2025-12-06, 02:30
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Ja det är typiskt medberoende att man skyddar sin förälder trots allt den gjort. Bra att han till slut sa nej och berättade sanningen.

Mm såg även ngt likn i ett av deras gamla pranks jag reagerade på. Jag tror mer på Jocke här även om så hans historia kan vara lite kryddad. Han har nog inte haft det så lätt.
Citera
2025-12-06, 02:35
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Låt oss säga nu då att Jocke hittade på ALLT. (Även fast jag inte vill tro så)
Vad är det för fel på hennes söner undrar jag?
Ta Chrippa .. Helt SJUKA saker HAN hittade på om SNEAN.. Lika illa det.
Citera
2025-12-06, 02:43
Medlem
Här verkar det som att många är småaktiga. Vad är sant? Vad är falskt? Det finns förmodligen 1 miljon människor i Sverige idag som har drabbats eller är drabbade av sina föräldrars oförmåga att älska ett barn oavsett. Det är vad det handlar om och det är tragiskt att någon i vuxen ålder fortfarande söker bekräftelse där ingen bekräftelse kommer att finnas.
Citera
2025-12-06, 02:46
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Sant. SVTs dokumentär vill inte ge en rättvis bild. Varför inte prata med fosterföräldrarna? Jo - för att de inte kommer hålla med om narrativet, och då får de inte vara med.

Den kärringen minns ju för hvete inget överhuvudtaget, bara pinsamt att höra hennes försökt till att rädda dampungen! Nej, man blir bara än mer säker på att han hittat på så gott som allt i sin bok (Money Talks!).
Citera
2025-12-06, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Låt oss säga nu då att Jocke hittade på ALLT. (Även fast jag inte vill tro så)
Vad är det för fel på hennes söner undrar jag?
Ta Chrippa .. Helt SJUKA saker HAN hittade på om SNEAN.. Lika illa det.

Saker går i arv. Och det är väl typ ingen som påstår att hans mamma varit en fantastisk förälder. Gissningsvis har det funnits svårigheter. Sen vad de exakt består i vet bara familjen. Eftersom autism är ärftligt så är det inte otroligt att även mamman har samma diagnos. En diagnos som i hög grad kan skapa svårigheter i relationer.

Vad vi däremot säkert vet är att Jocke har dragit en del lögner, vilket inte gör det helt otroligt att det finns fler att uppdaga.
Citera
2025-12-06, 02:53
Medlem
SevenStarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Mamman sa inte detta.
Det var Jockes ord, Jockes minnen.
Finns ingen anledning för mamman att anklaga familjehemmet för misshandel när hon vill att Jocke ska bo kvar där. Mamman var ju emot att ta hem Jocke, hon var emot att Jocke flyttade till annat familjehemmet. Så att få Jocke att anklaga familjehemmet för misshandel är totalt ologiskt.

Jockes själv mindes detta, Jocke bodde där från att han var 8 år tills han var 13-14 år gammal.
I den åldern kommer man själv ihåg om man blir misshandlad eller ej.

Och enligt soc papperna hade Jocke extremt lite kontakt med sin mamma, så mamman kan inte har kört någon hjärntvätt på honom.

Det är riktigt konstigt att mamman lurat i honom att det var så dåligt i fosterhemmet... enligt honom själv det vill säga.
Att han snackade skit om fosterhemmet för att hon ljugit om hur det var där,
men hur menar han att han kan ha blivit itutad något om han bodde där till han var 14 år gammal...
Då måste han väl ändå veta sanningen själv och ha vett nog att inte ljuga.
Citera
2025-12-06, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Här verkar det som att många är småaktiga. Vad är sant? Vad är falskt? Det finns förmodligen 1 miljon människor i Sverige idag som har drabbats eller är drabbade av sina föräldrars oförmåga att älska ett barn oavsett. Det är vad det handlar om och det är tragiskt att någon i vuxen ålder fortfarande söker bekräftelse där ingen bekräftelse kommer att finnas.

Nej det är inte vad det handlar om.
Det handlar om att en vuxen man blivit påkommen med att hitta på lögner om sin barndom och eventuellt har hittat på helt fruktansvärda grejer, för att ursäkta sin svinig personlighet och bli rik på kuppen.
Det är vad det handlar om.
Citera
2025-12-06, 02:55
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteHaddock
Saker går i arv. Och det är väl typ ingen som påstår att hans mamma varit en fantastisk förälder. Gissningsvis har det funnits svårigheter. Sen vad de exakt består i vet bara familjen. Eftersom autism är ärftligt så är det inte otroligt att även mamman har samma diagnos. En diagnos som i hög grad kan skapa svårigheter i relationer.

Vad vi däremot säkert vet är att Jocke har dragit en del lögner, vilket inte gör det helt otroligt att det finns fler att uppdaga.

Hela den där familjen ljuger ju. Det ä ju så uppenbart och som sagt.
Jag tycker det Chrippa hittade på om Snean är lika illa det. (Och hon är likadan hon)
Mytomani, personlighetsstörning.. Något fel har dom ju i skallen.
Citera
2025-12-06, 03:25
Medlem
Jag var tvungen att titta närmare på Joakims hovnarr, tjockisen som springer bakom honom och livnär sig på att försvara Jocke och familjen och dra in pengar på kontent om det.

Han kallas Anjo. Har Joakim fler hovnarrar som honom?

Googla på hovnarrens "debatt" med en annan bluff. Olof K Gustavsson.

Fåntrattarnas julafton

Finns det skvaller om, eller fler exempel på infuensers som viger sin tid till att dra in pengar på kontent om att i alla lägen försvara Joakim Lundell?
Senast redigerad av Spritsson 2025-12-06 kl. 03:27.
Citera
2025-12-06, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Avsnitt 2 och 3 blir ren mumma efter denna shirt-storm.

Tänk alla medelålders "damer" som försvarar Jockiboi in döden. Hur ska de hantera avsnitt 2 och 3..
Ja, visst är man mycket nyfiken på vad som kommer i avsnitt två och tre 👀🍿

Sen tycker jag att det är lite väl långt mellan varje program, bättre hade varit om SVT sände avsnitten till exempel tre dagar i rad.
Citera
2025-12-06, 03:59
Medlem
precixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NejJaKanskeJo
Bra grävt! Jag hade själv på känn att många av Jockebois anekdoter är hämtade från skräckfilmer men har aldrig kunnat precisera vilka han plockat från.

Även rövarhistorien han drar om hur han var så fattig att han tvingades äta kattmat känns alldeles för klichéartad för att vara sann. Nog inte från en skräckfilm men för ca 20 år sedan var det vanlig urban legend att pensionärer åt kattmat för att de var fattiga

Kattmat är inte ens billigt per kilo... billigare att köpa lök och potatis. Så har det ALLTID varit. Kan inte tänka mig att falukorv eller fläsk generellt varit särskilt dyrt heller.
Citera
2025-12-06, 05:05
Medlem
ruskinarmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Jag var tvungen att titta närmare på Joakims hovnarr, tjockisen som springer bakom honom och livnär sig på att försvara Jocke och familjen och dra in pengar på kontent om det.

Han kallas Anjo. Har Joakim fler hovnarrar som honom?

Googla på hovnarrens "debatt" med en annan bluff. Olof K Gustavsson.

Fåntrattarnas julafton

Finns det skvaller om, eller fler exempel på infuensers som viger sin tid till att dra in pengar på kontent om att i alla lägen försvara Joakim Lundell?

Ja, det finns en som heter Motvikt också.

Rask vet ej fan om man kan räkna in. Han är en wannabe hovnarr som Jocke nog inte vill ha. Tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in