Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-07, 00:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Hon följde inte alls mitt råd. Mitt råd var att inte bjuda hem en berusad man hon inte ville ha sex med till sin säng. Hon bjöd hem en berusad man hon ville ha sex med till sin säng.

Hur vet du det? Var du där?

Nej, kladd är sannerligen inte värt några 200 000 kr. Man borde inte heller kunna få några 200 000 kr när man varit så oansvarig som kvinnan i det här fallet var.

Sjukskriven för att ha blivit lite kladdad på av en berusad vän du bjudit in till din säng?

Patetiskt. Hon skulle inte fått en krona, så kanske hon hade lärt sig en läxa.

Låter som ännu en oansvarig kvinna. Det är dags nu att kvinnor börjar ta ansvar för vilka situationer de hamnar i. Lyssnar de på mig hädanefter istället för på dig så kommer våldtäkterna börja minska ganska radikalt.

Det är förövare som ska ta ansvar och sluta våldta. Kan de inte ta detta ansvar, behöver de vara inlåsta.

Kvinnan I detta ärende har inte gjort något olagligt. Det hon har gjort är att lita på en vän.
Citera
2025-12-07, 00:31
Avstängd
Citat:
Nej, jag menar riggat som i att hon satte dit honom.

Och nej, han erkänner inte någonting i Snapchatkonversationen. Det är du som tolkar precis allting till kvinnans fördel. Han verkar inte minnas någonting utan utgår bara från att hon talar sanning när hon anklagar honom och ber därför om ursäkt. Det är den rimliga tolkningen av Snapchatkonversationen.

Han kanske litar på henne och inte tror att hon skulle ljuga och försöka sätta dit honom. Men det kanske hon gör. Du har inga bevis för att så inte är fallet.

Han minns visst. Finns inget att tolka i vad han skriver. Det är väldigt tydligt: han minns vad han har gjort, men försöker skylla ifrån sig.

Han är dömd för våldtäkt. Försök fatta detta nu.
Citera
2025-12-07, 00:34
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
En pengafråga?
Det är inte målsägande som gör det till en pengarna. Det är några här i tråden.

Målsägande gjorde helt rätt i att polisanmäla våldtäktsförövaren. Han behöver sitta inspärrad. Lära sig att nej är ett nej.

Skulle vilja höra dig svara på ifall den anklagade vore en minderårig pojke, skulle du ha ändrat uppfattning då?

Varför detta ämne gör mig intresserad är deras uttalade relation, samt mannens berusning och hur lätt han ändå verkar gett efter och kvinnans sätt att i efterhand gå på honom.

Ifall en kvinna började försöka runka av mig en kväll jag var fullständigt klar i huvudet och vi dessutom var vänner sedan tidigare.

Då hade jag strängt förpassat henne till en annan sovplats sedan hade jag väckt henne med en god frukost och berättat att hon gjorde fel kvällen innan.

Inte försökt få henne sitta inne tre år plus att jag önskade en årslön av henne.

Fattar inte hennes syn på vänskap.

Hon fullständigt krossar honom för ett finger i fittan?
Citera
2025-12-07, 00:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Skulle vilja höra dig svara på ifall den anklagade vore en minderårig pojke, skulle du ha ändrat uppfattning då?

Varför detta ämne gör mig intresserad är deras uttalade relation, samt mannens berusning och hur lätt han ändå verkar gett efter och kvinnans sätt att i efterhand gå på honom.

Ifall en kvinna började försöka runka av mig en kväll jag var fullständigt klar i huvudet och vi dessutom var vänner sedan tidigare.

Då hade jag strängt förpassat henne till en annan sovplats sedan hade jag väckt henne med en god frukost och berättat att hon gjorde fel kvällen innan.

Inte försökt få henne sitta inne tre år plus att jag önskade en årslön av henne.

Fattar inte hennes syn på vänskap.

Hon fullständigt krossar honom för ett finger i fittan?

Du kanske förstår hennes perspektiv bättre den dagen du själv blir våldtagen av en vän som du känt länge och litade på. Du verkar ha ytterst svårt att sätta dig in I hur kränkande en våldtäkt är.
Citera
2025-12-07, 00:37
Medlem
Citat:
Han minns visst. Finns inget att tolka i vad han skriver. Det är väldigt tydligt: han minns vad han har gjort, men försöker skylla ifrån sig.

Han är dömd för våldtäkt. Försök fatta detta nu.

Det går visst att tolka på flera sätt än ditt. Du är inte det minsta objektiv här utan har bara bestämt dig för att han är skyldig och sen fyller du i luckorna så att det ska passa ditt narrativ.

Och att någon är dömd för våldtäkt säger ingenting med tanke på de låga beviskraven vi har i Sverige när det gäller sexualbrottmål.
Citera
2025-12-07, 00:40
Avstängd
Citat:
Det går visst att tolka på flera sätt än ditt. Du är inte det minsta objektiv här utan har bara bestämt dig för att han är skyldig och sen fyller du i luckorna så att det ska passa ditt narrativ.

Och att någon är dömd för våldtäkt säger ingenting med tanke på de låga beviskraven vi har i Sverige när det gäller sexualbrottmål.

Finns inget att tolka. Det är uppenbart att han minns vad han har gjort.

Han erkänner att han inte har hörsammat hennes upprepade nej = erkänner våldtäkt. Ett erkännande är jädrigt bra bevisning.
Citera
2025-12-07, 00:45
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Du kanske förstår hennes perspektiv bättre den dagen du själv blir våldtagen av en vän som du känt länge och litade på. Du verkar ha ytterst svårt att sätta dig in I hur kränkande en våldtäkt är.

Jag blev sviken av min bästa vän en gång i livet. Tog ett tag innan vi rede ut det men eftersom vi var goda vänner så klarade vi av att lösa det och därefter hitta en ännu större plats för varandra.

Sättet hon nitar sin vän känns otroligt småsint och girigt.

Därför jag ifrågasätter hennes beteende.

Hon bestämmer ju själv att hon blev våldtagen medan egentligen blev en vilsen bebis vilseled till att pilla på henne och samma sekund ringer hon pappa snut.

Luna och framförallt Engla vänder sig i graven.
Citera
2025-12-07, 00:48
Medlem
Citat:
Det är förövare som ska ta ansvar och sluta våldta. Kan de inte ta detta ansvar, behöver de vara inlåsta.

Kvinnan I detta ärende har inte gjort något olagligt. Det hon har gjort är att lita på en vän.

Ja det kan du ju tycka att dom ska men det betyder inte att dom kommer göra det.

Du har ingen kontroll över andra människor och därför är det dumt att lämna över ansvaret på dom över vilka situationer du hamnar i.

Vill man undvika att bli våldtagen som kvinna gör man alltså klokt i att inte bjuda hem berusade män till sin säng. Jag fattar inte vad i detta som är så förbannat svårt för dig att förstå.
Citera
2025-12-07, 00:50
Medlem
Citat:
Finns inget att tolka. Det är uppenbart att han minns vad han har gjort.

Han erkänner att han inte har hörsammat hennes upprepade nej = erkänner våldtäkt. Ett erkännande är jädrigt bra bevisning.

Nej, det är inte uppenbart.

Nej, han erkänner ingenting. Och sannerligen inte våldtäkt.

Du har bara bestämt dig för att mannen är skyldig eftersom du ALLTID tar kvinnans parti. Precis så fungerar det också i våra domstolar och därför har vi en massa för sexbrott oskyldigt dömda män i våra fängelser för närvarande.
Senast redigerad av Joe88 2025-12-07 kl. 00:55.
Citera
2025-12-07, 01:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Jag blev sviken av min bästa vän en gång i livet. Tog ett tag innan vi rede ut det men eftersom vi var goda vänner så klarade vi av att lösa det och därefter hitta en ännu större plats för varandra.

Sättet hon nitar sin vän känns otroligt småsint och girigt.

Därför jag ifrågasätter hennes beteende.

Hon bestämmer ju själv att hon blev våldtagen medan egentligen blev en vilsen bebis vilseled till att pilla på henne och samma sekund ringer hon pappa snut.

Luna och framförallt Engla vänder sig i graven.

Blev du våldtagen av din vän?

Det är bra att kvinnan i detta ärende polisanmälde sin vän sedan länge för våldtäkt. Han hörsammade inte hennes upprepade nej. Sin väns upprepade nej. Vad mer är han då kapabel till att göra? En sådan som honom behöver sitta inom lås och bom. Kvinnan gjorde samhället en tjänst när hon anmälde våldtäkten. Vi kan inte ha sådana förövare springandes fria.

Kära naiva du. Tror du att Eng*las och Lu*nas förövare började med de vidriga brott de utsatte flickorna för? Nejdu. Så börjar inte sexualförbrytare.

Anders Ek*Lund hade dömts flera gånger tidigare för brott med våldsamma och sexuella inslag innan han begick sina vidriga brott mot Eng*la och Per*nilla. Även Lu*nas förövare har begått mindre allvarliga brott innan det vidriga brottet mot Lu*na.

Sexaualförbrytare börjar liksom inte med sexualsadistiska mord/mordförsök.
Det kan mycket väl börja som i detta ärende: att inte hörsamma en vän sedan länge, när hon säger nej upprepade gånger.

Killen i detta ärende verkar inte ens känna skuld och skam för att han har våldtagit sin vän sedan länge. Utan han skyller först på alkoholen och sedan på henne.

Kvinnan gjorde samhället en tjänst som anmälde våldtäkten. Betänk detta.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-12-07 kl. 01:32.
Citera
2025-12-07, 01:22
Avstängd
Citat:
Nej, det är inte uppenbart.

Nej, han erkänner ingenting. Och sannerligen inte våldtäkt.

Du har bara bestämt dig för att mannen är skyldig eftersom du ALLTID tar kvinnans parti. Precis så fungerar det också i våra domstolar och därför har vi en massa för sexbrott oskyldigt dömda män i våra fängelser för närvarande.

Jo det gör han. Han erkänner att han hört hennes nej, men inte hörsammade dem. Att inte hörsamma nej och fortsätta = antingen sexuellt övergrepp eller våldtäkt.

Snapchatkonversationen:

Citat:
Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”

Han: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”

Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?"

Han: ”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev"

Hon: ”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?

Han: ”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”

Hon: ”Okej, du förstår alltså inte. Då har jag inget mer att skriva till dig”.

.....

Nej, jag tar i regel våldtäktsoffrets parti.
Könstillhörighet på de inblandade är inte det väsentliga. Tror du mig inte kan du läsa om Flenfallet. Kvinnlig förövare, manligt offer.
Citera
2025-12-07, 01:33
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Kvinnan gjorde samhället en tjänst som anmälde våldtäkten. Betänk detta.

Jag förstår att du tycker det och tyvärr lär fall som detta uppmuntra andra kvinnor att utnyttja sina manliga vänskaper.

Fall som detta skapar bara en större osäkerhet mellan könen.

Men jag skulle vilja få ta del av fler detaljer innan jag fortsätter att fördöma hennes agerande.

Men klart är att detta brott hade gått undvika ganska lätt genom att inte bjuda in sin egen förövare till att sova i samma säng.

Ungefär som att likställa med att ställa fram en kall bira på nattduksbordet till en partysugen person men samtidigt säga den får du inte röra, bara se på.

Varför undviker hon inte bara hela situationen när hon egentligen har honom i sitt eget våld.(Bil). Och kör hem bebisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in