2025-12-07, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av economixx
Hur är det acceptabelt av någon regering att svt använder statliga pengar, våra pengar, på att producera den här typen av underhållning när de pengarna skulle kunna gå till sjukvården? SVT är helt jävla lost, lägg ner skiten och lägg pengarna på sjukvården!

Tvärtom mkt viktig dokumentär.
Bra gräv.orädd.jämfört med dom flesta andra medier
Bravo .tur vi har bra public service i.a.f ett tag till.
Citera
2025-12-07, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av economixx
Hur är det acceptabelt av någon regering att svt använder statliga pengar, våra pengar, på att producera den här typen av underhållning när de pengarna skulle kunna gå till sjukvården? SVT är helt jävla lost, lägg ner skiten och lägg pengarna på sjukvården!
Det är väl bra att det uppdagas hur sjuk denna människan är
Citera
2025-12-07, 16:43
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbits
Men en smutskastningskampanj från en labil ansiktstatuerad white-trashinfluencer känd genom att smeta in sig i bajs och ”dagens runk” går bra förstår jag?

Jag tyckte som tidigare sagt att det var äckligt att han gjorde dagens runk, och var förvånad att det ens var lagligt.

Kletade han in sig i bajs?

Det är konstigt att han blev så känd efter det. Jag kan förstå det han sysslar med nu på Youtube, och kanske Big brother - men bajs?

Jag såg Hannah Widerstedt i Big Brother år 2012, och Jockiboy var lite av hennes partner då i Big Brother - Jag gillade aldrig Jockiboy eftersom han sysslade med "Dagens Runk".

Men, jag gillar inte heller psykiatrin eller socialen - framför allt inte barnpsykiatrin.

Ok, men Jocke verkar vettigare nu än då - och som sagt jag har ett större problem med systemet än med Jocke.
Citera
2025-12-07, 16:45
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteHaddock
Om det nu är så att han ljuger, då ska man väl få säga det? Hur blir det att svartmåla någon?

Och du menar att mamman ska komma med motbevis. Hur i hela friden ska hon kunna motbevisa att hon aldrig tvingat jocke stoppa fingrarna i en lampa?

Svartmålningen görs främst av journalisten som är partisk. Hade hans mamma sagt saker i media är det en sak, det är någonting annat när media backar henne.

Ja, vad gäller bevisning blir det ju ord mot ord.
Citera
2025-12-07, 16:52
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Det där är så ologiskt så att man baxnar. Det går inte att bevisa att någonting inte har hänt. Det är den som kommer med påståendet som bevisbördan ligger på.

Det är ungefär som att jag skulle säga till dig "Bevisa att Gud inte finns."

Det är av detta skälet jag sparade alla mina konversationer på MSN och sådant i det förflutna, du vet aldrig när du behöver bevisa någonting - det gynnade mig längre fram när jag fick kontaktförbud mot en person och då kunde ge polisen bevis för att det var den personen och inte jag själv som tagit kontakt.

Det är klart att det blir svårt att bevisa om man inte sparat bevis. Och myndigheterna vill inte spara dina bevis.

Inte alls samma sak, om du anklagar mig för att ha mördat någon så kan jag ju lätt bevisa att jag inte gjort det, samma med mordbrand där en fejkartikel spreds om mig på en trollsajt år 2014 att jag startat skogsbranden i dalarna, där jag inte bor - och det är rätt så enkelt att motbevisa att det inte är sant om man har tillgång till nyheter med rätt gärningsman, eller andra bevis som att man t.ex. bor på andra sidan Sverige, och var på ett helt annat ställe vid tillfället.
Citera
2025-12-07, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Det ska jag komma ihåg nästa gång du påstår någonting

https://www.breakit.se/artikel/36601/jocke-och-jonna-overklagade-da-blev-skattesmallen-annu-storre

https://www.eposten.se/nyheter/enkoping/artikel/tidigare-vd-doms-for-att-ha-vilselett-bors-och-aktieagare/re6ey5yl

Skattefusk är ett brott i det här landet. Det du länkar till handlar inte om brottslig verksamhet från Lundells sida.
Citera
2025-12-07, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Rimligt. Soc vet om och kan bevisa tortyr, döljer för allt och alla, för att dom inte har skyldighet att anmäla så grovt våld till polisen? Slutsats: Lögner.

Va?
Citera
2025-12-07, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Går knappt att känna igen Jonna. Hon borde ju kvalificera för något viktnedgångspreparat nu.
Fan vad elak du är.

Kroppen förändras efter barn. Mer efter två och tre barn.
Citera
2025-12-07, 17:23
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att ha rätt till sin historia är skilt ifrån att hänga ut den andra personen publikt.

Nej, felet är att Jocke har hängt ut henne - dessutom inte på minnen från barndomen, utan minnen som "vaknade/kreerades" när han skulle ge ut en bok .. Hade detta handlat om en kvinna som pekade ut en man för våldtäkt så hade Flashback i princip unisont skrikit lögn alterantivt "falska minnen".
Och det är ju vad det rör sig om i stora delar gällande Jocke.

Det är dessutom inte hon som tagit hjälp av -- utan gransknings teamet som kontaktat henne.
Det är inte hon som hängt ut Jocke -- utan Jocke som i åtta års tid hängt ut henne inför hela svenska folket.
Helt utan stöd för den tortyr och andra sjukheter han anklagar henne för.

Självklart ska hans icke-existerande bevis ifrågasättas. Han har hängt ut en människa med detaljerade berättelser som han inte har något som helst stöd för.

Men Jocke är den som påstår att han läst saker i en journal som inte står där.

Dessutom att något inte står i en journal ger stöd för att det inte hänt - precis som mamman säger -och INGET stöd för det Jocke säger med hänvisning till att det står där.

Det är dessutom Jocke som anklagar som har bevisbördan - inte hans mamma som hängts ut på det mest skändliga sätt.

Det är inte hon som utmålar honom som det. Hon har berättat om den problematik som fanns, och som har stöd i dokumentationen. Men det mamman säger är att hon inte klarade av situationen och när han blev utåtagerande mot småsyskonen så var hon tvungen att säkra dem eftersom hon inte kunde kontrollera/hantera situationen.

Fosterföräldrarna har däremot beskrivit Jocke närmare det du beskriver.

Så du tycker alltså att Jockes förtal är av godo - - för det lär ju få en del föräldrar att avstå från att söka hjälp för sig och sina barn.

Ok. Säg det till Jocke, för de söker/sökte väl diagnos för nåt barn - om jag inte minns fel.

"Att ha rätt till sin historia är skilt ifrån att hänga ut den andra personen publikt."

Vad är poängen med att ha en historia om du inte får berätta om den för andra människor? Hela poängen med att ha en historia är ju att berätta om den, för dina barn, vänner, släkt om du vill, även för fans om du är kändis - att dela med sig av dig själv och ditt privatliv, din historia och så vidare - är hela syftet med en personlig blogg till exempel - man bloggar om sig själv och sitt liv - det var det alla bloggar gjorde mer eller mindre.

Att hänga ut sina föräldrar är fel beroende på hur man gör det, och vad man skriver eller säger - men att berätta om din egen barndom och nämna deras del, är rätt - om man inte går för långt och brottsanklagar - fast har du bevis för händelser eller handlingar så är även det berättigat - men här är ju problemet för Jocke att han saknar bevis..

"Nej, felet är att Jocke har hängt ut henne - dessutom inte på minnen från barndomen, utan minnen som "vaknade/kreerades" när han skulle ge ut en bok .."

Ja, det är märkligt det håller jag helt med dig i - att de vaknade till när han skrev boken, och att det sedan inte finns stöd för det.

"Hade detta handlat om en kvinna som pekade ut en man för våldtäkt så hade Flashback i princip unisont skrikit lögn alterantivt "falska minnen".
Och det är ju vad det rör sig om i stora delar gällande Jocke."

Jag har skrivit i feministforumet på ett sätt som skulle visa dig att jag inte heller tror på anklagelser från feministkvinnor, om de inte har starka bevis - att anklaga män för våldtäkt är en affärsidé för kvinnor idag, det finns böcker från kända Amerikanska feminister som handlar om att lära kvinnor hur de ska "ruinera en mans rykte" och använda "falska anklagelser som ett vapen" - Jag skulle aldrig lita på en kvinna om hon bara har sina ord. Jag litar heller inte på Jocke, fast jag kan ta hans sida mot systemet.

"Det är dessutom inte hon som tagit hjälp av -- utan gransknings teamet som kontaktat henne."

Och varför vill de granska Jocke? varför bryr de sig om hans mamma men inte om honom som barn?

"Det är inte hon som hängt ut Jocke -- utan Jocke som i åtta års tid hängt ut henne inför hela svenska folket.
Helt utan stöd för den tortyr och andra sjukheter han anklagar henne för.
"

Om allt varit toppen så hade han inte utsatt henne för det, hon är långt ifrån oskyldig. Det krävs ju att någonting negativt hänt för att en son ska utsätta sin mor för sånt. Av egen erfarenhet äklskar man sin mamma och pappa tills de "sätter en i klistret".

"Självklart ska hans icke-existerande bevis ifrågasättas. Han har hängt ut en människa med detaljerade berättelser som han inte har något som helst stöd för."

Hans minnen är ett stöd för allt som skett i barndomen, tror du att du har bevis för allt du berättar om i din barndom när du berättar om din barndom för sonen? Det är nästan omöjligt att bevisa det som faktiskt hänt om du inte levt med en filmkamera påslagen 24/7.

"Men Jocke är den som påstår att han läst saker i en journal som inte står där."

Här har du och ni en poäng, håller med.

"Dessutom att något inte står i en journal ger stöd för att det inte hänt - precis som mamman säger -och INGET stöd för det Jocke säger med hänvisning till att det står där."

ABSOLUT INTE - där har mamman och du fel - det kan vara rätt i Jockes fall om han uttryckligen hänvisat till sin journal som bevis, och det sedan inte finns i journalen - håller med - men det du bör veta är att tjänstemännen utelämnar medvetet mobbning och annat som händer, att det inte finns i journalen bevisar bara att tjänstemannen utelämnat det, det bevisar absolut inte att det inte hänt..

Det kan finnas andra bevis för att saker hänt, utanför journalen.

"Det är dessutom Jocke som anklagar som har bevisbördan - inte hans mamma som hängts ut på det mest skändliga sätt."

Fast jag är emot tanken på att man skall hålla käften om sin barndom om man inte har bevis för allt, att man bara ska låta föräldrarna komma undan - de fuskar med övertaget hela barndomen, vänder myndigheter mot sina barn och allt möjligt - alla övergrepp från socialen och psykiatrin eller hem kan skyllas på föräldrarna, det kan betraktas som deras fel alltihop - ska de då inte få höra att deras barn är förbannade?

Att prata ut inför en miljon följare kanske är extremt, men du verkar anse att behandlingshem, socialen och psykiatrin är en dans på rosor.

"Det är inte hon som utmålar honom som det. Hon har berättat om den problematik som fanns, och som har stöd i dokumentationen. Men det mamman säger är att hon inte klarade av situationen och när han blev utåtagerande mot småsyskonen så var hon tvungen att säkra dem eftersom hon inte kunde kontrollera/hantera situationen. "

Socialen är ju på mammans sida. Jag har hört från andra som utsatts för Socialen där deras mammor kontaktat socialen att det blir lite av mamman och socialen mot barnen - så att hon får stöd av sina polare på Socialen är väl inte så konstigt. Gällande Jocke kontra hans bröder så låter det också märkligt. Att syskon bråkar händer i alla familjer, att blanda inmyndigheterna mot storebrorsan är överdrivet. Där ska pappan gå in, inte socialen.

"Fosterföräldrarna har däremot beskrivit Jocke närmare det du beskriver."

Ja, så då finns det ju vittnen om motsatsen - då blir det svårt att veta vem som ljuger, mamman vill så klart inte att hennes rykte ska förstöras, även om hon är skyldig - flera kvinnor (svenska) är narcissister och anser aldrig att de gör fel någonsin även när de gör alla fel i boken. och de slår dövörat till när man säger till dem!

"Så du tycker alltså att Jockes förtal är av godo - - för det lär ju få en del föräldrar att avstå från att söka hjälp för sig och sina barn."

Ja det gör jag, men endast om det är sant - Jag vill få föräldrar att avstå från att ta kontakt med barnpsykiatrin. Jag ser barnpsykiatrin som den stora onda.

"Ok. Säg det till Jocke, för de söker/sökte väl diagnos för nåt barn - om jag inte minns fel."

På så vis.
Citera
2025-12-07, 17:28
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Druthuludi
Svartmålningen görs främst av journalisten som är partisk. Hade hans mamma sagt saker i media är det en sak, det är någonting annat när media backar henne.

Nej. JL har sedan boken släppts sagt att det finns bevis i dokumentationen som visar att det han påstår ska ha hänt verkligen hände. Det finns inga sådana bevis.

Vad gäller vad som hände i hans barndom är det däremot ord mot ord. Stor skillnad.
Citera
2025-12-07, 17:29
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
absurt. Han hade utbrott på fritids, hos fosterfamiljen. Så hur snackade mamman skit menar du?

Och varför hade han utbrott? Inte fan tror jag att en störning är hela förklaringen, kan bara jämföra med andra och påstå att för det första så skyller psykiatrin på den som utagerar och utmålar denne som psykiskt störd, för det andra så begår svenska mammor ofta misstaget att lyssna på skolpersonal och andra och sedan ta barnen till psykiatrin, för det tredje blundar skolan för andra elevers agerande, psykiatrin gör som skolan, socialen gör som skolan och föräldrarna litar blåögt till personalen - de saknade dessutom koll när personer i Jockes ålder var barn, för det fanns ingen social media - olikt år 2025 fanns det inte TikTok där man såg allt som hände på en film från skolan uppladdad via en smartphone - på den tiden fanns det lärarnas berättelser, vilka föräldrar köpte rakt av - ofta lögner där de skyllde på en syndabock - Jocke kanske blev vald till syndabock?

Jag anser att det inte bevisar någonting att han haft utbrott på fritids, det hade jag med - kan vara andra elever som orsakat det.
Citera
2025-12-07, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Druthuludi

Så du menar att det var okej att svartmåla mamman i massa år med media men inte Vice versa. Om nu svart måla enligt dig berätta sin åsikt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in