryr sig det minsta lilla vad aktivisterna i EU tycker?

De har varken myndighet eller är i position att försöka pressa USA på någonting som helst.

Däremot tror jag det kan bli backfire av sådana tramsmetoder. Inskränkande av demokratin är faktiskt ingenting de tar lätt på, så jag blir förvånad om det inte blir represalier av dessa försök till överförmynderi.

Om USA kommer med motkrav, vad fan ska de göra då? De komme stå med mössan i handen och be om ursäkt samtidigt som de backar ur försiktigt fattigare än innan.

Jag å min sida tycker det är en ganska viktig princip med nationell suveränitet, och att ett land stiftar sina egna lagar som gäller för alla inom landets territorium. Eller tycker du att amerikanska lagar ska gälla för jänkare på besök i Europa, eller att kannibaler från Borneo som lyckas ta sig till Europa ska få köra enligt sitt hemlands lagar...
Citera
2025-12-08, 18:40
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrabKore
Nej, det är de inte. De blev ju arresterade. Några exempel:
https://dailytelegraph.co.nz/world/12000-brits-arrested-per-year-over-social-media-posts/

UK free speech crackdown sees up to 30 people a day arrested for petty offenses such as retweets and cartoons
https://nypost.com/2025/08/19/world-news/uk-free-speech-struggle-30-arrests-a-day-censorship/

UK är inte med i EU... Hur många Svenskar har blivit arresterade för vad dom skrivit på sociala medier?
Citera
2025-12-08, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
UK är inte med i EU... Hur många Svenskar har blivit arresterade för vad dom skrivit på sociala medier?
Frågan jag besvarade handlade om Europa, inte EU.

För övrigt kan du väl vässa frågan lite till så att du inte står svarslös med byxorna nere:

Hur många som heter Leffe har arresterats i Sverige en tisdag när det regnade mellan 18.00 och 22.30?
Förmodligen ingen, alltså existerar inte problemet. Inte sant?
Senast redigerad av KrabKore 2025-12-08 kl. 18:52.
Citera
2025-12-08, 19:14
Medlem
guderis avatar
Citat:
Frågan jag besvarade handlade om Europa, inte EU.

För övrigt kan du väl vässa frågan lite till så att du inte står svarslös med byxorna nere:

Hur många som heter Leffe har arresterats i Sverige en tisdag när det regnade mellan 18.00 och 22.30?
Förmodligen ingen, alltså existerar inte problemet. Inte sant?

Så vad är problemet enligt dig?

Tråden handlar ju om EU inte UK
Senast redigerad av guderi 2025-12-08 kl. 19:18.
Citera
2025-12-08, 19:18
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ja. Ni äckliga globalister älskar förbud och dylikt, men ni kommer aldrig kunna stoppa revolutionärer som X.
Hur ofta har Elon Moskovit kritiserat:
1. Ryssland där X är förbjudet
2. Kina där X är förbjudet

?
Citera
2025-12-08, 19:41
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:

Kan tillägga att Ytrrandefriheten in the good ol´U.S. inte riktigt verkar leva upp till sitt rykte ( Då det är många här på tråden som framhåller det som en benchmark for absolut frihet)

" It’s Time to Stop Arresting People for Trolling the Government"

Criminal defamation charges for criticizing officials on social media can result in fines and even jail time in some US states,

" After Robert Frese posted a nasty Facebook comment about a police officer in 2018, police obtained a warrant to arrest him. This was the second time in six years that Frese was charged with “criminal defamation.”

Uppgiften är knapphändig då artikeln är bakom betalvägg.
https://www.wired.com/story/free-speech-internet-first-amendment/

Men kanske är den sista bastionen (USA) som många menar är föredöme, bara en illusion ? Att Trump/Musk/Thiel och div. stormrika protofascistiska anhang hela tiden försöker spela ut kort menat att misskreditera EU - För att de har bestämt sig för att blanda sig i politiken ?
Hela detta gäng har målet att påverka EU att bli mer högervridet som kommer att splittra nationerna . Råkar vara samma som Putin vill åstdakomma.

Lägg till Trump/Musk/Thiel tillsammans med Putin på listan över våra fiender så blir listan mer komplett. Hela gänget har ingenting att komma med angående yttrandefrihet . Och med det nya nationella säkerhetsdokumentet som kom i veckan bekräftat att gubben Trump jobbar för Putin , ogillar EU, och de båda har gjort gemensam sak att mata på med propaganda för att splittra Europa. Den ena öppet den andra i det fördolda. Det låter som ett avsnitt av south park men är nu sant

Frågan är hur mycket skada Trump/Putin hinner göra innan någon av dem trillar av pinn eller blir bortröstad. Och hur länge dröjer det innan allmänheten inser att Farage är partner med dessa två ? Orban vet vi om sedan tidigare . AfD är en annan kraftfull spelare .
Senast redigerad av Upplyften 2025-12-08 kl. 19:49.
Citera
2025-12-08, 19:42
Medlem
Citat:

Du är problemet som inte kan fylla i den streckade linjen. Det är ganska tröttsamt med missförståndsproffs som spelar dummare än nödvändigt.

Det som sker i UK sker även inom EU i varierande grad, samma självdestruktiva kultur oavsett unionstillhörighet.
Citera
2025-12-08, 20:04
Medlem
guderis avatar
Citat:
Du är problemet som inte kan fylla i den streckade linjen. Det är ganska tröttsamt med missförståndsproffs som spelar dummare än nödvändigt.

Det som sker i UK sker även inom EU i varierande grad, samma självdestruktiva kultur oavsett unionstillhörighet.

Jag skiter fullständigt i din töntiga offerkofta, svara på frågan istället:

Om jag inte kan fylla i blankstrecken så berätta vad de innehåller istället
Citera
2025-12-08, 20:07
Medlem
Citat:
Jag skiter fullständigt i din töntiga offerkofta, svara på frågan istället:

Om jag inte kan fylla i blankstrecken så berätta vad de innehåller istället
Om du inte förstår vad jag pratar om är du inte mogen att diskutera ämnet. Skruva tillbaka stödhjulen och stick, vi har diskuterat färdigt.
Citera
2025-12-08, 20:09
Medlem
guderis avatar
Citat:
Om du inte förstår vad jag pratar om är du inte mogen att diskutera ämnet. Skruva tillbaka stödhjulen och stick, vi har diskuterat färdigt.

Men vad är problemet, berätta istället vad det är du pratar om, vi är på ett diskussionsforum nu inte på en disputation, även om du förmodligen inte vet vad det betyder...

du grinar om yttrandefrihet, men vill inte yttra dig om vad du menar på ett anonymt forum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in