Citat:
Ursprungligen postat av
DoldaAvsikter
Du kan visst veta att det var ett misstag för jag berättade ju för dig att det finns bevis för det och var det fanns... Du ignorerar ju vad jag säger och beter dig som att jag aldrig sagt något. :/
Ja det är 24 timmar men du sa tack och hej och då kan man starta tråd
Som jag ser det finns det inget bevis trots att du nämnt psykologi. Det finns ju mycket psykologi i relationsforumet också. Vissa trådar som startas där kan också höra hemma i Pyskologi och tvärtom. Liknande trådar kan startas i båda forumen. Ibland är enda skillnaden vad man lägger tyngdpunkten på.
Det kan vara trådar med en fråga som ”varför gör min pojkvän si och så i vår relation”. Sen berättar personen att pojkvännen har en bokstavsdiagnos eller vuxit upp i en trasig familj. Dvs en hel del psykologi i botten. Och flickvännen plus olika användare kanske diskuterar mycket psykolog i tråden. Diskuterar hur en diagnos får konsekvenser i vardagslivet eller teorier kring anknytning om ett barn haft en missbrukade förälder. Men samtidigt handlar det ju också om en relation mellan 2 personer som vill leva ihop trots allt bagage.
Så bara för att nån vill diskuterar psykologi i relationsforumet betyder det inte att det är ett bevis på att tråden var tänkt att ligga i Psykologi. Den användaren kanske vill diskutera vad det finns för psykologi inom att använda dejtingappar.
Jag vet inte varför du tar upp det här 3 månader senare. Kanske det beror på att du har det jobbigt med nåt annat i ditt liv och det är lättare att rikta energin mot en varning på FB, än att ta tag i det som verkligen stör dig och plågar dig.
Jag säger inte det för att vara elak, men det är ett vanligt psykologiskt fenomen att lägga energi på annat än det svåra och jobbiga man behöver ta tag i. Som när jag pluggade på universitet och alltid fick lust att städa istället för att plugga i tentatider.. Jag hatar att städa i vanliga fall.