2025-06-01, 19:30
Bannlyst
Förstår inte hur man kan tänka på det. Har aldrig gått i sådana tankar
Citera
2025-06-01, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orkidektommy
Psykisk ohälsa är en förutsättning för att vilja dö för man kan säkert leva gott som ekonomiskt utblottad, blind, döv och förlamad med cancer och syrgasmask så länge man är lycklig eller nöjd med det tillståndet.
Hur ofta tänker ni på att ta livet av er själva oavsett vad ursprunget/orsaken är till er psykiska ohälsa?
Dagligen på sistone men har barn så kan tyvärr inte göra slag i saken.
Citera
2025-06-03, 19:01
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkidektommy
Psykisk ohälsa är en förutsättning för att vilja dö för man kan säkert leva gott som ekonomiskt utblottad, blind, döv och förlamad med cancer och syrgasmask så länge man är lycklig eller nöjd med det tillståndet.
Hur ofta tänker ni på att ta livet av er själva oavsett vad ursprunget/orsaken är till er psykiska ohälsa?

varje dag periodsvis, men perioderna dyker alltid upp förr eller senare så oftast så tänker ja på det, ja
Citera
2025-06-10, 10:29
Medlem
Pillenfilles avatar
Dagligen sedan 15-årsåldern. Den åldern är nästan dubblerad
Citera
2025-06-11, 17:59
Medlem
varje dag, är för feg att göra nått, så hoppas varje kväll att jag inte ska vakna nästa morgon.
Citera
2025-07-10, 22:31
Medlem
Ett par gånger om dagen blir det
Citera
2025-07-10, 22:34
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Dagligen sedan 15-årsåldern. Den åldern är nästan dubblerad
Men du är kung som överlever livet hittills

Alla ska vi ändå vandra den vägen tillslut. Låt oss ha kul under tiden.

Hade också självmordstankar under tonåren. Det kom tillbaka under tjugoårsåldern. Livet är svårt ibland. Man får kämpa och hitta saker och människor som gör en glad och som ger mening.
Citera
2025-09-21, 11:44
Medlem
AXUs avatar
Jag har tänkt på självmord sedan jag var barn och det är en utväg bort från detta skitlivet och som jag levt med sedan dess.
Jag vet inte hur många gånger jag peppat mig själv på vägen att ge livet en chans, att ge inte upp, att intala mig själv att det nog blir bättre och så vidare, men näe, livet är inget bra ställe att finnas på.

De senaste åren har tankarna på självmord funnits där varje dag och nu finns de där flera gånger om dagen.
Nu är det bara steget kvar för mig så är allt över. Jag är rädd för att dö så det är därför det tagit så lång tid och jag är också osäker på vilken metod jag ska använda mig av, men nu börjar inte det spela någon roll längre och det är också en slags frihet och som ger ro att jag börjar strunta i vilken metod jag ska våga använda mig av.
Jag hoppas slippa tänka på självmord snart och snart är jag där:-)
Citera
2025-10-02, 14:25
Medlem
zannazezzs avatar
Varje dag, typ.
Citera
2025-12-07, 12:54
Avstängd
Dagligen. Jag är bara rädd för att misslyckas men för varje vecka/månad som går blir steget till att faktiskt göra det mindre och mindre. Så till slut kommer tankar antagligen bli till handling. Första gången jag erkänner detta och så himla tragiskt att läsa. Men det är tyvärr verkligheten för mig och orken tynar bort
Citera
2025-12-07, 18:21
Medlem
Pinkertonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Dagligen. Jag är bara rädd för att misslyckas men för varje vecka/månad som går blir steget till att faktiskt göra det mindre och mindre. Så till slut kommer tankar antagligen bli till handling. Första gången jag erkänner detta och så himla tragiskt att läsa. Men det är tyvärr verkligheten för mig och orken tynar bort

Det jag hade velat veta är varför? Vad resonemanget bakom självmordstankarna är.
Citera
2025-12-09, 00:40
Medlem
Dagligen. Dock aldrig något jag kommer att göra med hänsyn till min kära familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in