Citat:
Ursprungligen postat av
Saxofonjude
Tusentals personer döms samtidigt som man får yttra sig fritt, hur det går ihop? AFD var/är på väg att förbjudas och polisen gör razzior mot journalister. Du ignorerar den fakta som presenteras och fortsätter mala på att man visst får yttra sig. Nej man får inte yttra sig fullt ut. Du måste läsa på om hur det går till i Tyskland och England innan du diskuterar saker, för du är djupt okunnig i ämnet, alternativt helt ignorant. Även Sverige har många domar mot pensionärer och kritiker till islamister som blivit dömda för hmf. Googla själv, det är inte svårt.
Vilka är dessa tusentals personer som döms, och vad för brott har de dömts för?
Och det stämmer att man inte får yttra sig "fullt ut". Men det är en halmgubbe. Du får inte yttra dig "fullt ut" i USA heller. Yttrandefriheten är begränsad i alla länder i världen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Saxofonjude
Nej, Kimmel blev inte satt på paus för ett skämt, du är djupt okunnig även i detta. Jimmy Kimmel spred fake news om Charlie Kriks mördare, rena lögner. Att han och arbetsgivaren blev kritiserade för detta är ingenting konstigt. Sen att demokratisk media försökte måla upp det som något annat, att Trump låg bakom det och inte arbetsgivaren själv. Det är inte sant.
Han blev satt på paus efter ett hotfullt uttalande från FCCs chef, som du säkert mycket väl vet. Inget tyder på att han hade blivit pausad om inte Brendan Carr hade gjort detta uttalande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Saxofonjude
Nej det gör han inte, du ljuger helt öppet.
Nej det gör jag inte, och du vet att jag inte gör det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Saxofonjude
Återigen, Tyskland vill förbjuda ett parti, men du ignorerar det? Varför?
Vilket parti och när kommer det att förbjudas? Mig veterligen finns det inte ens konsensus på att söka förbudet, och ens om det hade funnits hade man troligen fått det svårt i domstol.