Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-07, 19:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det betyder inte att kvicksilver liksom aluminium växer.

Ta t ex alzheimers där man hittat upp till 10 mg aluminium räknat hela hjärnan. Tror du att det är så mycket i vaccin?

Vadå växer?

Svara på mina frågor.

Citat:
I vems hjärna?

Kan det vara så att hjärnor under utveckling, foster och barn, är känsligare för kvicksilver än färdigutvecklade hjärnor?

Det är ointressant hur mycket kvicksilver det finns i en vuxen färdigutvecklad hjärna om en liten mängd kan påverka en outvecklad hjärna, till exempel hos foster och barn.

Tråden handlar väl om barnvacciner?
Citera
2025-12-07, 19:44
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vadå växer?

Svara på mina frågor.

Det är ointressant hur mycket kvicksilver det finns i en vuxen färdigutvecklad hjärna om en liten mängd kan påverka en outvecklad hjärna, till exempel hos foster och barn.

Tråden handlar väl om barnvacciner?

Jag har inte talat om kvicksilver eller småbarn, någon som känner sig berörd får svara.

Eller ska jag kräva random svar av dig om något du inte talat om?
Citera
2025-12-07, 19:45
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
att man kan observera att injicerat aluminium lagras i hjärnan betyder bara att det är ett tämligen effektivt sätt att fylla hjärnan med aluminium.

kanske inte är det briljantaste tilltaget, speciellt inte i små nyfödda, som OY nyss antydde. om det inte är så att man drivs av en dold agenda som är allt annat än välvillig..

Men var kommer RESTEN av aluminiumet i hjärnan från?
Citera
2025-12-07, 19:48
Medlem
Citat:
Det betyder inte att kvicksilver liksom aluminium växer.

Ta t ex alzheimers där man hittat upp till 10 mg aluminium räknat hela hjärnan. Tror du att det är så mycket i vaccin?

det är många som fått i sig så mycket aluminium från vaccin redan vid tonåren, speciellt i USA.

i Sverige fick man år 2015 i sig mellan 1,9 - 6.5 mg aluminium (vid 14-16 års ålder), beroende på vilket vaccinationsprogram som följes. det har rimligtvis nu ökat.
Citera
2025-12-07, 19:52
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
det är många som fått i sig så mycket aluminium från vaccin redan vid tonåren, speciellt i USA.

i Sverige fick man år 2015 i sig mellan 1,9 - 6.5 mg aluminium (vid 14-16 års ålder), beroende på vilket vaccinationsprogram som följes. det har rimligtvis nu ökat.

Säg 5 mg. Och då krävs det att ALLT aluminium åker upp i hjärnan och hur troligt är det?
Citera
2025-12-07, 19:57
Medlem
Citat:
Säg 5 mg. Och då krävs det att ALLT aluminium åker upp i hjärnan och hur troligt är det?

hur hälsosamt är det?
Citera
2025-12-07, 20:00
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
hur hälsosamt är det?

Jag försöker få svar på hur det kan vara dubbelt så mycket aluminium i en hjärna än vad som injicerats.

Men ni utmattar folk genom att spela dumma.
Citera
2025-12-07, 20:11
Medlem
Citat:
Jag försöker få svar på hur det kan vara dubbelt så mycket aluminium i en hjärna än vad som injicerats.

Men ni utmattar folk genom att spela dumma.

var det en amerikansk hjärna? känner du till hur mycket aluminium dess kropp injicerats med? kanske hade den fått i sig aluminium redan i mammas mage?
Citera
2025-12-07, 20:13
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
var det en amerikansk hjärna? känner du till hur mycket aluminium dess kropp injicerats med? kanske hade den fått i sig aluminium redan i mammas mage?

Jag ger upp.
Citera
2025-12-07, 20:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag har inte talat om kvicksilver eller småbarn, någon som känner sig berörd får svara.

Eller ska jag kräva random svar av dig om något du inte talat om?

Oavsett ämne kan det eventuellt påverka en hjärna olika beroende på hur ämnet kommer in i kroppen och i vilket utvecklingsstadie hjärnan är i.
Citera
2025-12-07, 20:40
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Oavsett ämne kan det eventuellt påverka en hjärna olika beroende på hur ämnet kommer in i kroppen och i vilket utvecklingsstadie hjärnan är i.
https://www.fda.gov/media/119403/download

Each 0.5-mL pediatric/adolescent dose contains 10 mcg of HBsAg adsorbed on 0.25 mg
aluminum as aluminum hydroxide.

https://www.atsdr.cdc.gov/toxguides/toxguide-22.pdf

Serum levels in healthy individuals range
from 1 to 3 µg/L.

Siffrorna är på en vuxen individ.

Jag är inte kung på att konvertera men det verkar vara runt 100 dagars dos för en vuxen. På ett barn då. Eller har jag missat nåt?

https://www.convertunits.com/from/mg/L/to/ug/L
Citera
2025-12-07, 20:55
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Ja det kan det men poängen är det som den du svarar, liksom många andra påpekar, är att om man gör studier där man mätt mängden aluminiumföreningar i hjärnor, så överstiger den lilla mängd som intramuskulärt som ges vid vaccination, och då inte kan byggt upp detta.

Där av personens påpekande att man kan inte beskylla vaccin med aluminiumsalt som advjuans mot övrigt intag via föda. Antivaccinpersonerna hävdar att kroppen tar upp inget, eller mindre än vaccinets andel. Om det scenariet skulle gälla måste ju aluminiumföreningen i vaccinen växa ställt mot ackumulerad mängd i hjärnan.

En logik som är tämligen svårbegriplig.

Att ytters få enskilda barn kan få allvarlig biverkan av vaccination är det ingen som ifrågasätter, men att det skulle skapat en pandemisk ökning av autism på grund av vaccin lyckas inte vaccinmotståndarna visa på eller data som stödjer det!
Senast redigerad av kjellkritisk 2025-12-07 kl. 21:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in