2025-12-07, 11:59
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Eller så är det männen med dessa åsikter om kvinnor som är problemet? Om kvinnor börjar dra sig undan mer, sluta dejta etc. Slutar vilja ha barn.
Då är det nog dags fundera på vad man gör för fel som man? Ni saknar självinsikt i att se att ni är en del av problemet.

Till och med forskning visar att förhållanden som är mer jämställda, där har paren mer sex. Kvinnor tänder på män som vill hjälpas åt. I hemmet, med barnen. Det signalerar att det är en bra man och pappa.

Var i helvete fick du det att handla om jämställdhet ifrån? Din sjuka fan.
Citera
2025-12-07, 12:07
Medlem
Citat:
Jag tror dom flesta sunda kvinnor har ett problem med att det det finns män som stöttar politik som är indirekt kvinnofientlig. Majoriteten av kvinnor vill inte återvända tillbaka till 1800-talet. Det är princip bara lata män som vill gömma sig bakom något, som inte fungerar i dagens samhälle. Dom män som har problem med detta, har överlag svårt för förändringar. Dom blir "kvar" i det där och hinner inte med utvecklingen. Jag som man hade ju inte velat bli sedd på som "lägre stående" som endast duger till hushållsslav i hemmet, och som avelsko.

Sedan kan man skryta om att man är rik osv, men det finnas kvinnor som finner detta rätt oattraktivt. Vad spelar det för roll, om mannen är ett as I alla fall? Har kvinnliga vänner som växt upp fattigt. Dom kan aldrig se sig själva med rika män. Dom vet ingenting om hur det är att kämpa etc. Dom lever och kommer från helt olika bakgrunder och liv. Det gör ingenting för dom, att män har mycket pengar.
Kvinnor vill ha män med sunda värderingar som respekterar kvinnor.

Dessutom arbetar och köper det dom vill ha själva. Dom har aldrig haft vanor som innebär lyxkonsumtion heller, så det är en ingenting dom "drömmer om"
Men det finns säkert gold diggers att hämta hem för dessa män ifrån t.ex Rumänien.

Jag vill inte heller ha en kvinnofientlig politik men jag tror vi har olika definitioner på vad det är. Det största problemet för kvinnor i dagens samhälle är otryggheten som tillkommit pga den vänsterliberala invandringspolitiken. Allt det du beskriver med att se kvinnor som "lägre stående", hushållsslav, avelsko etc finns ju i extra hög grad i subkulturerna i gängmiljöer och islamistiska miljöer. Så även lyxkonsumtionen och att flasha pengar i form av dyra klockor och bilar. Så det är såklart väldigt sorgligt att vänstern ser mellan fingrarna på allt detta.

Vad gäller ekonomi så tycker jag också att kvinnor ska skaffa sig en utbildning och kunna försörja sig själva, annars riskerar man behöva stanna i något som inte är bra för en. Men det betyder ju inte att en kvinna inte kan vara hemma och ta hand om hem och barn i ca 10 år. 10 år på ett yrkesliv som kanske är 40-50 år är inte så mycket.
Det högern gör med att göra det svårt för fattiga och sjuka svenskar har jag inget som helst till övers för. Men det finns tyvärr inget parti med en realistisk plan att ändra på detta (med tanke på samarbetspartners etc).

Du som man till vänster kan naturligtvis kosta på dig att välja en vänsterkvinna, eftersom det finns så gott om dem. Och jag som kvinna till höger kan kosta på mig att avstå från vänstermän. Men många, särskilt i 20-års åldern som trådstartaren beskrev, kommer behöva kompromissa med det här om de vill ha en relation.
Citera
2025-12-07, 13:04
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Jag vill inte heller ha en kvinnofientlig politik men jag tror vi har olika definitioner på vad det är. Det största problemet för kvinnor i dagens samhälle är otryggheten som tillkommit pga den vänsterliberala invandringspolitiken. Allt det du beskriver med att se kvinnor som "lägre stående", hushållsslav, avelsko etc finns ju i extra hög grad i subkulturerna i gängmiljöer och islamistiska miljöer. Så även lyxkonsumtionen och att flasha pengar i form av dyra klockor och bilar. Så det är såklart väldigt sorgligt att vänstern ser mellan fingrarna på allt detta.

Citat:
Jag tror dom flesta sunda kvinnor har ett problem med att det det finns män som stöttar politik som är indirekt kvinnofientlig. Majoriteten av kvinnor vill inte återvända tillbaka till 1800-talet. Det är princip bara lata män som vill gömma sig bakom något, som inte fungerar i dagens samhälle. Dom män som har problem med detta, har överlag svårt för förändringar. Dom blir "kvar" i det där och hinner inte med utvecklingen. Jag som man hade ju inte velat bli sedd på som "lägre stående" som endast duger till hushållsslav i hemmet, och som avelsko.

aconitumwolfsbane:
Det fetstilta såg du inte komma va. Surprise.
Ditt understrukna beskriver i stort sett 100% av de utomeuropeiska männens islamkulturella ortodoxa värderingar, och även en stor andel av kvinnornas. Sett till hur du resonerar tillhör du en av männen som uppmuntrat intaget av konservativa religiösa fundamentalister som anser att kvinnor från 1800-talet var alltför uppkäftiga, medeltiden är mer deras grej. Du vet, gruppen som gjort att barn- och hustruaga plötsligt ökat utan relation till psykiatrisk- eller beroendeproblematik. Du vet, gruppen som gjort att vi plötsligt har ca 250 000 individer som lever under våld- och hedersförtryck. Du vet, gruppen som gjort att gruppvåldtäkter blivit en ny modern form av övergrepp mot kvinnor.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in