2025-12-07, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Okej, nu ska ni få lite skvaller från någon som känner Jocke. Eller kände. Jag har tappat lite greppet om honom senaste året. Men har rätt bra koll på han från när han var 16 år fram till sommaren 2012. Kan i alla fall säga att mycket stämmer i tråden och det var inte direkt något som skrevs som jag reagerade på som verkligen inte stämde.

* Han har alltid ljugit och fejkat på sin blogg. Sjukt mkt!
* Han har lurat en hel del gamla kompisar på lånade pengar som han inte betalat tillbaka. Rör sej hos vissa personer om runt 8 000 kr. Han har sagt upp kontakten med dessa personer och undviker de.
* Han har även lurat fans på att inte skicka saker han sålt till de när de satt in pengar på hans konto.
* Förhållandet med Hanna W var fejk.
* Jocke har sagt att många saker med TV och jobb har vart på gång, men inget har hänt sen.
* Killen hade runt år 2008 faktiskt ca 200 000 kr på sitt konto som han hade jobbat ihop. Killen jobbade mycket mellan 2006-2008 på industri.
* Han tog studenten i Mjölby 2006.
* Han kommer från Vadstena.
* Jocke har vart känd bland ungdomar i Östergötland några år innan Kungar av Tylesand för sin blogg.
* Killen har vad jag förstått senaste två åren haft rätt dåligt med pengar.
* Han har fått inkomster via bloggen, barturner, gjort lite tv-saker och via sin mamma och att blåsa och snylta på kompisar.
* Han uppdaterar bloggen sjukt dåligt under vissa perioder och skyller det på saker som till största del är lögn. Killen skiter i bloggen ibland bara för att kunna hänga med polare och festa mera.
* Han är ett sånt svin så han kan lägga upp tjejernas nummer på facebook, säger att det är hans nummer, och så har hon 100 sms och telefonen ringer i ett närmaste timmen.
* Beter sej som ett svin mot mycket folk.
* Åkt på stryk en hel del gånger
* Han är hatad i Mjölby
* Han hade bra kvalité på sin blogg och TV-show fram till sommaren 2012. Sen har han spårat rejält. Bloggen är sjukt dåligt nu. TV-showen filmas mycket av Martin. Inget jävla TV-team. De ändrade även till Reality, vilket det inte är utan det är fortfarande skådespeleri, men av sämre kvalité denna gången. De tycker helt enkelt inte det är lika roligt att hålla på med den längre samt att de har idétorka. Då har de detta att skylla på sedan på grund av de sänkande kvalitén.
* Han kan inte tjäna pengar på bloggen längre och kan vara därför han slutade.
* Vet inte så mycket om hans uppväxt. Den har vart svår, men kanske inte så svår som han försöker få det till.
* Jockes kompis Gustav är 30 år i år. Martin är ingen kille med pengar, utan han är rätt fattig och jobbar som telefonförsäljare.
* Jocke har alltid festat med tjejer som är 15-18 år då de är hans målgrupp. Tjejerna är lika gamla. Det är bara Jocke som blir äldre.
* Jocke vill att folk ska dela alla hans klipp på fejan för att nästa avsnitt ska komma ut. Han kan även lova att avsnitt 4 ska komma på lördagen, för att det sedan ska ta 2 månader istället och då skyller han på 124 olika saker.
* Jocke har laget mycket, men killen har själv ingen aning om hur många det är, även om han skrivit exakt antal några gånger.
* Allt gråtande och förändring som han håller på med nu är bara ett spel.
* Jocke dricker inte mer än någon annan. Han har inte råd till det.

Sen sommarn 2012 har väl Jocke vart nere i Spanien mycket. Vad han gjort sen vet jag inte. Bott hos kompisar och vart fattig?

Inlägg i tråden från 2013-06-20.
Det var, vad jag minns, ungefär den allmänna uppfattningen om jocke. Plus att han ljög på sin Facebook om att han var född 87 och inte 85. Kanske inte det smartaste lögnen att dra i Sverige 2013.
Är fortfarande förundrad över hur han lyckades gå från det till det han är nu. Hur kom han undan Metoo tillexempel
Citera
2025-12-07, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Lustigt att Jocke har en podd tillsammans Jonna som heter "Jocke & Jonna - Sanningen måste fram" på Podme. Undrar hur Podme ställer sig till att dom hostar en pod med en känd mytoman/förtalare?
Poddens namn är, om man vet vem han egentligen är, löjeväckande. Han får ta plats i det allmänna rummet för att det än så länge är okänt för allmänheten att han är en känd hotare/förtalare.

Detta är även anledningen till att Joakim, om han så driver det som enskilt åtal, aldrig kommer få igenom en fällande dom i förtal. Det är av ett otroligt högt allmänintresse. En miljon godtrogna följare följare har blivit förda bakom ljuset och har ingen som helst aning om att han har satt i system att använda lögner, förtal, utpressning och hot mot dom som äventyrar den falska bilden han har byggt upp av sig själv. Den enda anledningen till att han har fått fortsätta är för att ingen har vågat eller orkat ta striden.
Citera
2025-12-07, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsofthemushroom
Inlägg i tråden från 2013-06-20.
Det var, vad jag minns, ungefär den allmänna uppfattningen om jocke. Plus att han ljög på sin Facebook om att han var född 87 och inte 85. Kanske inte det smartaste lögnen att dra i Sverige 2013.
Är fortfarande förundrad över hur han lyckades gå från det till det han är nu. Hur kom han undan Metoo tillexempel
Han använde förmodligen hot och förtal för att klara sig igenom metoo, det är något han har satt i system för att tysta kritik. Kritikern du citerade blev till exempel uppsökt av Joakim och användes flitigt för desinformationsspridning mot hans bror och fru. Det drevet kommer behandlas i nästkommande avsnitt. Det innehåller så mycket problematiska anklagelser att ni kommer storkna. Det kom anklagelser om mordhot, stämpling till grov misshandel, barnmisshandel, narkotikamissbruk, våldtäktsanklagelser, fysisk och psykisk misshandel, uppviglig till självmord, otrohet, psykopati och borderline och den återkommande informationskällan var Joakim Lundell.

Det "finns bevis" för allt sa dom. Men det fanns aldrig några bevis.
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det märker vi inte minst nu. Han slänger ut en efterlysning på insta och 400Ben totalvänder i allt.
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-07 kl. 05:55.
Citera
2025-12-07, 07:32
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
För rätt pengar ska du se att man kan utnyttja en ung tjej, usch🤮
Var en person inne på Discord som berättade om en plan där en ung tjej som man vill utnyttja för lite pengar för att skada Jocke, ofräscht!
Vad för Discord chattar hänger du i egentligen?
Men du 14 åringen Olof K påstod att Jocke och Jonna skulle gjort något emot?
Citera
2025-12-07, 07:47
Medlem
Jag är snart klar med att lyssna igenom alla soc- och BUP-avsnitt av Jocke och Jonnas podd, Sannningen måste fram, parallellt med Varje Sida Räknas på YouTube där journalerna läses upp. Det är extremt intressant att jämföra hur Jocke och poddpartnern Jonas genomgående gör tolkningar i journalerna som direkt framställer mamman i mycket dålig dager. Jag blir illa berörd när jag lyssnar. Det är verkligen ett karaktärsmord på mamman som definitivt inte är rättvist. Helt rimliga anteckningar tolkas som att mamman har ont uppsåt. Kan rekommendera er att lyssna själva.

Det är tydligt att mamman inte räcker till. Hon klarar inte av sitt barn. Det är tragiskt i sig. Men att mamman uppsåtligen skulle vara ond och utsätta Jocke för tortyr och annat fruktansvärt ser jag inga spår av i journalerna.
Senast redigerad av betraktare92 2025-12-07 kl. 07:50.
Citera
2025-12-07, 07:49
Medlem
Joakim kommer falla på eget grepp. Han har ljugit om så mycket som går att kontrollera.

Till en början nappade inte media
Jag tittade igenom hans videos för att se hur hans barndom till slut blev viral, då han pratade många gånger om sin barndom i vitt skilda versioner innan den uppmärksammades av gammelmedia. Av alla videos och intervjuer jag tittat på framträder en tydlig bild av att han genom att berätta om en tuff barndom försöker förminska hans eget ansvar för hans vedervärdiga handlingar under tiden han "var" Jockiboi.

Dokumentationen blev brytpunkten
14/10 2016 Jockiboi: Jag räknade med att dö - Malou Efter tio (TV4) https://youtu.be/UnVaF1qOZzw?si=0x6CoyDxeudRx01n
23/10 2016 Mitt liv var en lögn! https://youtu.be/JLANnB8GMtk?si=RVv8GeEF0HEWK4gF

I oktober 2016 kom brytpunkten, han fick intervjuas hos Malou och prata om sin svåra barndom och hur han nu förändrats. Bara en vecka efter släpper han en video där han tillsammans med Jonna sitter hemma vid köksbordet med ett hav av papper både mappar och pärmar, det måste vara fler tusen sidor - som han påstår sig ha läst igenom. Jag tror att han hade förstått att hans lögner bara kunde användas kommersiellt först när han gav sken av att det han påstår finns dokumenterat.

Hans papper tog in honom i finrummen
Han presenteras som en youtubestjärna som ångrar mycket han har gjort i ditt liv och han tar vid, han vill komma ifrån den personen Jockiboi var, skyller kvinnosynen på sin karaktär. Malou berättar att Jocke vill tvätta bort stämpeln och börja ett nytt kapitel i livet.

Han berättar att Runkbloggen var ett självskadebeteende och att han använde Jockiboi för att slippa ta itu med sitt mående. Malou frågar om han inte förstod inte konsekvenserna för vad han gjorde (mot andra) och han berättar att han inte trodde att han skulle leva många år till så han körde bara på. Malou säger att Joakim, som många som hamnar snett, har en tuff uppväxt, blev lämnad av hans pappa innan födseln och han berättar om dom rosenskimrande första åren med mamman och berättar att han sen blev väldigt utåtagerande. Han säger sen:

Jag minns inte så jättetydligt än idag, detaljer ändras i mitt huvud och det är väl för att jag håller på att lägga det bakom mig, jag håller inte på att älta det.”
Han förklarar att han minns det som att hans mamma fick problem efter en krock tog hon läkemedel som hon blev beroende av. Han berättar att han har fått diagnoserna asbergers och add. Malou konstaterar att det ena leder till det andra, i hans fall fosterhem, droger och ungdomsanstalt. Han säger att han var stolt att han ändå fick ganska bra betyg i nian, men mamman kom inte på skolavslutningen och fortsätter:

“Det har bara varit rent och skärt hat mot mamma i alla dessa år”

Jockiboi ljög och överdrev
Han säger att han under hans år som ung vuxen ljög inför hans bröder om att han hade ett jobb trots att han gick på socialbidrag och att han har gjort så i alla år, målat upp en barriär och när den barriären inte längre höll, då skapade han Jockiboi, då kunde han skylla allt på Jockiboi. Men började då tänka “hur länge kommer det här hålla, nästa gång måste jag ju göra ännu värre grejer".

Kommit undan med lögnerna
Veckan därpå ger han ut en egen video, i vilken han säger att hela hans liv varit en lögn. Han säger då att han har läst igenom allt. Därför tror jag att han informerat tv4 om dokumentationen, den blir till ett sanningsvittne som aldrig kan ifrågasättas och jag tror inte att allt han hade framför sig kommit samtidigt från flera olika myndigheter.

I videon på sin kanal berättar han att han har levt i en lögn, att han genom dokumentationen fått klart för sig att han blev bortskickat av mamman för att hon valde tablettmissbruket, att han har försökt begå självmord sju gånger och inte två som han trodde. Han har läst att han varit med om magpumpning, adrenalin, ekg och fått åka ambulans i samband med att han försökt ta livet av sig. Han kan inte förstå att “någon “ inte kan kom när han låg för döden på ett sjukhus. Denna någon har sagt att det är Joakims eget ansvar det han har gjort. Han säger att han har bedömts av 37 psykologer, 24 socialarbetare, 40 lärare som finns med i papperna och att det finns rättegångspapper på att hon försökt få honom inlåst, men misslyckats. Han påstår också att mamman knarkar fortfarande 2016 och proklamerar:

“Jag trodde inte att det fanns sådana här personer, jag trodde att det bara existerade i filmer”

Något är märkligt

Jonna sitter med vid bordet när Joakim berättar allt detta och intygar att hon också har läst hans papper. Ljuger Jonna om vad som står i dom, eller är hon så hjärntvättad att hon tror honom och går med på att låtsas som att hon läst dom?

Vad som gör mig ännu förvirrad är tidslinjen. Jocke och Jonna publicerade på den tiden en video om dagen och 22/10 2016, en dag innan Jocke gör sin video om att mamman var ett monster, spelar han in en video tillsammans med hans bröder och trots det syns inte ett spår av osämja eller tryckt stämning. Både Jacke och Chrippa är sådana personer som man tydligt kan se vad dom tycker och känner. Då Jocke bara en vecka innan brödernas besök satt hos Malou och berättade en helt annan historia måste Joakim läst alla tusentals papper mellan 14/10 och 22/10 och precis berättat om detta för bröderna. Det tror jag inte på.

22/10 2016 Wethead Challenge! https://youtu.be/uEpSHnwjTfI?si=Q5VbsJ4POZsBneDz
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-07 kl. 08:46.
Citera
2025-12-07, 08:03
Medlem
Citat:
Var en person inne på Discord som berättade om en plan där en ung tjej som man vill utnyttja för lite pengar för att skada Jocke, ofräscht!

För rätt pengar så utnyttjade Jocke en kvinna, sin egna mamma utnyttjade Jocke. Jocke försöker med sitt spridande av hat få sin egna snälla mamma att ta livet av sig.

Så dom där planerna du har läst om är definitivt ifrån Jocke.
Citera
2025-12-07, 08:16
Medlem
mitropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betraktare92
Jag är snart klar med att lyssna igenom alla soc- och BUP-avsnitt av Jocke och Jonnas podd, Sannningen måste fram, parallellt med Varje Sida Räknas på YouTube där journalerna läses upp. Det är extremt intressant att jämföra hur Jocke och poddpartnern Jonas genomgående gör tolkningar i journalerna som direkt framställer mamman i mycket dålig dager. Jag blir illa berörd när jag lyssnar. Det är verkligen ett karaktärsmord på mamman som definitivt inte är rättvist. Helt rimliga anteckningar tolkas som att mamman har ont uppsåt. Kan rekommendera er att lyssna själva.

Det är tydligt att mamman inte räcker till. Hon klarar inte av sitt barn. Det är tragiskt i sig. Men att mamman uppsåtligen skulle vara ond och utsätta Jocke för tortyr och annat fruktansvärt ser jag inga spår av i journalerna.
Nej det är verkligen att skjuta sig själv i fotfn dessa egenpublicerade journaler. Inget styrker hans uttalanden.
Citera
2025-12-07, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitropa
Nej det är verkligen att skjuta sig själv i fotfn dessa egenpublicerade journaler. Inget styrker hans uttalanden.

Och inte bara det. Läser man journalerna så är det tydligt att mycket visar på motsatsen till en ond mamma: en mamma som söker hjälp och vill sin son väl.

Att det sedan, trots det, inte blev bra för Joakim och att uppväxten varit extremt svår är det ingen tvekan om. Han har haft det tufft. Det hade nog räckt att han berättade den versionen.

Men att utmåla sin mamma som en torterande ond kvinna och hänvisa till att detta dessutom finns styrkt i journaler är riktigt beklämmande.
Citera
2025-12-07, 08:34
Medlem
I en sekvens av Hatet, ungefär 40 minuter in syns vissa datum och detaljer på olika handlingar flimra förbi. Datumen och loggorna kan höra ihop och det kan vara så att det som händer just dessa datum kommer tas upp i kommande avsnitt. Jag kan ha fel, men jag vill inte vänta så jag försökte ta reda på det mesta själv, men behöver hjälp med dom jag inte hittat.

Datum, stämplar och loggor
  • 940215
  • 940927
  • 970610
  • 980529
  • 990115
  • Xx0906
  • 000807
  • 000822
  • 010321
  • 010507
  • 031023
  • 040205
  • 050126
  • 110320
Stämplar och loggor
  • Utredning
  • Journal (syns på inläggningen
  • Vadstena kommun (förstagångs
  • Polisen ÖSTER Närpolis
  • Närsjukvården västra Östergörland
  • Åklagarkammare Linköping
  • Barn och ungdomspsykiatrisk Kungsvägen 65 Mjölby
  • ANSÖKAN OM VÅRD (xx-0x-03)
  • Vadstena kommun socialnämnden
  • Länsrätten 1 Östergötands län
  • Utredning
  • Barn- och ungdomspsyk BUP Motala
  • Förslag till insatser

Vad jag hittade
940215 Dagen efter inskrivning. Slog syskon, tog strupgrepp, mamma är rädd, misstänker övergrepp på fritids. Relationen mellan joakim och mamman är störd.
940927 Vad händer? Står strax innan i Varje sida räknas att han ska påbörja behandling i Mjölby p g a aggressioner.
970610 Vad händer? Står ett F på pappret. Finns inget dokumenterat i Varje sida räknas detta datum, men framgår att pappan vid ungefär denna tid kommer in i hans liv igen.
980529 Förutsättningar för placering diskuteras. Han är ej möjligt att ta hem, dom klarar ej det.
990115 Inkommer förhörsprotokoll från polisen i Ödeshög gällande radhuset han brände ner.
XX0906 Lite osäkert. 940906 framgår i Varje sida räknas att Joakim får åka på läger eftersom han slutat med napp. 990906 Mamma skulle träffa Jocke, kom ej. Lång censurering i texten, därför tror jag det är detta datumsom åsyftas.
000807 Beslut om boende meddelas. Nytt boende i ungdomsboende from 000717 meddelas, men ej läge för LVU. På grund av våld mot fostersyster?
000822 Dom. Lvu fastställs i Länsrätten.
010321 Vad sker detta datum?
010507 Tingsrätt? Har inte hittat något mer än att det på samma papper står "srätt".
031023 Jockes okända diagnoser. Joakim Blir diagnosticerad på Psykiatrisk klinik och det verkar som att han läggs in över natten.
040205 Återbesök. På pappret syns det att det gäller ett återbesök, men mer hittar jag inte.
050126 Vad händer? Är det detta datum Joakim dömd för olaga hot? Mitt minne sviken men jag vill minnas att det fanns en incident med en kvinna han hotade att skära halsen av? I samma rättegång dömdes han för att ha uppgett sig vara polis i flera olika telefonsamtal.
110320 Arg på socialen. Detta datum skriver Joakim ett mejl till vad jag tror är socialen
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-07 kl. 08:42.
Citera
2025-12-07, 08:44
Medlem
Citat:
Det där låter som något Joakim själv har hittat på för att sänka Bo-Göran. Den gubben gick inte.
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-07 kl. 09:02.
Citera
2025-12-07, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitropa
Det är också då det blir tydligt att Sektens makt är samhällsproblem. Fansen har alla bevis dom behöver för att förstå att han ljuger, men en miljon personer tycks ha blivit hjärntvättade.

Ännu ett tecken på sektbeteendet är att videon med alla hans socialpapper bara sågs totalt 10 000 gånger dagarna som följde dokumentären. 10 000 av 1,2 miljoner följare varav många av tittarna förmodligen inte ens är följare. Hatet drog förmodligen in en miljon visningar. Jocke och Jonnas andra videos har nästan en halv miljon visningar, så potentiella tittare som givetvis sett hatet finns det gott om - men dom känner inte att dom behöver se den igen för att se på faktan med nya ögon, inte ens när han blivit påkommen med att ljuga om något så allvarligt.

Hur många fans litar blint på Jocke och ger sig ut i kommentarsfält utan att ha på fötterna eller viftar bort avslöjandet som påhitt? Många, skrämmande många. Det finns goda skäl till att dom kallas sekten.
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-07 kl. 09:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in