2025-12-07, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Om jag inte minns fel så har Chrippa Swischat/förtöver penger 120000:- Emil Johansson (Luggen). Så det kommer säkert fram fler som tvättat Chrippas pengar.

Den där Luggen förvånar mig om han inte är inblandad när det kommer till oskattade pengar.
Citera
2025-12-07, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snagisnagisnag
Aldrig hört talas om honom. Chrippa?

Inte jag heller förrän jag råkade hamna i denna tråd.
Hur hamnade du i denna tråd? Googlade du något eller klickade du på "aktuella" eller "populära" ämnen?
Citera
2025-12-07, 22:15
Medlem
Låt oss säga såhär kräftan är en looser men måste ändå ändra mig om hans fru… ok honnör whitetrash men hon hade ett mål det var att få kräftans bror för att kunna bli känd.

När det misslyckades så gick hon på kräftan men i besvikelsen så fick hon en bild hon skulle ta bort allt från kräftan som hon kunde som hämd samt få Jocke må dåligt.

Så hon la upp en plan där hon skulle få som osams samt under hela den tiden skulle hon plocka del för del av kräftan så han absolut inte har nåt.

Vad har hon lyckats med ?
Kräftan hamnar i fängelse vem var det som öppnade den asken? Frugan i förhör när hon slängde han i buren med sminkade blåmärken.
Jocke & kräftan bryter med varandra vad innebär det ? Kräftan kommer inte få hjälp att betala sina otroliga skulder vilket Jocke annars gjort för sin bror.
Barnet ? Mamman har vårdnaden.

Kräftans förebild och stabilitet i livet i buren alltså mongo pappan.

Finns mera men hon har formligen gjort det hon sa . Kapade av kräftan vid fotknölarna och fick uppmärksamhet så hon kunde bli känd.

Sen har hon dödat sin egen karriär iaf på alla plan men det tänkte inte lilla hjärnan på.

Men grattis ändå målet uppnått detta hoppas jag att kommunisten Bosse får med i dokumentären
Citera
2025-12-07, 22:24
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag är helt övertygad om att de har det.
De är bra för både Julia och flickan.

Helt säkert. Jag har en känsla av att Linnea eller Snean eller den elaka styvmodern är riktigt elak mot flickan. Då tror jag hon är mycket mer goda händer hos Jonna, som dessutom har erfarenhet av barn.
Citera
2025-12-07, 22:26
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nizy
Låt oss säga såhär kräftan är en looser men måste ändå ändra mig om hans fru… ok honnör whitetrash men hon hade ett mål det var att få kräftans bror för att kunna bli känd.

När det misslyckades så gick hon på kräftan men i besvikelsen så fick hon en bild hon skulle ta bort allt från kräftan som hon kunde som hämd samt få Jocke må dåligt.

Så hon la upp en plan där hon skulle få som osams samt under hela den tiden skulle hon plocka del för del av kräftan så han absolut inte har nåt.

Kräftan hamnar i fängelse vem var det som öppnade den asken? Frugan i förhör när hon slängde han i buren med sminkade blåmärken.
Jocke & kräftan bryter med varandra vad innebär det ? Kräftan kommer inte få hjälp att betala sina otroliga skulder vilket Jocke annars gjort för sin bror.

Finns mera men hon har formligen gjort det hon sa . Kapade av kräftan vid fotknölarna och fick uppmärksamhet så hon kunde bli känd.

Sen har hon dödat sin egen karriär iaf på alla plan men det tänkte inte lilla hjärnan på.

Men grattis ändå målet uppnått detta hoppas jag att kommunisten Bosse får med i dokumentären
Ifall du missat det så höll eko redan på att utreda Chrippa för ekobrott långt innan Chrippa häktades för misshandel.

Och Julia är ju den som gett mest info för att hjälpa åklagaren.
Citera
2025-12-07, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nizy

B-G är ju så långt upp i Christofer , så det är äckligt.
Citera
2025-12-07, 22:58
Medlem
Jag vet inte om jag har rätt för mig!? Men är det inte så att dömda/dömda i samma mål, varken får besöka varandra eller ha varandra på sina telefon listor i fängelse?
(Nu spekulerar jag utifrån att ex Linnea kmr va på fri fot ett bra tag medans Christoffer sitter)
Citera
2025-12-07, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Jag vet inte om jag har rätt för mig!? Men är det inte så att dömda/dömda i samma mål, varken får besöka varandra eller ha varandra på sina telefon listor i fängelse?
(Nu spekulerar jag utifrån att ex Linnea kmr va på fri fot ett bra tag medans Christoffer sitter)

Det ska de inte få, om jag förstått det rätt.
Citera
2025-12-08, 01:04
Medlem
Citat:

Kanske är annat när personerna är gifta
Citera
2025-12-08, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så du anser att hon skulle behöva skyddas från Jocke och Jonna .. Jag tror du har helt rätt i det.

Är du igång och felläser igen?! Du inser inte ens hur löjlig du är.
Senast redigerad av Urtavlan 2025-12-08 kl. 02:17.
Citera
2025-12-08, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så du anser att hon skulle behöva skyddas från Jocke och Jonna .. Jag tror du har helt rätt i det.

Tycker du inte snart att du är för gammal att hålla på och medvetet omskrivna något du vet att du omskriver?
Alltså, lite mognad kan man förvänta sig.
Eller läser du verkligen så som du menar är du nog i stort behov av svenskalektioner och speciellt läsförståelse.

Jocke och Jonna är jättebra för både Julia och flickan. Det är inte upp till dig att bestämma att så inte är fallet.
Citera
2025-12-08, 03:39
Medlem
Citat:

Google säger:

Nej, de får inte automatiskt träffa varandra eller ringa. Kontakt mellan dömda i samma eller liknande mål nekas ofta eller begränsas av Kriminalvården av säkerhetsskäl, och tillstånd måste sökas. Även om båda personerna vill, kan Kriminalvården säga nej eller sätta villkor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in