2025-12-06, 16:28
Medlem
Harry_s avatar
K*ukman o Elaf försöker vinna Jockes följare

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/q6nnK1/kandisarna-om-granskningen-av-joakim-lundell-och-svt-s-hatet
Citera
2025-12-06, 16:29
Medlem
Joakim Lundell är en looser. Hur någon kan se upp till honom är för mig helt obegripligt
Citera
2025-12-06, 16:31
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Druthuludi
Mordbrännare?

"Han var aggressiv, slogs, skrek i timmar och sa könsord."

Vem gjorde inte det i barndomen?

"Senare blev han mordbrännare, sexmissbrukare, droganvändare"

Jag kan hålla med i att det inte såg normalt ut när han gjorde "dagens runk" på sin blogg - tyckte själv det var äckligt, och undrade varför han ansågs så normal.

Ja...inte fan skrek jag i timmar som barn...eller använde könsord i sammanhang där de inte passade, men det får stå för dig.
Mordbranden var väl när han o några kompisar eldade upp ett radhus när han var familjehemsplacerad?
Citera
2025-12-06, 16:33
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrk57
Jag är helt säker på att Jocke är narcissist med tanke på de extrema åtgärder han tog till för att bli ”känd”. Något jag funderar på nu när allt detta kommer fram är om han, som många andra narcissister som blir påkomna med lögner, kommer uppleva en så kallad ”ego death”? Har någon sett det utspelas innan?

Helt enig. Folk verkar glömt Kungar på Tylösand och att han var insmord i bajs och dagens runk på sin blogg...
Citera
2025-12-06, 16:36
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Okej, en handläggare på socialtjänsten har alltså hört ett barn berätta ingående om fruktansvärda övergrepp, men har av någon anledning valt att inte skriva ned någonting överhuvudtaget om detta?
Utan väljer istället att ”skriva massa skit om Jocke”? Handläggare och sjukvårdspersonal har på eget bevåg hittat på helt egna historier som de skrivit ned, där Lundell utmålas som ett problembarn?

Lundell har bevisligen haft tät kontakt med socialtjänst och BUP under hela sin uppväxt, skulle samtliga tjänstemän inblandade i det här gått samman och enats om att utelämna samtliga Lundells uppgifter om tortyr och vanvård?
Det blir alltså inte ens en notis, som utreds?

Lundell 8 år berättar alltså att mamma knarkar, hotar med självmord, får honom att sticka sig med nålar och elchocka sig själv mm, men ingen vars jobb det är att utreda sånt här skriver ned någonting?

Låter det rimligt?

"Okej, en handläggare på socialtjänsten har alltså hört ett barn berätta ingående om fruktansvärda övergrepp, men har av någon anledning valt att inte skriva ned någonting överhuvudtaget om detta?
Utan väljer istället att ”skriva massa skit om Jocke”? Handläggare och sjukvårdspersonal har på eget bevåg hittat på helt egna historier som de skrivit ned, där Lundell utmålas som ett problembarn?"

Det är vanligt förekommande skulle jag vilja påstå ja.

"Lundell har bevisligen haft tät kontakt med socialtjänst och BUP under hela sin uppväxt, skulle samtliga tjänstemän inblandade i det här gått samman och enats om att utelämna samtliga Lundells uppgifter om tortyr och vanvård?"

Nej, det handlar om i så fall individuella tjänstemän som gör ett uselt jobb, fast det finsn en dominoeffekt där den ena tjänstemannen läser vad den andra skrivit och fortsätter skriva.

"Det blir alltså inte ens en notis, som utreds?

Lundell 8 år berättar alltså att mamma knarkar, hotar med självmord, får honom att sticka sig med nålar och elchocka sig själv mm, men ingen vars jobb det är att utreda sånt här skriver ned någonting?"

Hm, jag hade själv inte mycket kontakt med socialen. Men barnpsykiatrin gör så ja.
Citera
2025-12-06, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Hur kan man minnas fel gällande misshandel?
Man kan minnas fel person, fel tid, osv.

Men blir man misshandlad i flera år så minns man iallafall om det var när han bodde hos mamma eller när han bodde i familjehemmet.

Och är hans minne så osäkert att han inte vet någonting gällande misshandeln. Då går det ju inte att lita på några av Jockes minnen överhuvudtaget.
Hört talas om ironi?
Citera
2025-12-06, 16:38
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Tycker du att det är bokförlag och medias fel som lagt fram hans historia?

Jag är mest förbannad att de inte lägger fram alla utsatta barns historier på samma sätt, om i vuxen ålder någon vill det.

Jocke har haft lyxen att vara relevant nog i vuxen ålder för att få en bok publicerad. Finns många som likt Jocke hade älskat att publicera en liknande bok inklusive jag själv.
Citera
2025-12-06, 16:40
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSwede1983
Ja det är väldigt sant . Men om jag skulle sagt att jag blev torterad av Joakim och våldtagen av han samtidigt som han kissade röd eld ur sin lilla snabel. Kommer du då tro mig å anse att Jocke är ett svin.för klart barn har rätt till sin historia right.inget att ifrågasätta

Att han har rätt till sin historia innebär inte att jag tror på honom, så från fall till fall bedömer man ju olika. Men jag tenderar generellt att lita mer till dig gällande din egen historia, än en socialtant - men om din historia är verklighetsfrånvänd - t.ex. kissat röd eld - så blir du ju inte trodd..

Om du däremot säger att din mamma snackat skit om dig till myndigheter och fått dig placerad, då tror jag ju på dig över SOC.
Citera
2025-12-06, 16:41
Medlem
riktigamannen95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tycker att han bara låter trött. Han har svarat på den frågan ett antal gånger tidigare - och det TV4 säger är ju bara larvigt, hon fick möjlighet att bekräfta hans historia - inget annat.
Han är ju dessutom inte bara objektet i TV4:as Kalle Anka produktion - han är direkt inblandad i tillkomst, utformning osv ..
Ingen som tänker två gånger hade ställt upp på det - vilket Jacke kan berätta om, det blev ju inte alls en möjlighet för honom att säga sin sida så som påstods.
Chrippa backade efter Jackes beskrivning - och det var nog mycket vettigt gjort.

Jag tycker BGB gör det bra och redan första delen har ju väckt tankar hos människor .. då räknar jag inte Jockes debila följare och de inkompetenta mediafolk som låtit honom fritt kasta skit på sin mamma i åtta år.

TV4-dokumentären och vem som stod bakom den eller vad ”Chrippa” eller ”Jacke” sagt spelar ju ingen roll i det jag pratar om?

Det är en lögn från SVT att hon aldrig talat ut i media förut och det förtar tyvärr legitimiteten från dokumentären. Det är inte en bra dokumentär.

Förtydligar igen att jag alltså gärna hade sett att Jocke granskades och att han blev av med sin roll som förebild för unga, men dokumentären är fortfarande inte bra och kommer bara slå tillbaka på SVT.
Citera
2025-12-06, 16:41
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommier
Bara det att alternativ 2 håller inte eftersom Joakim sagt att alla minnen kom tillbaka på grund av att han kunde läsa om vad han varit utsatt för i sina socpapper. Innan dess så var det fosterfamiljen som var förövarna enligt honom. Men när han begärde ut socpapprena 2016 så fick han svart på vitt att det var hans mamma som var förövaren hävdar han. Och sedan dess har han sagt att alla bevis finns i hans handlingar. Och att det var hans mamma som manipulerat honom att tro att det var fosterfamiljen som utsatte honom, vilket också är jävligt märkligt då han i podden säger att handlingarna visar på att hans mamma inte kommer på möten, skiter i att höra av sig osv. Om man ska ta sig in i någons hjärna och ändra på minnen så grovt kräver ju det ganska intensiv kontakt kan man tycka.

Det går bortom mitt förstånd hur hans följare som har följt honom nära i många år på alla hans plattformar inte ser dessa motsättningar. Jag har läst någon artikel om honom här och där i traditionella medier och tänkt ”kul att det går bra för honom, han verkar driftig”. Men när jag går tillbaka i hans eget innehåll och jämför längre intervjuer intervjuer han gjort mot varandra så ringer alla varningsklockor.

Vem vet, kanske är han oärlig.
Citera
2025-12-06, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Mm såg även ngt likn i ett av deras gamla pranks jag reagerade på. Jag tror mer på Jocke här även om så hans historia kan vara lite kryddad. Han har nog inte haft det så lätt.
Vad du eller jag tror det spelar ingen roll.det handlar det jocke
Utsatt sin mamma för . Och blivit rik på det.det ha ndlar om att han säger i många år att alla bevis finns i hans 6000 soc journaler.när det bevisligen inte gör det .vad tänker man då ?
Det är synd om jocke.
Mamman är ett monster.
Alla som det minsta ifrågasätter Jocke är elaka dummingar.
Själv tänker jag att Jocke borde ha betydligt bättre medicin och rådgivare.dessutom borde han be sin mamma om ursäkt.
Och viktigast av allt försvinna från allt vad media heter.
Citera
2025-12-06, 16:52
Medlem
riktigamannen95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Final-Account2
Vi kan ta en mer passande jämförelse.

Du skrev att Bo-Göran Bodins andra dokumentärer var bra. Jag såg första avsnittet av "Att rädda ett barn" igår. (spännande f.ö, ska se resten ikväll). Låt oss säga att den innehöll något faktafel. Ska jag då säga att det är synd att BRY aldrig granskades ordentligt pga detta och skita i resterande två avsnitt?

Det verkar mest som att du inte vill förstå vad jag menar. Det är dumt som fan att en del av Hatet går ut på att peka ut andra medier för att inte ha gjort någon faktagranskning medan de kör berättelsen i avsnittet på att mamman aldrig pratat ut innan vilket är en lögn. Det är väl klart att man ska reagera på sånt som tittare? Annars är man ju jävligt blåst?

Tyvärr är utelämnandet av en sån detalj som gör att SVT nog kommer bli fällda av granskningsnämnden.

Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Ingen bra dokumentär? Okej. Hur är en bra dokumentär enligt dig? Vänligen ange en bra dokumentär.

Varför var det inte en bra dokumentär? Hur kan du ens säga så, eftersom du bara sett en tredjedel utav den? Bör man inte se hela dokumentären innan man fäller en sådan kommentar? Bör man inte ange varför man var anser det man anser efter att ha sett en tredjedel? Skärpning, tack.

Jag har i andra inlägg förklarat ingående varför jag inte tycker att dokumentären är bra. Det handlar om att jag hoppades att dokumentären kunde bli en maktuppvisning från ”gammelmedia” för att sätta det här töntiga med videos och ”nyheter” som händer på YouTube på pottkanten. Men istället börjar dokumentären med ett tydligt fel i faktan som inte går att blunda för. Istället för att det blir ett bevis på varför SVT behövs så lägger sig SVT på samma dagisnivå som de här YouTube-människorna.

Är som sagt verkligen synd att dokumentären inte görs bättre än så här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in