2025-09-06, 09:21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Det finns mer mark-tv, helt rätt. SVT:s kanaler (SVT1, SVT2, Kunskapskanalen och SVT Barn/SVT24) samt finsk tv runt Mälardalen. Något mer finns inte sedan Boxer lämnade i januari i år.

Ungefär 10 % av SVT:s tittare tar del av utbudet via marknätet, så där är andelen större än för TV4.
Källa: https://www.sverigesradio.se/avsnitt/tv4-lamnar-marknatet-ar-det-slutet-for-kommersiell-public-service

Vad består min svåra okunskap av?
Att det är inte bara stofiler och knarkare
Citera
2025-09-06, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Är otroligt imponerad av tv4, det som visas är rent o skärt tidsfördriv, som man med viss tillvänjning accepterar som bakgrundsbrus
Och som idag med hjärntrötta tittare anser som livsviktigt.
En mycket bra sammanfattning av TV4. Om man är hemma på dan så får TV4 stå på och ”brusa” i bakgrunden. Vill man förkovra sig går fyran givetvis bort.
Men fyran är oftast en avkopplande kanal. Det sänds nästan aldrig något som gör en upprörd eller engagerad på nåt sätt. Kanalen är som opium för folket.
Senast redigerad av Femrik 2025-09-06 kl. 10:48.
Citera
2025-09-06, 16:03
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Att det är inte bara stofiler och knarkare

Säger killen som reggade sig 2007 och verkar ha tillbringat lite för mycket tid på knarkdelarna av forumet.

Du fick svaret, 4% av TV4:as tittare gör det via marknätet. Det är mindre än en på tjugo. Marknätet är dött i praktiken. Bara en handfull snart blivande lik som inte begripligt det ännu.

Omvandlar man 4%=200 000 så betyder det att tv4 påstår att de har fem miljoner tittare. Det känns väldigt högt. Bolaget måste räkna sina tittare väldigt entusiastiskt. Jag tror att siffrorna är överdrivna och uppblåsta. Ungefär som när du räknar dina vänner och får dem till två.
Citera
2025-09-06, 17:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Säger killen som reggade sig 2007 och verkar ha tillbringat lite för mycket tid på knarkdelarna av forumet.

Du fick svaret, 4% av TV4:as tittare gör det via marknätet. Det är mindre än en på tjugo. Marknätet är dött i praktiken. Bara en handfull snart blivande lik som inte begripligt det ännu.

Omvandlar man 4%=200 000 så betyder det att tv4 påstår att de har fem miljoner tittare. Det känns väldigt högt. Bolaget måste räkna sina tittare väldigt entusiastiskt. Jag tror att siffrorna är överdrivna och uppblåsta. Ungefär som när du räknar dina vänner och får dem till två.
Det är mer marknät än TV4.
Citera
2025-10-02, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Spelade hockey själv och följer alla VM o EM från även utomlands.

SHL ok ok men är TV4 enda kanalen som kör inhemsk hockey?

wtf hur kan man påstå att man spelade hockey själv och sen säga att man följer EM (!!!!) EM i hockey

Och sen har du inte heller koll på vilka som visar hockey i Sverige? Tv4 har ju haft kontraktet sen urminnes tider alla vet om detta

Spelade du hockey 1950 eller??

Förövrigt önskar jag inget mer än misär och elände till Tv4. Det fanns en tid då jag brukade betala för sportpaketet men nu kollar jag allt innehåll från TV4 helt gratis. Nyhetsmorgon och Efter Fem är också rena propagandan med mysiga inslag långt bort ifrån verkligheten. Ser fram emot att läsa nyheten om stora, feta sparpaket på TV4 inom kort.
Citera
2025-10-03, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
wtf hur kan man påstå att man spelade hockey själv och sen säga att man följer EM (!!!!) EM i hockey

Och sen har du inte heller koll på vilka som visar hockey i Sverige? Tv4 har ju haft kontraktet sen urminnes tider alla vet om detta

Spelade du hockey 1950 eller??

Förövrigt önskar jag inget mer än misär och elände till Tv4. Det fanns en tid då jag brukade betala för sportpaketet men nu kollar jag allt innehåll från TV4 helt gratis. Nyhetsmorgon och Efter Fem är också rena propagandan med mysiga inslag långt bort ifrån verkligheten. Ser fram emot att läsa nyheten om stora, feta sparpaket på TV4 inom kort.
Dock så är det svårt att följa laget man håller på om man gör så...
Betalar gladeligen lite drygt 500kr/mån att se att Frölundas matcher.
Citera
2025-10-06, 01:44
Medlem
pruttaren-1s avatar
man kan ju undra vad dom gnäller för https://www.dagensmedia.se/ljud-och-rorligt/tv/telias-vd-om-tv-miljarden-jattefin-utveckling-i-tv4/.
Låst artikel, men ingressen är elias tv- och medieverksamhet förväntas inbringa närmare en miljard kronor år 2025. TV4 har lyckats med digitala intäkterna, säger Telias Patrik Hofbauer till Dagens Media. Mathias Berg, vd på TV4, delar optimismen: ”Allt går lite bättre”.
samtidigt betalar dom inte värst mycket för att få sända i marknätet: https://www.dagensmedia.se/alla-nyheter/nyheter/sa-lite-kostar-marknatet-for-tv4/
också en låst artikel men TV4 betalar betydligt mindre för att sända i marknätet än de summor som cirkulerar i medier. Bortfallet vid årsskiftet innebär inget större hot mot SVT och SR.
är det den som har vill alltid ha lite mer kanske?
Fattar dom inte vad många tittare dom förlorar?
tycker att kanalen borde bli kvar i marknätet, en bra pensionärskanal.
själv ser jag bara på ekonominyheterna som är outstanding och inte har några motståndare.
Citera
2025-10-06, 12:34
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruttaren-1
man kan ju undra vad dom gnäller för https://www.dagensmedia.se/ljud-och-rorligt/tv/telias-vd-om-tv-miljarden-jattefin-utveckling-i-tv4/.
Låst artikel, men ingressen är elias tv- och medieverksamhet förväntas inbringa närmare en miljard kronor år 2025. TV4 har lyckats med digitala intäkterna, säger Telias Patrik Hofbauer till Dagens Media. Mathias Berg, vd på TV4, delar optimismen: ”Allt går lite bättre”.
samtidigt betalar dom inte värst mycket för att få sända i marknätet: https://www.dagensmedia.se/alla-nyheter/nyheter/sa-lite-kostar-marknatet-for-tv4/
också en låst artikel men TV4 betalar betydligt mindre för att sända i marknätet än de summor som cirkulerar i medier. Bortfallet vid årsskiftet innebär inget större hot mot SVT och SR.
är det den som har vill alltid ha lite mer kanske?
själv ser jag bara på ekonominyheterna som är outstanding och inte har några motståndare.

Det blir väl mest dom äldre pensionärerna som drabbas mest nästa år när dom ska gå över helt till digitalt och där är det väl så få som kollar att dom har råd att förlora den lilla % som tittar via marknätet tänker jag.

Men tv4 är en vidrig kanal med ännu vidrigare och helt osympatiska skit programledare...
Citera
2025-10-06, 12:36
Medlem
Gäller det hela deras utbud, alltså även exempelvis TV4 Hockey?
Citera
2025-10-08, 16:53
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruttaren-1

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Det blir väl mest dom äldre pensionärerna som drabbas mest nästa år när dom ska gå över helt till digitalt och där är det väl så få som kollar att dom har råd att förlora den lilla % som tittar via marknätet tänker jag.

Men tv4 är en vidrig kanal med ännu vidrigare och helt osympatiska skit programledare...
Jag är inte pensionär än på ett tag, men mig förlorar de som Live-TV-tittare. Jag tittar via marknätet både hemma och i torpstugan, och kommer inte att betala för att få streama TV4Play+, som de har skrivit att man måste om man ska få se TV4:s livekanal. Den har chanserat så pass så att den inte är värd pengarna, och som jag har förstått det så kommer man även i framtiden att kunna streama en del av utbudet gratis på TV4 Play, om man står ut med reklamen. Vill jag slå ihjäl ett par tråkiga timmar i soffan med "skval-TV" eller se nyheter (som är det jag tycker lämpar sig bäst att se live) så duger SVT.
Citera
2025-10-12, 08:28
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
Gäller det hela deras utbud, alltså även exempelvis TV4 Hockey?

Hela deras utbud förutom tv-kanalen TV4 är betalkanaler redan idag. Endast TV4 kan, än så länge, ses helt fritt utan abonnemang eller registrering via tv-antenn. Resten av utbudet kräver någon form av avtal. Det kan vara hyresvärden/BRF:en som står för detta avtal.
Citera
2025-10-16, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Dock så är det svårt att följa laget man håller på om man gör så...
Betalar gladeligen lite drygt 500kr/mån att se att Frölundas matcher.

Det finns många sidor som löser ditt problem. PMa mig. Jag följer AIK i hockeyallsvenskan, önskar att jag inte hade betalat för Tv4 Sport förra säsongen. Det var ett slöseri..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in