2025-10-16, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Det finns många sidor som löser ditt problem. PMa mig. Jag följer AIK i hockeyallsvenskan, önskar att jag inte hade betalat för Tv4 Sport förra säsongen. Det var ett slöseri..
Jag antar att det gäller någon form av ful-stream... Jag kollar mycket sällan live utan lite senare och då funkar det bra att kolla upp till 2 dagar på en match senare.
Citera
2025-10-17, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Jag antar att det gäller någon form av ful-stream... Jag kollar mycket sällan live utan lite senare och då funkar det bra att kolla upp till 2 dagar på en match senare.

Ja, visst är det en form av "ful-stream". Dock fungerar den lika bra som TV4s egna sändningar, och går lika snabbt att sätta igång. Men om du kollar senare än live så förstår jag att du använder Tv4, det är ju en fördel med att använda de
Citera
2025-11-04, 21:51
Medlem
Lite tråkigt att tv4 tas bort, de har en del bra program. Kommer ju missa en del av OS tävlingarna då. Fast man lär väl klara sig bra med enbart SVT. Det är ju ändå där det bästa finns. Kvalitets dokumentärer som Dox, K Special . Och kunskapskanalen är ju en sådan kanal man kan låta vara på hela tiden i bakgrunden medan man gör annat, det kommer alltid intressanta program där
Att se på tv-program via internet är inte riktig TV. Och betal och streamingkanalerna visar ju mest amerikanska serier och filmer, inget man vill se där.
Citera
2025-11-04, 23:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagmask
Lite tråkigt att tv4 tas bort, de har en del bra program. Kommer ju missa en del av OS tävlingarna då. Fast man lär väl klara sig bra med enbart SVT. Det är ju ändå där det bästa finns. Kvalitets dokumentärer som Dox, K Special . Och kunskapskanalen är ju en sådan kanal man kan låta vara på hela tiden i bakgrunden medan man gör annat, det kommer alltid intressanta program där
Att se på tv-program via internet är inte riktig TV. Och betal och streamingkanalerna visar ju mest amerikanska serier och filmer, inget man vill se där.

TV4 tas inte bort, de slutar bara sända via marknätet, d.v.s. om du har en egen gammaldags TV-antenn kan du inte se det. Men du kan se det via kabel och via internet.
Citera
2025-11-05, 11:04
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
TV4 tas inte bort, de slutar bara sända via marknätet, d.v.s. om du har en egen gammaldags TV-antenn kan du inte se det. Men du kan se det via kabel och via internet.
Visserligen kan du se via kabel och internet, men du kommer att bli tvungen att köpa TV4 Play+ om du vill kunna se den vanliga TV4-kanalen live. Om du inte redan har det i ett TV-paket förstås, som en del har inbakat i hyran.
Citera
2025-11-05, 13:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderwoman
Visserligen kan du se via kabel och internet, men du kommer att bli tvungen att köpa TV4 Play+ om du vill kunna se den vanliga TV4-kanalen live. Om du inte redan har det i ett TV-paket förstås, som en del har inbakat i hyran.

Är det säkert? Kommer inte TV4 finnas i kabelutbudet tillsammans med SVTs kanaler som gratis utan abonnemang?
Citera
2025-11-05, 19:20
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Är det säkert? Kommer inte TV4 finnas i kabelutbudet tillsammans med SVTs kanaler som gratis utan abonnemang?
Det beror på hur avtalet mellan kabelTV-leverantören och din hyresvärd/BRF ser ut. De kan låta det ingå, men måste inte släppa in TV4 längre i gratisutbudet.
Citera
2025-11-08, 09:55
Medlem
SodaFointains avatar
Men analoga nätet via antenn på taket är väl nerlagt eller menar ni boxer?
Citera
2025-11-08, 09:57
Medlem
SodaFointains avatar
De flesta har nu kabel och fiber tv och parabols detta är väl under 600 pers
Citera
2025-12-08, 17:25
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
De har börjat köra reklam för billig Allentebox från Elon för 200 kr per månad, så viss gallring lär det bli.

De lär ha någon variant av tvåstegsplan med grundläggande info runt jul (att prata med yngre släktingar om)
och "bra" erbjudanden just före OS 6 feb
Bra för radion åtminstone.
Citera
2025-12-08, 17:40
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Men analoga nätet via antenn på taket är väl nerlagt eller menar ni boxer?

Antenn, men v vet inte hur det blir med kabel-TV. Gratis eller betalkanal?
Citera
2025-12-08, 17:42
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
De har börjat köra reklam för billig Allentebox från Elon för 200 kr per månad, så viss gallring lär det bli.

De lär ha någon variant av tvåstegsplan med grundläggande info runt jul (att prata med yngre släktingar om)
och "bra" erbjudanden just före OS 6 feb
Bra för radion åtminstone.

Jag kan inte det där, men har inte kabel-TV-bolagen olika paket med kanaler? Eller måste man betala extra enbart för TV4? Vissa kanaler är ju gratis för alla även i kabel vilket var SVT och TV4 förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in