2025-12-07, 14:44
  #2413
Medlem
FestligPersikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlskronacity
En sak känns väldigt märkligt bland Svenska Escorter att dom tar väldigt stora summor för att gå ut en kväll på en bra restaurang dricka lite gott vin och prata ex Sturehof utan sex
Vad är det som är märkligt? Om det är en tjänst som folk efterfrågar är det väl självklart att man vill ha betalt utefter det? Att äta och dricka på en bra restaurang är inte en del av betalningen om du trodde det. 🧐
Citera
2025-12-07, 14:52
  #2414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FestligPersika
Vad är det som är märkligt? Om det är en tjänst som folk efterfrågar är det väl självklart att man vill ha betalt utefter det? Att äta och dricka på en bra restaurang är inte en del av betalningen om du trodde det. 🧐

Klart men skrev aldrig det rörde sig inte om någon form av sex efter . Vill man ha sex självklart skall det kosta det vad nu kvinnan önskar

Tack för svaret
Citera
2025-12-07, 15:04
  #2415
Medlem
FestligPersikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlskronacity
Klart men skrev aldrig det rörde sig inte om någon form av sex efter . Vill man ha sex självklart skall det kosta det vad nu kvinnan önskar

Tack för svaret
Ja, du skrev att du menade träffar på restaurang utan sex. Jag förstår fortfarande inte varför man inte skulle ta betalt utefter en tjänsts efterfrågan. 🧐 Jag själv erbjuder inte sådana träffar, men de som gör det har ju uppenbarligen kunder som kan tänka sig att betala enligt dig "väldigt stora summor" för det och då vore det ju märkligt att sänka priset.
Citera
2025-12-07, 15:41
  #2416
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FestligPersika
Ja, jag tror att du fattade mig fel. Min timpenning blir lägre om man bokar mig en längre tid, men det jag menade var att om mitt arvode för en timme är t. ex. 2000 så ses jag inte för en flera timmar lång middagsträff för 2000, utan han betalar då det arvode jag tar för en träff som är t. ex. fyra timmar. Vid övernattningar har jag resonerat att eftersom jag behöver sova minst 6-7 timmar är det inte rimligt av mig att ta högre timpenning eftersom det inte blir speciellt mycket vaken tid tillsammans, men om jag någon gång skulle gå med på en helnatt där det förväntas att jag är vaken hela tiden så skulle jag nog inte sänka min timtaxa speciellt mycket.

Vet inte hur andra sexarbetare tänker, men vid middagsträffar (med sex) så har jag aldrig tänkt att jag ska sänka min timpenning p.g.a. att kunden betalar mat och dryck. Jag tänker att kunden betalar mig för min tid och vad vi gör inom den tiden är upp till honom. För mig är alltså arvodet samma för en träff på t. ex. fyra timmar där vi bara är hemma hos honom och en träff på fyra timmar där vi först äter middag ute och sen har sex. Jag har aldrig gjort en träff utan sex och erbjuder inte sociala träffar utan sex, men tror att jag skulle resonera likadant i så fall.
Instämmer här. Det är din tid de köpt, sen vad ni gör är upp till er, men en restaurangmiddag kan aldrig bli en del av arvodet.
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Nej, jag sänker inte priset. Är så blygsam då det ingår restaurangbesök, tar det billigaste och bara ett glas vin, 🍷ibland bara Loka och någon dessert är aldrig aktuellt för mig.

Så ingen sänkning där inte.
Tycker inte du ska tänka så, ta det du vill på menyn. Köper man en tjänst av er så tänker jag att det bara blir tramsigt att tycka att det köpta sällskapet blir dyrt på middagen. Jag reser mycket i tjänsten och det skulle ungefär bli att min arbetsgivare säger; att du fick ju så fin middag av Toshiba när du var i Japan, eller de tog med dig på den och den aktiviteten och därför sänker vi din lön denna gång eftersom du fått så fin mat eller dessa upplevelser. Det skulle aldrig hända och om det hände så skulle det bli "tack och hej" från min sida.

Jag tänker att ni ladys i tråden är lite av "The High End" i branschen, ni gör inte detta som en sista utväg till försörjning, utan har det som en extra inkomst av lite olika skäl. Ni ska absolut inte vara rädda att ta betalt för det ni gör.

Nu vet jag verkligen inte hur SW branschen fungerar i sin helhet, men att det finns stora skiftningar i yrket fattar jag. Nu har jag aldrig köpt, men om jag skulle göra det så hade jag heller betalat för en bra och relativt trygg tjänst med någon som inte är nedknarkad eller erbjuder tjänsten för att de måste (kan kanske vara svårt att avgöra?) För mig hade det varit viktigt att kunna prata med personen i fråga.

Denna tråd har faktiskt upplyst mig en del om hur branschen fungerar, det är inte bara fullständigt trasiga människor som håller på med yrket.

Citat:
Ursprungligen postat av karlskronacity
En sak känns väldigt märkligt bland Svenska Escorter att dom tar väldigt stora summor för att gå ut en kväll på en bra restaurang dricka lite gott vin och prata ex Sturehof utan sex
Varför då? Du får väl betala de det kan tänka sig kosta. Men visst, jag vet att även det behovet finns, att det finns män som kanske vill gå ut och äta och vandra genom stan med en vacker kvinna men inte har någon i sin närhet de kan göra så med. Jag är inte så värst insatt i branschen, men jag har väl för mig att tjänsten du söker, d v s en dejt utan sex, erbjuds utomlands, jag är rätt säker på att jag läst om detta eller sett någon dokumentär om det någon gång.

Jag tror kanske att detta skulle kunna vara en affärsidé för tjejer som kan tänka sig detta, men jag tänker ändå att det kommer kosta relevant taxa, finns nog ingen som tycker det är värt att göra det för småpengar, och middagen i sig är INTE betalning för tjänsten, utan den tillkommer givetvis ovanpå satt taxa.
Citera
2025-12-07, 17:27
  #2417
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansemmisen
Tror nog mest mina kunder tjänat sina pengar på företagande och aktier..

Jag bryr mig inte vad de tjänat sina pengar på, men vet bara att de tjänar så mycket mer än jag som enbart uska.Tror aldrig jag haft en kund med min usla lön.

Även om jag har ett minst lika viktigt jobb, som tydligen inte ska mätas i pengar.
__________________
Senast redigerad av Lill-Ann 2025-12-07 kl. 17:41.
Citera
2025-12-07, 17:36
  #2418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FestligPersika
Oj, det låter väldigt stressande att jobba så! Jag skulle tycka att det vore väldigt jobbigt att inte veta hur mycket kunden tänker betala. 😱 Som sagt jobbar vi alla olika och på sätt som vi mår bra av, men jag skulle tycka att det vore respektlöst av kunden att ibland betala t. ex. 6000 och nästa gång 5000 för samma träfflängd. Jag skulle tolka det som att kunden inte värdesätter mig och att jag tar mig tid för honom de gånger han betalar mindre.

Jag pratar aldrig heller pengar med mina stammisar, men det är ju för att de redan vet mitt arvode för mina längder på träffarna. Ibland händer det ju att de ber om upplägg som officiellt inte finns på min prislista, men som skulle vara potentiellt möjliga om jag har tid, och då brukar de fråga hur mycket jag vill ha för det. DÅ måste jag ju prata pengar och jag skulle inte låta de välja själva hur mycket de tänker betala för det, även om de kan tänka sig på ett ungefär vad det kan kosta.

Men som sagt, jätteintressant att höra hur alla jobbar!
Ja som jag skrev är alla olika och jobbar på olika sätt. Men som sagt vi har ju hörts innan och jag vet ungefär vad vi ska göra. Om jag får 10.000 eller 12.000 för en middag och sex gör mig inte så mycket så inget jag stressar för. Jag träffar bara kunder som ligger på den nivån som jag känner är rimlig. De få gånger det blir övernattning har vi diskuterat det också i förväg. Samma sak där, 20 eller 25 spelar ingen större roll för min del. Men som sagt alla är olika. Kul att höra hur ni andra jobbar. Till saken hör att jag är civ ekonom och tjänar ganska bra på mitt day job så är väldigt restriktiv med vilka jag träffar.
Citera
2025-12-07, 17:38
  #2419
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlskronacity
En sak känns väldigt märkligt bland Svenska Escorter att dom tar väldigt stora summor för att gå ut en kväll på en bra restaurang dricka lite gott vin och prata ex Sturehof utan sex
Som vanligt är bra betalt "hur långt är ett snöre". 10.000 kr för en kund kan vara en kvarts månadslön medan det är någon timmes jobb för en annan kund
Citera
2025-12-07, 17:45
  #2420
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansemmisen
Som vanligt är bra betalt "hur långt är ett snöre". 10.000 kr för en kund kan vara en kvarts månadslön medan det är någon timmes jobb för en annan kund
Jag föredrar att jobba med den sistnämnda typen
Citera
2025-12-07, 18:05
  #2421
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Ja, visst. Trixande med tider hitan och ditan, en som började komma tio minuter tidigare än utsatt tid för han hade bråttom, uppenbara lögner vid avbokningar och någon också som gått lite över gränsen sexuellt.

Vet inte om det är medvetet beteende, men ibland kan jag känna att de vill köra över mig, visa att de inte respekterar mig.

Ibland kan jag tänka att de vill visa sin ekonomiska (se här, jag köper fitta av dig, typ) och manliga makt över mig, men ser liknande dominanta beteende hos mina kvinnliga kollegor på vanliga arbetet, så där stöp den teorin.

Ja, man kan ju undra varför en del plötsligt blir så där gränslösa. Tror tyvärr att du har rätt i att en del kunder faktiskt vill visa nån form av makt. Som du säger "Jag köper dig så jag sätter agendan!!!". De allra, allra flesta kunder man träffar är dock inte så. De är respektfulla och fina. Särskilt när man sköter hela bokningsprocessen själv. Tack och lov! ❤
Citera
2025-12-07, 23:58
  #2422
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FestligPersika
Vad är det som är märkligt? Om det är en tjänst som folk efterfrågar är det väl självklart att man vill ha betalt utefter det? Att äta och dricka på en bra restaurang är inte en del av betalningen om du trodde det. 🧐


Citat:
Ursprungligen postat av Dansemmisen
Nja jag menar bara att pengar är relativt. Kunderna pratar om mycket men kanske inte exakt att de har just 500 milj. Menar bara att 25 tkr är mycket för en person men ingenting för en annan person. Blir ändå väldigt förvånad över hur mycket de pratar om sin dåliga relation till frun, jobbet, aktietips mm mm

Jo, men bara för att de är kunder och män har väl de behov av att få gnälla lite, precis som jag själv.😩😩

Pysa ut lite.😤😤

Skönt.😊😊

Men jag tar ingens parti.⚖️
Citera
2025-12-08, 08:11
  #2423
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlskronacity
En sak känns väldigt märkligt bland Svenska Escorter att dom tar väldigt stora summor för att gå ut en kväll på en bra restaurang dricka lite gott vin och prata ex Sturehof utan sex


Citat:
Ursprungligen postat av FestligPersika
Vad är det som är märkligt? Om det är en tjänst som folk efterfrågar är det väl självklart att man vill ha betalt utefter det? Att äta och dricka på en bra restaurang är inte en del av betalningen om du trodde det. 🧐

Givetvis vill man som kund inte betala mer än nödvändigt, men den mesta "lyxen" som man betalar för i livet är "dyrt". Även om jag är "klient", så kan det vara värt att vända på resonemanget och se det från tjejernas sida: Jag har träffat en svensk "lyxeskort" några gånger i Köpenhamn för en "dinnerdate" (middag + sex, eller en gång var det först sex och sedan middag) och betalat enligt hennes gällande taxa. Eftersom vi lärde känna varandra så var hon rätt öppen och berättade att när hon tidigare arbetade på "klinik" i Köpenhamn så var hennes inkomster större än nu när hon var "lyxeskort".

Inom ekonomin brukar man prata om alternativkostnader, det vill säga vad alternativen kostar. Sett från tjejernas sida kan man väl kalla det alternativinkomster, det vill säga vad hade hon kunnat tjäna istället för att sitta på middagen om hon inte får betalt. Idéellt arbete kan jag göra gratis, men för annat arbete vill jag ha bra betalt och jag har tackat nej när det har varit för dåligt betalt. Middagar med en klient är arbete för tjejerna och jag tycker att de är värda sin betalning!
Citera
2025-12-08, 08:16
  #2424
Medlem
Jag har ju inte hållt på med detta så länge och jag har inte haft möjlighet att bolla mina frågor till någon då jag inte berättat för någon jag känner vad jag sysslar med. Några utmaningar som jag märkt av, hur ser ni övriga på detta?
-Blir väldigt mycket kontanter. Alla vill betala kontant..
-När man är ute och festar privat så är det ibland lite svårt att ha sex med killar "gratis"
-Det blir en del lögner till närstående och kompisar om vad man ska göra eller har gjort i veckan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in