2025-05-04, 21:43
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missionsg
Varje dag sedan sjukvården skadade mig. Funderar på ta mitt liv ikväll/inatt

Förstår dej, men skulle avråda dej att göra det. Om allt är hopplöst kan du inte bara ta ett flyg till Spanien leva på gatan i värmen med blå himmel. Du skulle säkert klara dej och kanske få ett jobb där.
Citera
2025-05-04, 21:47
Medlem
Citat:
Sorgligt att höra.
Vill du berätta vad som tynger dig?
Citera
2025-05-04, 21:49
Medlem
Citat:

Det tycker jag inte alls du ska göra, ta dig ner till ett varmare land och bo på gatan om du känner att du bara vill dra, allt är bättre än att avsluta skiten.
Citera
2025-05-04, 21:53
Medlem
Tänker väldigt sällan på det nu för tiden, för några år sedan så var det nästan dagligen och flera gånger om dagen, nu var det länge sedan jag kände att jag verkligen ville göra det.

Jag har två halvhjärtade självmordsförsök tidigare och jag tackar gud varje dag för att jag inte lyckades, just då kändes allt väldigt hopplöst men idag mår jag bra.

Så om någon annan ser det här och funderar på att avsluta det så vet ni att det i alla fall framtiden blir bättre i vissa fall.
Citera
2025-05-04, 21:55
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:

Finns det nått i ditt liv som du älskar att göra?
Citera
2025-05-04, 22:00
Medlem
Charliework86s avatar
Svårt att få rätt hjälp i sverige man blir bara inlagd 3 dagar sen utskriven. Jag har professionell hjälp nu. Vart dömd till rättspsykiatrisk vård 2018. Så jag har den bästa hjälpen man kan få. Älskar att vara inlåst och följa rutiner och regler.
Citera
2025-05-04, 22:58
Medlem
Jag tänker på självmord varje dag. Snart är det dags för mig att lämna samhället förgått.
Citera
2025-05-04, 23:27
Avstängd
FUCKJEWSAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darthvader45
Jag tänker på självmord varje dag. Snart är det dags för mig att lämna samhället förgått.

Det gör jag med. Sånt har det varit sedan jag var född. Kommer en dag då jag tar flyget till Amsterdam för att bli avlivad legalt.
Citera
2025-05-15, 04:14
Avstängd
Jag tänker på det ofta.
Jag går i 9an i grundskolan, fick konstaterat vid 14-års åldern att jag var deprimerad. Får ofta höra att det inte ”går o vara deprimerad” när man är så ung. Påstår alltid att jag inte vet hur tufft livet egentligen är då jag inte börjat betala räkningar, kommit in i det riktiga arbetslivet osv osv.
Det är ju dock sant, livet blir förmodligen mycket tuffare, och det är ju jävligt kul o få höra de från alla gubbar o tanter, inte. Vilken livslust man får av det!
Jag går knappt i skolan och har därför låga betyg, osäker på om jag har någon framtid ens om man tänker arbetsvägen. Jag har en bra familj, bra kompisar och världens bästa pojkvän, så egentligen vet jag inte vad det är som tynger ner mig. Känns som att jag är fast i tiden o bara ruttnar medans alla i min ålder går i skolan, gör roliga saker och lever livet som vanligt. Jag har kontakt med BUP, men tycker inte de hjälper så mycket, blir alltid så blyg att prata så djupt face-to-face med någon liksom.
Hade kunnat skriva i timmar men nu får de räcka, adios
Citera
2025-05-15, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonet234
Jag tänker på det ofta.
Jag går i 9an i grundskolan, fick konstaterat vid 14-års åldern att jag var deprimerad. Får ofta höra att det inte ”går o vara deprimerad” när man är så ung. Påstår alltid att jag inte vet hur tufft livet egentligen är då jag inte börjat betala räkningar, kommit in i det riktiga arbetslivet osv osv.
Det är ju dock sant, livet blir förmodligen mycket tuffare, och det är ju jävligt kul o få höra de från alla gubbar o tanter, inte. Vilken livslust man får av det!
Jag går knappt i skolan och har därför låga betyg, osäker på om jag har någon framtid ens om man tänker arbetsvägen. Jag har en bra familj, bra kompisar och världens bästa pojkvän, så egentligen vet jag inte vad det är som tynger ner mig. Känns som att jag är fast i tiden o bara ruttnar medans alla i min ålder går i skolan, gör roliga saker och lever livet som vanligt. Jag har kontakt med BUP, men tycker inte de hjälper så mycket, blir alltid så blyg att prata så djupt face-to-face med någon liksom.
Hade kunnat skriva i timmar men nu får de räcka, adios
Då har du brutit mot regelverket här baserat på din ålder.

OnT, aldrig.
Citera
2025-05-18, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orkidektommy
Psykisk ohälsa är en förutsättning för att vilja dö för man kan säkert leva gott som ekonomiskt utblottad, blind, döv och förlamad med cancer och syrgasmask så länge man är lycklig eller nöjd med det tillståndet.
Hur ofta tänker ni på att ta livet av er själva oavsett vad ursprunget/orsaken är till er psykiska ohälsa?

Varenda dag…. Jag har fullständig panik och vet inte hur jag ska gå tillväga. Jag tänkte mig hängning (strypning då) . Men kan fan ingenting om det direkt mer än att knuten ska vara bak i nacken tydligen . Övat på knuten men ska man ha ett smalt rep eller ett tjockt ?
Citera
2025-06-01, 15:44
Medlem
Pinkertonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkidektommy
Det är nog fullt normalt. Skulle tippa på att de flesta tänker på självmord ungefär var eller varannan dag. Det är inget konstigt utan bara tabu, skamligt eller tråkigt att prata om.

Det har du helt rätt i. Människor undviker tankar och samtal om döden. Det är sunt att tala om det. Det är sunt att du vill öppna upp dig om det.

Har du inte funderat över att det kan betyda någonting att du funderar över självmord? Du kanske behöver reda ut någonting i tankarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in