2025-12-07, 16:07
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Finns väl visserligen ganska många lag som Örebro slår på fingrarna föregående säsong läktarmässigt, men jag hör vad du säger.

Är väl lite som Åtvidaberg som på något konstigt sätt blivit romantiserat av fotbollshistoriker. Det är en död gammal bruksort med frostsprängningar i tegelfasaderna. No más.
Jag erkänner att ÖSK har gjort det ganska hyfsat och bara det är mäktigt med tanke på vad de har genomlidit. Ska man kolla på det lite mera långsiktigt har vi dock haft en jämförbar motgång, framför allt om man ska väga in rivalernas framgångar relativt de egna och vi har aldrig någonsin sviktat supportermässigt. Därmed tycker jag att jag kan stå rak i ryggen och säga att vi (och Örebro med för den delen) förtjänar vår elitstatus på ett helt annat sätt än Degerfors.

Sedan köper jag att även Åtvid har haft mycket gratis i historieskrivningen. Det finns ju en romantisering utav den så kallade "arbetarklassen" i Sverige som ofta sammankopplas med fotboll, som en så kallad "arbetarsport". Därför har man velat förhärliga "arbetarnas" stöd till sina klubbar, bland annat i just bruksorter. Lyckligtvis har dock ÅFF rasat betänkligt på senare år, vilket har gjort att ännu mera fokus har hamnat på Degen.
Citera
2025-12-07, 17:49
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Helt absurd åsikt. Det är inte naturligt med en helt jämn spridning utav framgångsrika fotbollsklubbar och just i Degerfors finns inte samma underlag för en elitförening som exempelvis i Helsingborg. Man har försökt framställa Degerfors IF som någonting fint och genuint i TV-serier, artiklar och nyhetsinslag. Det har dessutom gått ganska bra för laget på Stora Valla och publiksiffrorna är dopade jämfört med exempelvis Örebro SK:s siffror, på så sätt att man spelat inför stora bortaföljen och emot högintressanta motståndare, men trots det har DIF misslyckats med att locka större publik. Man är alltså inte ens störst i sitt eget län, trots att de huvudsakliga konkurrenterna haft en katastrofsäsong.

Gäller väl Landskrona BoIS också?
Citera
2025-12-07, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CasualCapybara
Gäller väl Landskrona BoIS också?
Nja, inte direkt. Deras förstalag spelar i ljusblått och är ganska framgångsrikt, tyvärr. Att sedan gå på två matcher om året räcker liksom inte.
Citera
2025-12-08, 14:56
Medlem
Superettan 2026 supporteranalys

Känner mig jävligt peppad på Superettan nästa år så jag gick igenom alla lags supporterscen lite kort.
Som ni vet håller jag på Peking, men jag skrev om oss ändå!

Oddevold: Bara kids, inte mycket här.

Falkenberg: ”Ny” ultrasgrupp vid namnet Falkenbergs aktiva. Ska bli kul att se vad de levererar nästa år!

Varberg BoIS: En lojal supporter, inget mer.

Helsingborgs IF: Alltid stökig bortamatch. Bra på läktaren, bra ultras och med flest hemmasupportrar förra året, troligen det kommande med. Ingen trumma.

Brage: Rätt få, men har levererat otroliga tifon! Bra bortasektion, sannerligen en bortamatch att se fram emot!

Landskrona BoIS: Bra i derbyn och stora matcher men annars i nivå med Brage.

Sandviken: Ska vara ärlig och säga att jag inte vet mycket om Sandviken. Känns som att det är hockey som gäller i Gävle.

Sundsvall: Fina tifon och bra hemma. Haft några hyfsade följen borta men inget märkvärdigt.

Östersund: Finns väl nåt gäng som kör, men inget att hänga i granen.

Örebro: Lojala, högljudda, många (ultras) och bra sittplats. Ska bli kul att se nästa år! Rätt svagt bortafölje om man måste säga nåt dåligt.

Norrby: Borås arena kommer stå tom när Norrby spelar. (Inte för att den är särkilt full när Elfsborg spelar heller)

IFK Norrköping: Otroliga tifon, lojala hittills och både sittplats och Curvan växer för varje år. Ska bli väldigt intressant att se nästa år! Internbråk?

Nordic: Finns nog inte en enda supporter.

Öster: Hyfsade, hade nåt snyggt tifo förra året men sämre än sin fiende Kalmar. Fortfarande en bortamatch som bjuder upp på läktaren.

Värnamo: Har väl nån eller några supportrar. Blir dock utsjungda av alla lag som har ett följe.

Ljungskile: Landsortsklubb med supportrar som vilken div 2 klubb som helst. Ska dock bli jäkligt kul att se arenan!
Citera
2025-12-08, 16:18
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landetolle
Sandviken: Ska vara ärlig och säga att jag inte vet mycket om Sandviken. Känns som att det är hockey som gäller i Gävle.
Det stämmer säkert i Gävle, men Sandviken ligger inte i Gävle och det är nog mer bandy som gäller där.
Citera
2025-12-08, 19:00
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det stämmer säkert i Gävle, men Sandviken ligger inte i Gävle och det är nog mer bandy som gäller där.

Korrekt min gode salorm har släkt i Gävle och det är bara Brynäs som gäller där. Folk som gick på Gavlevallen är nog 15 år tillbaka i tiden.

Och ja Sandviken är en helt annan stad där bara bandy gäller.
Citera
2025-12-17, 12:22
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Degen fyller ett tomrum i Värmland. Fotbollens Färjestads BK. Jag tycker varje län borde ha en representant i våra två högsta serier.
Nja. Degerfors ligger ju lite i utkanten av landskapet(ihop med Karlskoga) och hör inte ens till Värmlands utan Örebro län med stor rivalitet med ÖSK. Det är ett gränsland och jag tror inte att dom väcker några större känslor längre bort i Värmland faktiskt. Inte ens i närheten av att vara något "Färjestads BK" faktiskt som är en av landets största och mest klassiska hockeyklubb.

Dock är det en bruksort med starka fotbollstraditioner och rätt fanatiskt kring laget. Åtvidaberg var eller kanske är ju en liknade klubb.
Senast redigerad av Steff83 2025-12-17 kl. 12:25.
Citera
2025-12-17, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nja. Degerfors ligger ju lite i utkanten av landskapet(ihop med Karlskoga) och hör inte ens till Värmlands utan Örebro län med stor rivalitet med ÖSK. Det är ett gränsland och jag tror inte att dom väcker några större känslor längre bort i Värmland faktiskt. Inte ens i närheten av att vara något "Färjestads BK" faktiskt som är en av landets största och mest klassiska hockeyklubb.

Dock är det en bruksort med starka fotbollstraditioner och rätt fanatiskt kring laget. Åtvidaberg var eller kanske är ju en liknade klubb.
Skitsnack.
Citera
2025-12-17, 12:55
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Skitsnack.
Du missförstår. Jag förstår vad du menar. Men vi pratar i relativa termer
Citera
2025-12-17, 23:54
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

Att Färjestad räknas som en av de klassiska hockeyklubbarna visar bara på hur plastig hockey är. De bildades förfan på 70 talet.
Citera
2025-12-18, 01:26
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Att Färjestad räknas som en av de klassiska hockeyklubbarna visar bara på hur plastig hockey är. De bildades förfan på 70 talet.

Färjestad bildades på 30-talet.
Citera
2026-02-10, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Olika dejtingsidor? Hon hade ju till och med en egen hemsida som endast bestod av seminakna bilder på sig själv iklädd olika typer av AIK-attiraljer.

Någon som vet var hon håller till nuförtiden? Hon var ju ändå en framstående AIK-profil.

Edit: Hon inte bara hade en hemsida, den finns för helvete kvar. https://powerangel.tripod.com/

Endast för dig kompis:

Hon kilade vidare till dom sälla jaktmarkerna 2023.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in