Citat:
Ursprungligen postat av
Druthuludi
På det första ä'r faktiskt min hållning att mamman har samma rätt till sin historia, så om hon vill det kan hon ju då skriva en bok där hon skriver sin version - skillnaden är att Jocke då har en större publik..
Att ha rätt till sin historia är skilt ifrån att hänga ut den andra personen publikt.
Citat:
Det mamman gjort nu är att ta hjälp av SVT för att svartmåla Joakim och få honom utpekad som en lögnare inför hela Sverige, utan att ha gett sin egen version av alla detaljer i Joakims bok - i min värld hade det varit mer rätt att skriva en bok där hon försvarar sig eller motargumenterar allt det som Jocke skrivit - men istället ser vi en kampanj för att få Jocke utpekad som lögnare, att man försöker sänka hans trovärdighet, snarare än utmana det han påstår med motbevis.
Nej, felet är att Jocke har hängt ut henne - dessutom inte på minnen från barndomen, utan minnen som "vaknade/kreerades" när han skulle ge ut en bok .. Hade detta handlat om en kvinna som pekade ut en man för våldtäkt så hade Flashback i princip unisont skrikit lögn alterantivt "falska minnen".
Och det är ju vad det rör sig om i stora delar gällande Jocke.
Det är dessutom inte hon som tagit hjälp av -- utan gransknings teamet som kontaktat henne.
Det är inte hon som hängt ut Jocke -- utan Jocke som i åtta års tid hängt ut henne inför hela svenska folket.
Helt utan stöd för den tortyr och andra sjukheter han anklagar henne för.
Självklart ska hans icke-existerande bevis ifrågasättas. Han har hängt ut en människa med detaljerade berättelser som han inte har något som helst stöd för.
Citat:
Att något inte står skrivet i en journal bevisar endast att det inte står skrivet i en journal. Men har mamman bevis för att det hon anklagas för inte stämmer? Jag har inte läst Jockes bok så jag vet ej vad det är som står där.
Men Jocke är den som påstår att han läst saker i en journal som inte står där.
Dessutom att något inte står i en journal ger stöd för att det inte hänt - precis som mamman säger -och INGET stöd för det Jocke säger med hänvisning till att det står där.
Det är dessutom Jocke som anklagar som har bevisbördan - inte hans mamma som hängts ut på det mest skändliga sätt.
Citat:
"Det är dock stor skillnad på att äga sin historia och på att peka ut någon som klandervärd psykiskt sjuk barnmisshandlare inför miljoner som Jocke gjort med sin mamma,"
Visst att Jocke har miljoner följare vilket gör ett eventuellt förtal mer allvarligt, ju mindre publik desto mindre allvarligt - men varför är det okej för en mor att utmåla sin son som "klandervärd psyksikts sjuk utåtagerande autist under barndomen inför socialen och psykiatrin? Men barnet skall alltså inte få göra samma sak mot modern som vuxen?
Det är inte hon som utmålar honom som det. Hon har berättat om den problematik som fanns, och som har stöd i dokumentationen. Men det mamman säger är att hon inte klarade av situationen och när han blev utåtagerande mot småsyskonen så var hon tvungen att säkra dem eftersom hon inte kunde kontrollera/hantera situationen.
Fosterföräldrarna har däremot beskrivit Jocke närmare det du beskriver.
Citat:
Jag ser ju det som att föräldern kanske utsatt barnet för samma skit när barnet var under deras vård, kanske inte inför miljoner följare på sociala medier, men inför myndigheter som gjorde barndomen surt för honom. En förälder begår i mina ögon förtal om de snackar skit till psykiatrin eller socialen även om de tänker att det är sekretess så nästan ingen kommer läsa det, i mina ögon en värdelös ursäkt - då skretessen kan brytas - jag är lite av åsikten att då förtjänar föräldern till viss del att bli uthängd som bidrog till förtalen i journalen, att barnet förtalats av psykiatrin, socialen och föräldern undre barndomen - och att boken och poddarna är en hämnd som då blir rättfärdig.
Så du tycker alltså att Jockes förtal är av godo - - för det lär ju få en del föräldrar att avstå från att söka hjälp för sig och sina barn.
Ok. Säg det till Jocke, för de söker/sökte väl diagnos för nåt barn - om jag inte minns fel.