2025-12-08, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Helt säkert. Jag har en känsla av att Linnea eller Snean eller den elaka styvmodern är riktigt elak mot flickan. Då tror jag hon är mycket mer goda händer hos Jonna, som dessutom har erfarenhet av barn.

Jag tror inte att Linnéa tycker om flickan och hon har varit hemsk mot henne och ska inte vara i närheten av henne.
Det förstår alla med vett och sans.
Citera
2025-12-08, 04:44
Medlem
Carrocks avatar
Undrar om dokumentären tar upp när Linnea sitter och gapar om att hon ska hugga Skuldrådgivarn 6 gånger i halsen med en kniv/sax.

Eller hur hon ska banka ner Julia med batong.
Citera
2025-12-08, 08:09
Medlem
wicks avatar
I Anjos video igår så fick man se Bo-Göran Bodins rätta färger.
Han vill ju enbart vinkla dokumentären åt chrippas håll.
De ställer han mot väggen i videon med flertal frågor som han för mesta undviker att svara på.

Helt sjukt att SVT ens väljer att släppa den här snedvridna dokumentären.
Senast redigerad av wick 2025-12-08 kl. 08:15.
Citera
2025-12-08, 09:11
Medlem
ruskinarmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Google säger:

Nej, de får inte automatiskt träffa varandra eller ringa. Kontakt mellan dömda i samma eller liknande mål nekas ofta eller begränsas av Kriminalvården av säkerhetsskäl, och tillstånd måste sökas. Även om båda personerna vill, kan Kriminalvården säga nej eller sätta villkor.

Ett gift par som sitter för nåt så icke allvarligt som ett ekobrott får givetvis ha kontakt. Knappast så att dom är gängkriminella.
Om Chrippa behöver krypa in så blir det på öppen anstalt.
Dock har jag svårt att tro att Linnea kommer få sitta i fängelse utan det blir nog snarare fotboja, men jag tippar på villkorligt.
Citera
2025-12-08, 09:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Tycker du inte snart att du är för gammal att hålla på och medvetet omskrivna något du vet att du omskriver?
Alltså, lite mognad kan man förvänta sig.
Eller läser du verkligen så som du menar är du nog i stort behov av svenskalektioner och speciellt läsförståelse.

Jocke och Jonna är jättebra för både Julia och flickan. Det är inte upp till dig att bestämma att så inte är fallet.

Jag svarade på det som står. Det är inte mitt fel att ni inte kan uttrycka och gör syftningsfel.

Nu hoppas man att rätten ger henne fortsatt enskild vårdnad och om hon åker in några månader så hoppas man att hon ger ansvaret över barnet till Jocke och Jonna.
DET borde svida ordentligt för den svarhårige tattaren….att inte ens vara kapabel att skydda sitt eget barn.

Fast det kanske var den enskilda vårdnaden han inte kunde skydda henne från .. eller alla tre som räknas upp ..
Citera
2025-12-08, 09:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Jag vet inte om jag har rätt för mig!? Men är det inte så att dömda/dömda i samma mål, varken får besöka varandra eller ha varandra på sina telefon listor i fängelse?
(Nu spekulerar jag utifrån att ex Linnea kmr va på fri fot ett bra tag medans Christoffer sitter)
Eftersom de är gifta kommer de få ha kontakt, det kan krävas en lite längre prövotid innan det går igenom bara - men givet vad det är för typ av brott så tror jag inte det.

Dömda i samma mål kan för övrigt t o m sitta på samma avdelning på anstalt - förutsatt att de är av samma kön givetvis. Däremot ska målskamrater inte kunna interagera under häktestiden när utredning pågår.
Är de inte häktade så finns inget som hindrar kontakt förstås.
Citera
2025-12-08, 09:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wick
De ställer han mot väggen i videon med flertal frågor som han för mesta undviker att svara på.

I Anjos video ser du hur sjukt Jocke tror att han ska kunna styra innehållet i dokumentären, och du ser två tomtar som försöker få BGB att stå för saker som han inte sagt.

Det var en rejält cringe video och man undrar i verklighet de där två tomtarna lever i egentligen.
Dessutom den absurda lögnen att påstå att Jonna aldrig uttalat sig och inte varit inblandad ... undrar om han ljuger för sig själv också.
Citera
2025-12-08, 09:35
Medlem
Citat:
Den där Luggen förvånar mig om han inte är inblandad när det kommer till oskattade pengar.

I förhöret med Chrippa fick han från om vem Luggo25 var, han svarade att det var en han känner. Då fick han frågan om vem Emil Luggen Johansson var, han svarade att det visste han inte. Chrippa är bra blåst något annat kan man inte säga.
Citera
2025-12-08, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wick

Tänk att en vuxen ( BG) slänger på luren i örat. Det förklarar en hel del vilken sida BG står på. SVT måste reagera på detta, BG kan inte får hålla på som han gör.
Citera
2025-12-08, 09:58
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Tänk att en vuxen ( BG) slänger på luren i örat. Det förklarar en hel del vilken sida BG står på. SVT måste reagera på detta, BG kan inte får hålla på som han gör.

Precis. Han slänger verkligen på luren i örat med. Sjukt av en ”grävande” journalist att inte vilja få mer bevis.
Citera
2025-12-08, 10:22
Medlem
paperfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem

Såg delar av klippet.
Jag tror faktiskt att han inte hade tid tillslut.
Samtalet varade väl ändå 30-40 minuter?
Nu kanske jag missade det men var det förutbestämt att dom skulle ha ”telefon möte”? Isåfall tkr jag att det var väldigt dåligt.

Nu tror jag att han inte hade tid tillslut men jag håller med i sak. Han kunde ha sagt typ hej då eller ngt iaf.

Jag är inte så intresserad av dokumentären faktiskt så jag har inte sådan koll. Beror väl på att jag inte kan se den också iofs då jag inte bor i Sverige. Men ah, tkr att det är inte en sådan välgenomtänkt dokumentär där man låtar Chrippa få luft?
Citera
2025-12-08, 10:25
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Undrar om dokumentären tar upp när Linnea sitter och gapar om att hon ska hugga Skuldrådgivarn 6 gånger i halsen med en kniv/sax.

Eller hur hon ska banka ner Julia med batong.

Nej nej.. det kommer inte tas upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in