Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-08, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Larstreiber
Folk blir dömda utan bevis i våldtäktsmål hela tiden... det är inte som andra brott där det ska vara ställt utom rimligt tvivel
Jag vet inte om det var annorlunda förut, men ta gärna med statistik på detta
Citera
2025-12-08, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolebe9487
Jag vet inte om det var annorlunda förut, men ta gärna med statistik på detta

Bara att söka på lägre beviskrav i våldtäktsmål på Google så får du en intressant läsning. Jag har även läst många domar i våldtäktsmål där bevisningen varit rena skämtet men det har ändå blivit fällande dom
Citera
2025-12-08, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Larstreiber
Bara att söka på lägre beviskrav i våldtäktsmål på Google så får du en intressant läsning. Jag har även läst många domar i våldtäktsmål där bevisningen varit rena skämtet men det har ändå blivit fällande dom
Ja det var väl annorlunda för 10 år sedan. Men ändå, det är vanligt att män beter sig så här. Ni för ursäkta, men det är så
Citera
2025-12-08, 13:09
Medlem
Citat:
Ja det var väl annorlunda för 10 år sedan. Men ändå, det är vanligt att män beter sig så här. Ni för ursäkta, men det är så
Ja visst är det så, i detta fall finns ju ingen dom ens så går inte att avgöra ifall det är påhittat eller en riktig våldtäkt, menar bara att det faktum att han är dömd inte säger speciellt mycket om skuld
Citera
2025-12-08, 13:25
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Han ska väl även börjat tafsa då hon bäddade sängen innan dom la sig i sängen, konstigt att hon trots alla närmanden inte sa stopp innan dom la sig i sängen.

Precis så. Hans händer eller fingrar kan inte på något sätt kommit som en överraskning.

Undra på vilket sätt hon agerat ifall killen redan i bilen började prata om att han hade en önskan om att slå sönder henne. Och att han började med små knuffar redan innan dom la sig.

Kan tanken på det brottet varit mer avskräckande och att hon kört hem honom på en gång, eller hade hon även här erbjudit honom en plats i sängen.

Fanns ett frö redan från bilturen och hon verkar inte haft något emot att vattna vidare.
Citera
2025-12-08, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Precis så. Hans händer eller fingrar kan inte på något sätt kommit som en överraskning.

Undra på vilket sätt hon agerat ifall killen redan i bilen började prata om att han hade en önskan om att slå sönder henne. Och att han började med små knuffar redan innan dom la sig.

Kan tanken på det brottet varit mer avskräckande och att hon kört hem honom på en gång, eller hade hon även här erbjudit honom en plats i sängen.

Fanns ett frö redan från bilturen och hon verkar inte haft något emot att vattna vidare.

Ja det finns utan tvivel saker som talar emot våldtäkt men svårt att säga något säkert innan man läst fup och dom
Citera
2025-12-08, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Ja och det är betydligt troligare att tjejen hittar på allt för att få skadestånd sett till omständigheterna hade det funnits bevis för våldtäkt hade det varit en annan sak men avsaknaden av bevis är ett bevis i sig på att inget hänt, gäller att klara av att se helheten och det gör inte du
Är du seriös?
Citera
2025-12-08, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Fast" oförsiktighet "är inte ett brott. Och här handlade det väl om en man hon kände?

Och oavsett vad så om jag låg i en säng med en kvinna och var kåt så skulle jag genast tappa suget om kvinnan sa nej. Och det hade skett på stadie låååååångt tidigare än att ens komma i närheten av penetration. Sex börjar som bekant sällan med att man bara stoppar in den.
Hon kände honom och borde vetat bättre. Människor är inte att lita på överlag. Visst finns det hederliga människor men ingen vet exakt vilka dessa är så att chansa är rent ut sagt idiotiskt.
Citera
2025-12-08, 16:22
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Är man friad så är man friad (ofta i brist på bevis). Men det är inte synonymt med att vara oskyldig.

Självklart är man oskyldig om man är friad.

Du missade dessutom att påpeka att väldigt ofta finns det inga bevis alls utan det är fråga om ord mot ord historier där du i princip alltid tar kvinnans parti.

Citat:
Jag ser både chalmerskillen, Flentanten och Kalmarkillarna som skyldiga. Svårt att göra annat efter att ha läst FUP i de ärendena. Även om de alla är friade.

Alltså är de oskyldiga. De blir ju inte skyldiga bara för att du tror att de är skyldiga.

Citat:
Jo, det går att utesluta. Hade han haft minnesluckor, hade han ju skrivit det: "jag vet inte vad du menar, jag var full och minns inget". Men nu skriver han att
1.han har hört hennes upprepade nej,
2. beskriver hur han upplevde det hela
3. och skyller ifrån sig.

Han verkar inte komma ihåg exakt vad som hände pga stort intag av alkohol, samtidigt går det inte att utesluta att hon utnyttjar detta i Snapchatkonversationen?

Citat:
Jag tror att hon var ute efter: upprättelse, en ärlig ursäkt och en ärlig förklaring för våldtäkten. Men när allt detta uteblev, så valde hon istället att polisanmäla honom.

Men är det ändå inte rätt märkligt att hon försöker få svar efteråt av en person som var tokfull? Man undrar lite över vad hon förväntar sig att han ska säga? Han hade kanske minnesluckor?.

Hade inte hon istället kunnat undvika att vara i hans sällskap när han var så berusad? Varför tvunget söka hans sällskap?

En person som är nykter brukar ofta inte ha något utbyte av att träffa en tokfull person.

Citat:
I övrigt verkar hon arg och upprörd när hon skriver.

Anser du verkligen det? Ibland känns det som du tvivlar?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-12-08 kl. 16:26. Anledning: Tillägg
Citera
2025-12-08, 16:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Nej det är inte så vanligt som du inbillar dig.

Väldigt ofta är det fråga om ord mot ord historier.
Citera
2025-12-08, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nej det är inte så vanligt som du inbillar dig.

Väldigt ofta är det fråga om ord mot ord historier.
Ja det är det. Men det är också väldigt vanligt att män tjatar och håller på. Nu pratar jag inte om ”våldtäkter” längre, utan bara hur det är. Detta kan du inte dementera, speciellt inte då du inte är kvinna själv
Citera
2025-12-08, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Är du seriös?

Ja avsaknaden av bevis för våldtäkt är en indikation på att de hela är påhittat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto