Citat:
Ursprungligen postat av
goseigen
Massor av idéer till vänster har skapat det samhälle vi har i dag.
Ja, även om det mest handlat om omfördelning av olika slag, kan jag hålla med om att den bidragit till ett bättre samhälle. Den kraft som bygger och skapar, tillskriver jag i större utsträckning högern, eller åtminstone de idéer nutidens höger har.
Det unga, främst män, har tröttnat på är woke. Och det är väldigt bra nyheter, då woke varit en cancersvulst på samhällskroppen senaste 15 åren. Det är denna vänsterliberalism kombinerad med identitetspolitik, populism och censur som är den nya vänster och vars idéer aldrig skapat något positivt.
Att skillnaderna i åsikter kommer ha potential att saboterar parbildning yttrrligare ser jag som troligt.
Samtidigt är jag stolt att trots konstant propaganda från media, de flesta politiker, forskare, skolor etc så har de unga männen stått stadigt. Ett större långfinger till progressiva idioter som försökt "ändra mansbilden" och "bryta normer" går inte att ge.
Jag gläds även att unga kvinnor också är mer konservativa. Det är de unga som är hoppet för det här landet. Om vi återgår till sunt förnuft, eget ansvar, frihet, flit och familjebildning så kommer landet hamna på rätt köl.