2025-12-02, 23:26
Medlem
PM konversationen här
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Citat:
Ursprungligen postat av DoldaAvsikter
Citat:
Citat:
Citat:
Hej,

Du ville komma i kontakt med mig? Det verkar f.ö. väldigt konstigt om du inte kan skicka PM.

Vänliga hälsningar
pbo
Ja jag vet det var förvånande. Länken leder bara till din posthistorik och jag försäkrade 3 ggr att jag klickade rätt.

Jag tänkte undra om du skulle kunna ta bort varningen och jag har en anledning som jag tror är övertygande. Den tråden diskuterade jag i Flashback, och jag fick konstruktiv kritik och jag gjorde en lyckad en och jag tänkte med bakgrund till att jag gjorde ett misstag och direkt fixade det att jag kanske kan vara värd att få varningen borttagen? Känns bara lite jobbigt att jag kunde vara varningsfri och så frustrerande att det enda som förstör är var ett ärligt misstag som jag lyckades fixa. Jag höll med och allt. Visst skulle jag inte kunna få det borttagen? Jag vill vara helt varningsfri så jag kan till och med garantera att jag inte kommer bryta mot några regler. Och ett bra argument är att jag lägger mig att inte bryta mot den regeln av misstag också. Visst låter det inte som jag har rätt att det är ok att ta bort min varning?

Mvh DA
Hej,

Nej varningen kvarstår. Tråden var nämligen så pass felplacerad att det måste bedömas som medvetet off-topic. På vilket sätt är ditt hat och fantasier om våld mot vita män ett relationsämne? Det rör ju inte mänskliga relationer i den bemärkelse vi brukar mena.

Du är ju heller inte belastad med många varningar så att du löper någon större risk att bli avstängd så länge du fortsätter sköta dig som hittills.

Hälsningar
pbo /mod
Vänta, var den den verkligen det? Jag svär på allt att jag måste gjort nåt fel, kanske min webbläsare hade flera flikar. Jag svär på min mamma att jag menade att lägga den i psykologi. Du kan se att det är sant för i min klagotråd nämner jag att det ska handla om min psykiatri, när folk inte förstod min trådstart. Snälla vänligen beakta denna information och kanske hålla med att det är ok att ta bort varningen. Jag svär verkligen på allt och du kan se hur jag skriver i tråden jag gjorde att jag menade psykologi. Snälla kolla upp det så du kan se att jag talar sanning.
Hej,

Nu låg tråden i alla fall i Relationer och samlevnad så då är vi ju överens om att den låg fel och därmed är ju varningen korrekt.

Ha en bra kväll!
pbo /mod
Ha en bra kväll sa han, och sen var han borta med vinden...

Asså känns dumt att göra ett klagomål om det här, jag fattar, men det jag hoppas är att det blir lite diskussion så pbo själv tycker att vi har bra poänger. För visst hade jag riktigt bra poänger för varför jag skulle kunna få nåd för det jag gjorde? Jag är stolt över namnet (chatgpt) och jag tycker det ser riktigt snyggt ut att titta på i profilen. Och det skulle kännas så gött att ha den helt ren från varningar. Jag tänker att jag går 10 år för jag är säker på att jag kan följa reglerna till 100% och aldrig bryta en enda regel. Jag har läst en enorm massa klagomålstrådar sedan jag hittade Flashback 2010, och dispyter. Jag känner till reglerna och kan dem per nummer och allt sånt där som en Flashbackare kan. Jag är såååå säker på att jag skulle kunna ha ett rent konto med ett riktigt coolt namn i 10, 20, 30 år, och det känns bara så jäkla skitigt att det ruineras av en enda varning där som skedde pga vad jag tror:

Antingen hade jag en flik uppe och av misstag tryckte på fel flik och la tråden i fel forum.

Eller så var det samma bugg som gjorde att jag inte kunde PMa honom så jag var tvungen att pinga honom på forumet. (Det är därför första meddelandet är från honom.) Det finns bevis i min historik att jag hela tiden menade att posta den i psykologi-forumet. Jag skrev till och med i slutet med stora bokstäver: FÖRTYDLING: DET ÄR PSYKOLOGIN SOM ÄR TOPIC. Eftersom jag vill vara helt säker på att jag inte får en varning för ett för dåligt diskussionsunderlag.

Vad säger ni, skulle jag inte kunna få nåd för detta? Mitt bästa argument är detta: Ni kommer få en helt problemfri kille på ert forum eftersom jag är tydlig med reglerna. Och jag lärde mig att jag måste vara mer careful med mina trådstarter. Flashback tjänar på det.

Sorry att jag låter så whiny, det handlar om att andra grejer har fuckat mig i livet och jag börjar grina för småsaker som jag inte grinar för vanligtvis. Så när smågrejer slår mig så börjar jag grina. Så mitt gringnäll visar sig i texten. Jag försöker inte vara jobbig.
2025-12-02, 23:38
Medlem
kalkryggars avatar
Ja ja. Nu har du en varning i profilen och den ser ut att stanna. Bara gå vidare.

Alla skulle väl tycka att det vore snyggt i profilen om varningarna kunde tas bort. Men att du fått en varning är bara bra för då kan du se på den ibland och så gör det att du kanske tänker en extra gång inför varje trådstart du gör.

Se det positiva i det.
2025-12-02, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Ja ja. Nu har du en varning i profilen och den ser ut att stanna. Bara gå vidare.

Alla skulle väl tycka att det vore snyggt i profilen om varningarna kunde tas bort. Men att du fått en varning är bara bra för då kan du se på den ibland och så gör det att du kanske tänker en extra gång inför varje trådstart du gör.

Se det positiva i det.
Haha tack för råden att ta mig igenom denna jobbiga tid . Jag hoppas verkligen att jag inte måste applicera det för jag kan verkligen inte toppa det här nicknamnet. DoldaAvsikter, känner mig som spion, jag följer alla regler, jag har en ren profil. Om du inte läste hela PM-konversationen, snälla gör det för jag har riktigt bra anledningar som talar för att jag förtjänar nåd. Om du redan har läst den men inte håller med så skulle du knna vara vänlig och skriva din åsikt om det så vi kan få igång tråden och hoppas på ett lyckligt slut.
Senast redigerad av DoldaAvsikter 2025-12-03 kl. 00:50. Anledning: addade skratt smiley så det inte ser ut som jag skriver nåt korkat, att jag skämtade
2025-12-03, 00:05
Medlem
Libertarismuss avatar
Alla får varningar förr eller senare. Jag har också en jävla massa varningar och några avstängningar dessutom. Livet går vidare, lär dig av dina misstag.
2025-12-03, 00:12
Medlem
Mr.RedHats avatar
Vilken tråd?
2025-12-03, 00:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Jag fattar. Inte blir det bara för mycket. Och livet blir mycket roligare om man är felfri på FB. För man är ju inte det annars.

Men du är inte ensam om att ha en varning. Jag har också det. Jag har till och med varit moderator och fick ändå en varning efter det trots många inlägg innan, så skammen är stor. Jag borde vetat bättre.

Jag gjorde nämligen en så in i helvetes dum grej. Jag var nykter. Jag var inte aggressiv. Det var inget påhopp. Inget hot. Men det var sent på natten om jag ska skylla på nåt. Men jag hade säkert gjort samma sak dagtid när jag inte tänker efter före.

Jag försökte hjälpa nån vars tråd hade skickats till papperskorgen och som hade för få inlägg, så jag kunde inte skriva ett pm till honom. Han ville hitta en viss porrfilm, men som sagt var jag hade inget korrekt vis att kontakta honom. Så jag gjorde en fuling och åkte dit.

Jag nämnde nämligen porrfilmen i en tråd han skrivit i genom att svara på hans inlägg. Men den tråden handlade inte alls om porrfilm. Så smack fick jag mig en varning. Överklagade inte. Visste att jag gjort fel. Jag gör inte regelbrottet i vanliga fall, så jag fattar inte riktig hur jag tänkte. Jag vet att jag är hjälpsam i min personlighet . Men begå ett regelbrott för att vara snäll? Hur tänkte jag där Nej, nån måtta får det vara väl ändå vara på att hjälpa andra.

Har jag lyckats överleva en idiotisk varning som fd moderator, kommer du också att göra det. Det kan ta tid. Och du mår kanske illa varje gång du råkar se den. Men varningen är inte en smäll på fingrar. Inte en dumförklaring. Den är till för att lära dig nåt. I detta fall att välja rätt forumdel. Eller kolla extra när du lägger in en tråd i ett delforum. I synnerhet när tråden är så annorlunda och provocerande.

Skjut det där åt sidan. Och skriv, skriv, skriv. Det är det som forumet är till för. Inte för att stirra dig blind på att du numera tillhör klubben för oss som har 1 varning. Välkommen!
2025-12-03, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Alla får varningar förr eller senare. Jag har också en jävla massa varningar och några avstängningar dessutom. Livet går vidare, lär dig av dina misstag.
Jag svär på att jag kan göra det. Jag har två konton på Flashback, ett från 2010 och sen när jag hade så enormt mycket info om mig själv där så bytte jag till denna och blev kär direkt i namnet ChatGPT gav mig för min nystart. Men från 2010-2024 hade jag bara fått en varning och det var för att jag fick ett aggro-utbrott. Jag tänkte, om jag inte medvetet gått emot reglerna så skulle detta kontot vara så fantastiskt rent. Det låter löjligt men jag bryr mig verkligen mycket om såna här små glädjeskapare. Ni kan läsa mina andra trådar om ni vill se hur dåligt det går för mig så snälla kritisera mig inte för att bry mig så mycket. Jag var lite sådär upprörd att jag fuckade mitt rena 2010-konto och det kändes så bra att få en så bra nystart. Och ja jag är medveten om att majoriteten av alla som läser detta också har sina stora problem. Men kom igen, det var ett missklick. Kan jag inte få det? Det var ju inget som var medvetet.

Moderatorn sa till mig att det var för att det var medvetet men jag hade bevis för att det inte var det. Betyder inte det något? Kom igen, det är väl fair att jag förlåts för mitt misstag när jag kan bevisa att det var av misstag. Jag har sån tur att jag skrev en tråd som kan bevisa min intention att lägga den i psykologi-forumet, så vad moderatorn trodde när han gav varningen kan motbevisas. Jag har sån tur att jag har bevis på det, annars är det alltid bara ord mot ord, så är det inte det mest rättvisa att jag blir förlåten med tanke på allt detta?
2025-12-03, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag fattar. Inte blir det bara för mycket. Och livet blir mycket roligare om man är felfri på FB. För man är ju inte det annars.

Men du är inte ensam om att ha en varning. Jag har också det. Jag har till och med varit moderator och fick ändå en varning efter det trots många inlägg innan, så skammen är stor. Jag borde vetat bättre.

Jag gjorde nämligen en så in i helvetes dum grej. Jag var nykter. Jag var inte aggressiv. Det var inget påhopp. Inget hot. Men det var sent på natten om jag ska skylla på nåt. Men jag hade säkert gjort samma sak dagtid när jag inte tänker efter före.

Jag försökte hjälpa nån vars tråd hade skickats till papperskorgen och som hade för få inlägg, så jag kunde inte skriva ett pm till honom. Han ville hitta en viss porrfilm, men som sagt var jag hade inget korrekt vis att kontakta honom. Så jag gjorde en fuling och åkte dit.

Jag nämnde nämligen porrfilmen i en tråd han skrivit i genom att svara på hans inlägg. Men den tråden handlade inte alls om porrfilm. Så smack fick jag mig en varning. Överklagade inte. Visste att jag gjort fel. Jag gör inte regelbrottet i vanliga fall, så jag fattar inte riktig hur jag tänkte. Jag vet att jag är hjälpsam i min personlighet . Men begå ett regelbrott för att vara snäll? Hur tänkte jag där Nej, nån måtta får det vara väl ändå vara på att hjälpa andra.

Har jag lyckats överleva en idiotisk varning som fd moderator, kommer du också att göra det. Det kan ta tid. Och du mår kanske illa varje gång du råkar se den. Men varningen är inte en smäll på fingrar. Inte en dumförklaring. Den är till för att lära dig nåt. I detta fall att välja rätt forumdel. Eller kolla extra när du lägger in en tråd i ett delforum. I synnerhet när tråden är så annorlunda och provocerande.

Skjut det där åt sidan. Och skriv, skriv, skriv. Det är det som forumet är till för. Inte för att stirra dig blind på att du numera tillhör klubben för oss som har 1 varning. Välkommen!
Känns skönt att bli förstådd av en ex-moderator. Ja dig har jag haft några konversationer med tror jag. Kanske blandar ihop dig med nån. Men skitsamma. Visst kommer jag överleva det men det känns så ledsamt att förlora det som jag var så glad för när det mest rättvisa skulle vara att jag får nåden när jag visade moderatorn att hans uppfattning av situationen var fel. Jag vet att han inte måste, men visst är inte det det bästa att göra? Jag vill så, så, så, extremt jävla gärna ha det rent på det sättet jag tycker är riktigt tillfredsställande.

Jag vet att folk inte fattar varför jag bryr mig så mycket. Vet inte hur jag kan förklara det, har försökt flera gånger och kommer väl behöva fortsätta försöka under trådens gång. Men oavsett anledningen, kan inte bara det att en kamrat lider, hur löjligt det än må vara, och få honom att må bra bara genom att benåda ett litet misstag. Vill inte låta som att jag attackerar någon men det känns nästan lite elakt. Om någon hade kommit till mig med ett löjligt problem som stör dem mycket och jag kunde klicka på en knapp och göra honom glad så skulle jag göra det. Det känns som en elak gest. Hoppas nu inte att jag låter som att jag kritiserar, för jag vill vara trevlig mot alla så jag inte börjar bli arg.
2025-12-03, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Vilken tråd?
Snälla läs PM:en, det är där mina argument som jag tycker är sten-solida är. Jag tror verkligen inte att någon inte skulle hålla med om mitt resonemang. Jag menar verkligen att alla som läser det jag skriver skulle hålla med mig. Om du inte tror mig, testa ändå och se. Så snälla läs det, jag var orolig att folk skippar över den och bara läser min text. All kontext och all information finns i PM:en, jag ger ingen information alls om situationen i brödtexten för inlägget.
2025-12-03, 00:30
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Snälla läs PM:en, det är där mina argument som jag tycker är sten-solida är. Jag tror verkligen inte att någon inte skulle hålla med om mitt resonemang. Jag menar verkligen att alla som läser det jag skriver skulle hålla med mig. Om du inte tror mig, testa ändå och se. Så snälla läs det, jag var orolig att folk skippar över den och bara läser min text. All kontext och all information finns i PM:en, jag ger ingen information alls om situationen i brödtexten för inlägget.
Jag har läst och min fråga kvarstår.

Är det denna? (FB) Kollade på tjejig drama-dokusåpa i 14 timmar i sträck - får inte 2 min kuksugning
2025-12-03, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Jag har läst och min fråga kvarstår.

Är det denna? (FB) Kollade på tjejig drama-dokusåpa i 14 timmar i sträck - får inte 2 min kuksugning
Ok, ber om ursäkt. Nej det är inte den, det är den där jag skriver om att jag har blivit mer och mer arg och våldsam när jag läst om hur en majoritet av män beter sig väldigt illa mot de svagare. Det är bara nån grej som började påverka mig mer och mer och jag skrev en tråd om det för att jag började tappa kontrollen på min mentala hälsa. Så asså hela grejen var om psykiatri, och jag fetade att jag menade psykiatri, och allting. Så det är ju bevis för att när moderatorn säger "Du gjorde det av misstag, så varningen är kvar" så hade han en felaktig syn på situationen. Han hade missförstått det och det känns så orättvist att jag kan bevisa att han bara råkade ha fel, och ändå inte få nåd. För han sa ju ordagrant "medvetet" och jag har sån tur att jag kan visa att det faktiskt var omedvetet och ändå får jag inte nåd från honom. Det känns bara så fucking elakt.
Senast redigerad av DoldaAvsikter 2025-12-03 kl. 00:35.
2025-12-03, 00:34
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ok, ber om ursäkt. Nej det är inte den, det är den där jag skriver om att jag har blivit mer och mer arg och våldsam när jag läst om hur en majoritet av män beter sig väldigt illa mot de svagare. Det är bara nån grej som började påverka mig mer och mer och jag skrev en tråd om det för att jag började tappa kontrollen på min mentala hälsa.
(FB) Nedtryckare orsakar ilska

(FB) Min psykiska hälsa går neråt pga orättvisor

Någon av dem?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här