2025-12-04, 12:16
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoldaAvsikter
Vet inte varför du är så sur för att jag gav min åsikt om din varning. Gå anger management. "Sluta ge din åsikt om en varning i forumet som är gjort för användare att ge din åsikt om varningar" är ett konstigt råd från en moderator..

Det är väl klart att det är ett bevis om jag säger det rakt ut i trådstarten? Det krävs att man kan lägga ihop ett för att förstå att ett påstående om att man vill prata om sin psykologi betyder att man vill prata om sin psykologi men kom igen..

Tänkte du kunde vara schysst.

Hade du startat en gnälltråd direkt efter detta hände så hade diskussionen antagligen blivit en annan. Men nu väntar du 3 månader för att starta en klagomålstråd. Över en varning som är ganska klockren, vilket du själv håller med om. Hur tror du det uppfattas? Det är inte pbo som är oresonlig här.

Det är en varning. Den har fyllt sin roll eftersom du faktiskt inte ådragit dig fler sedan dess. Keep up the good work.
2025-12-04, 19:46
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Du kan visst veta att det var ett misstag för jag berättade ju för dig att det finns bevis för det och var det fanns... Du ignorerar ju vad jag säger och beter dig som att jag aldrig sagt något. :/

Ja det är 24 timmar men du sa tack och hej och då kan man starta tråd

Som jag ser det finns det inget bevis trots att du nämnt psykologi. Det finns ju mycket psykologi i relationsforumet också. Vissa trådar som startas där kan också höra hemma i Pyskologi och tvärtom. Liknande trådar kan startas i båda forumen. Ibland är enda skillnaden vad man lägger tyngdpunkten på.

Det kan vara trådar med en fråga som ”varför gör min pojkvän si och så i vår relation”. Sen berättar personen att pojkvännen har en bokstavsdiagnos eller vuxit upp i en trasig familj. Dvs en hel del psykologi i botten. Och flickvännen plus olika användare kanske diskuterar mycket psykolog i tråden. Diskuterar hur en diagnos får konsekvenser i vardagslivet eller teorier kring anknytning om ett barn haft en missbrukade förälder. Men samtidigt handlar det ju också om en relation mellan 2 personer som vill leva ihop trots allt bagage.

Så bara för att nån vill diskuterar psykologi i relationsforumet betyder det inte att det är ett bevis på att tråden var tänkt att ligga i Psykologi. Den användaren kanske vill diskutera vad det finns för psykologi inom att använda dejtingappar.

Jag vet inte varför du tar upp det här 3 månader senare. Kanske det beror på att du har det jobbigt med nåt annat i ditt liv och det är lättare att rikta energin mot en varning på FB, än att ta tag i det som verkligen stör dig och plågar dig.

Jag säger inte det för att vara elak, men det är ett vanligt psykologiskt fenomen att lägga energi på annat än det svåra och jobbiga man behöver ta tag i. Som när jag pluggade på universitet och alltid fick lust att städa istället för att plugga i tentatider.. Jag hatar att städa i vanliga fall.
2025-12-06, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Som jag ser det finns det inget bevis trots att du nämnt psykologi. Det finns ju mycket psykologi i relationsforumet också. Vissa trådar som startas där kan också höra hemma i Pyskologi och tvärtom. Liknande trådar kan startas i båda forumen. Ibland är enda skillnaden vad man lägger tyngdpunkten på.

Det kan vara trådar med en fråga som ”varför gör min pojkvän si och så i vår relation”. Sen berättar personen att pojkvännen har en bokstavsdiagnos eller vuxit upp i en trasig familj. Dvs en hel del psykologi i botten. Och flickvännen plus olika användare kanske diskuterar mycket psykolog i tråden. Diskuterar hur en diagnos får konsekvenser i vardagslivet eller teorier kring anknytning om ett barn haft en missbrukade förälder. Men samtidigt handlar det ju också om en relation mellan 2 personer som vill leva ihop trots allt bagage.

Så bara för att nån vill diskuterar psykologi i relationsforumet betyder det inte att det är ett bevis på att tråden var tänkt att ligga i Psykologi. Den användaren kanske vill diskutera vad det finns för psykologi inom att använda dejtingappar.

Jag vet inte varför du tar upp det här 3 månader senare. Kanske det beror på att du har det jobbigt med nåt annat i ditt liv och det är lättare att rikta energin mot en varning på FB, än att ta tag i det som verkligen stör dig och plågar dig.

Jag säger inte det för att vara elak, men det är ett vanligt psykologiskt fenomen att lägga energi på annat än det svåra och jobbiga man behöver ta tag i. Som när jag pluggade på universitet och alltid fick lust att städa istället för att plugga i tentatider.. Jag hatar att städa i vanliga fall.
Antar det... Fan asså. Fattar inte varför snubben ba kom in och ba "Varför är du uppe på natten när andra sover loser, nej jag är inte schysst och tar bort den"
2025-12-06, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Hade du startat en gnälltråd direkt efter detta hände så hade diskussionen antagligen blivit en annan. Men nu väntar du 3 månader för att starta en klagomålstråd. Över en varning som är ganska klockren, vilket du själv håller med om. Hur tror du det uppfattas? Det är inte pbo som är oresonlig här.

Det är en varning. Den har fyllt sin roll eftersom du faktiskt inte ådragit dig fler sedan dess. Keep up the good work.
Vet men varför inte vara schysst mot någon som strävar efter att aldrig bryta en regel?
2025-12-06, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, det är inget bevis. Du kan fortfarande ha lagt tråden i första bästa forum bara för att du inte orkade leta upp det rätta och sedan räknat med att tråden skulle flyttas rätt av moderator.

Många gör så och de kommer inte heller undan.
Ja så är det väl... Men det var ett misstag, hade inte du varit schysst mot någon som strävar efter att inte bryta någon regel någonsin?
2025-12-06, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Det finns väl inte mycket att tillägga eftersom TS själv håller med om att tråden var gravt off-topic. Således är ju varningen korrekt.

Tråden är f.ö. raderad och återfinns inte i papperskorgen. Nu moddar jag inte Psykologi, men jag skulle inte ha räknat med att trådstarten hade accepterats där heller.

Slutligen vet jag inte vad TS gör på nätterna men jag sover då. Det kan inte förväntas att man håller sig vaken för att diskutera en tre månader gammal varning när det lika väl kan fortsätta dagen efter.
Jag tar detta här då min tråd hänvisades hit. Jag tycker att din ton mot mig är onödig och otrevlig. Det är inte din sak att kritisera vad jag gör på natten. Om man tar sig in titt i din historik, då ser man fler exempel av uppbrusning som är olämplig.

Egentligen skulle jag inte prata om dig specfifikt men jag använde ditt inlägg som exempel. Jag vill ha andras åsikter om ämnet, och fråga om det ska införas krav på saklighet från moderatorerna i klagomålstrådar. Svaren jag fick:

Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Vilket djävla skitsnack, moderator har inte skrivit något av det du påstår eller öht varit otrevlig i din gnälltråd.

Det är nog dags för dig och ditt trasiga kärringpsyke att permanent logga ut från FB
Se ovan.

Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
Det är förödande för stämningen på detta forum, i stort, att de som har till uppgift att se till regleringen och har en övervakande funktion, agerar ociviliserat och använder invektiv gentemot användarna på det forum de är satta att reglera. Det skapar givetvis effekter. De moderatorerna är såklart dåliga moderatorer, och människor med dålig livsåskådning.
Jag håller med dig. De gör kommunikaitionen svårare och trögare genom att vara onödigt otrevliga.
2025-12-06, 17:25
Moderator
pbos avatar
Ja du DoldaAvsikter. Du ska nog inte mästra mig om min ton när du själv inte drar dig för att försöka muta folk. Postar ditt senaste PM till mig för allmän kännedom.
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Hej,

Du ville komma i kontakt med mig? Det verkar f.ö. väldigt konstigt om du inte kan skicka PM.

Vänliga hälsningar
pbo
Ja jag vet det var förvånande. Länken leder bara till din posthistorik och jag försäkrade 3 ggr att jag klickade rätt.

Jag tänkte undra om du skulle kunna ta bort varningen och jag har en anledning som jag tror är övertygande. Den tråden diskuterade jag i Flashback, och jag fick konstruktiv kritik och jag gjorde en lyckad en och jag tänkte med bakgrund till att jag gjorde ett misstag och direkt fixade det att jag kanske kan vara värd att få varningen borttagen? Känns bara lite jobbigt att jag kunde vara varningsfri och så frustrerande att det enda som förstör är var ett ärligt misstag som jag lyckades fixa. Jag höll med och allt. Visst skulle jag inte kunna få det borttagen? Jag vill vara helt varningsfri så jag kan till och med garantera att jag inte kommer bryta mot några regler. Och ett bra argument är att jag lägger mig att inte bryta mot den regeln av misstag också. Visst låter det inte som jag har rätt att det är ok att ta bort min varning?

Mvh DA
Hej,

Nej varningen kvarstår. Tråden var nämligen så pass felplacerad att det måste bedömas som medvetet off-topic. På vilket sätt är ditt hat och fantasier om våld mot vita män ett relationsämne? Det rör ju inte mänskliga relationer i den bemärkelse vi brukar mena.

Du är ju heller inte belastad med många varningar så att du löper någon större risk att bli avstängd så länge du fortsätter sköta dig som hittills.

Hälsningar
pbo /mod
Vänta, var den den verkligen det? Jag svär på allt att jag måste gjort nåt fel, kanske min webbläsare hade flera flikar. Jag svär på min mamma att jag menade att lägga den i psykologi. Du kan se att det är sant för i min klagotråd nämner jag att det ska handla om min psykiatri, när folk inte förstod min trådstart. Snälla vänligen beakta denna information och kanske hålla med att det är ok att ta bort varningen. Jag svär verkligen på allt och du kan se hur jag skriver i tråden jag gjorde att jag menade psykologi. Snälla kolla upp det så du kan se att jag talar sanning.
Hej,

Nu låg tråden i alla fall i Relationer och samlevnad så då är vi ju överens om att den låg fel och därmed är ju varningen korrekt.

Ha en bra kväll!
pbo /mod
Jo varningen är ok, det jag menar är bara att det är väl ok att ta bort en varning om det var ett misstag? Alltså jag la den där av ett felklick. Skulle du inte hålla med om att när jag diskuterade min tråd i Flashback subforumet att jag menade att lägga den i rätt kategori? Så jag kan förlåtas pga att det var ett uppriktigt misstag och jag åtgärdade det direkt, jag tog åt mig av vad de sa till mig i min klagotråd. Jag sa att jag hade fel och fixade det. Jag vet att du inte behöver göra det men snälla ta into consideration (förlåt jag är halvamerikan) den nya infon som skulle kunna få dig att hålla med.
Hej,

Eftersom vi är överens om att varningen är korrekt finns inget mer att diskutera. Varningen kvarstår.

Vänligen
pbo /mod
Kan betala 1000 kr för det. Du kan få det i förväg i krypto anonymt. Okej?

Jag är inte mubar.
2025-12-06, 17:38
Medlem
Citat:
Ja du DoldaAvsikter. Du ska nog inte mästra mig om min ton när du själv inte drar dig för att försöka muta folk. Postar ditt senaste PM till mig för allmän kännedom.

Jag är inte mubar.
Men du får ju ta bort den om du vill så varför skulle pengar inte vara ok?

Men det jag vill diskutera är om det är ok att ha dåligt beteende i detta forum som moderator, som exempelvis du har haft men även flera andra.
Senast redigerad av DoldaAvsikter 2025-12-06 kl. 17:44.
2025-12-06, 18:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ja så är det väl... Men det var ett misstag, hade inte du varit schysst mot någon som strävar efter att inte bryta någon regel någonsin?

Vad man strävar efter är egalt. Regelverket är analt och varje inlägg bedöms för sig mot regelverket.
2025-12-06, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vad man strävar efter är egalt. Regelverket är analt och varje inlägg bedöms för sig mot regelverket.
Ja fast man får förlåta miisstag. Så varför inte nu?
2025-12-06, 18:25
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ja fast man får förlåta miisstag. Så varför inte nu?

För att då skulle alla hävda detsamma i alla klagotrådar.
2025-12-06, 18:25
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Men du får ju ta bort den om du vill så varför skulle pengar inte vara ok?

Men det jag vill diskutera är om det är ok att ha dåligt beteende i detta forum som moderator, som exempelvis du har haft men även flera andra.

Jag tror att du missat att vi befinner oss på Flashback där tonen ibland kan upplevas som hård - helt accepterat.

Jag har dock svårt att se att något i din konversation med pbo skulle utgöra personangrepp eller annat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in