2025-12-05, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Ja, de är fascinerade av hur många vackra unga (blonda) kvinnor och män de ser i Stockholms innerstad när de är här på semester. Jag tror knappast de besökt ett kommunhus i Sala en höstdag i november. Snittsvensken är ingen vacker varelse.
Väl , samma för USA bara att dom är ännu mer fula!
2025-12-05, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag har varit i stora delar av USA och enda platsen där folk varit riktigt snygga är surfstränderna på västkusten.

Jag pratar inte om riktigt snygga. Där har svenskarna övertaget (som jag skrev). Jag pratar om den genomsnittliga 50-årskvinnan/mannen på landsbygden.
2025-12-05, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Väl , samma för USA bara att dom är ännu mer fula!

Håller inte med.
2025-12-05, 08:27
Medlem
Svenskars påstådda snygghet är definitivt överdriven, och genuint vackra människor är inte vanligare här än på många andra ställen i världen. Framför allt tycker jag inte svenska tjejer är snyggare än t.ex. tjejer från Östeuropa.

USA är ett stort land och producerar förstås en hel del snygga personer av den anledningen, men den genomsnittlige amerikanen är definitivt inte snyggare än svenskar.
2025-12-05, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Svenskars påstådda snygghet är definitivt överdriven, och genuint vackra människor är inte vanligare här än på många andra ställen i världen. Framför allt tycker jag inte svenska tjejer är snyggare än t.ex. tjejer från Östeuropa.

USA är ett stort land och producerar förstås en hel del snygga personer av den anledningen, men den genomsnittlige amerikanen är definitivt inte snyggare än svenskar.

Då håller vi ju delvis med varandra i alla fall. Jag tycker dock snittamerikanen har vackrare ansikte och finare ögon än svenskar som ofta har dåligt käkparti, livlösa ögon och är allmänt assymetriska. Jag tänker på att det beror på att vi har så starka ensidiga gener som antingen gör oss svinsnygga eller väldigt fula. Amerikaners DNA är mer blandat och därför försvinner extrema ansiktsdrag.
2025-12-05, 08:52
Medlem
PungiMunninens avatar
Amerikaner har beskrivit Sidney Sweeney som att hon är onaturligt smal och att hon ger unga tjejer dåligt självförtroende för hur snygg hon är.

Går jag ut på stan i Stockholm så ser varje genomsnittlig svensk tjej ut lite som Sidney Sweeney, hon är typ en 6/10 i svenska mått då en genomsnittlig svensk tjej (en så kallad mid) är jävligt snygg på en internationell skala.

Kollar man på kändisar får man en skev bild av hur jänkare ser ut.
2025-12-05, 08:55
Medlem
Citat:
Då håller vi ju delvis med varandra i alla fall. Jag tycker dock snittamerikanen har vackrare ansikte och finare ögon än svenskar som ofta har dåligt käkparti, livlösa ögon och är allmänt assymetriska. Jag tänker på att det beror på att vi har så starka ensidiga gener som antingen gör oss svinsnygga eller väldigt fula. Amerikaners DNA är mer blandat och därför försvinner extrema ansiktsdrag.

"Blandningsteorin" kanske i viss mån stämmer för ansikten, men kanske inte för andra drag som uppfattas som attraktiva t.ex. blont hår, blå ögon eller kroppslängd.

Om man morphar ihop en stor mängd ansikten till ett enda och därmed utraderar alla särdrag så blir resultatet ofta en ganska vacker person, dock lite intetsägande och karaktärslös.
2025-12-05, 08:55
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Amerikaner verkar generellt ha ett mer attraktivt yttre än svenskar och många andra européer.
Amerikaner är till största del européer, indianer och afrikaner. Du har inte varit där om du hävdar att genomsnittet är snyggare än i Sverige. Möjligen om du jämför Santa Monica med Säffle.
2025-12-05, 08:58
Medlem
Piments avatar
Citat:
Amerikaner verkar generellt ha ett mer attraktivt yttre än svenskar och många andra européer. Deras ansikten är helt enkelt mer symmetriska och de verkar inte ha några abnormaliteter. Kolla bara på hur en genomsnittlig svensk undersköterska i 50-årsåldern eller valfri kommunarbetare ser ut så förstår ni vad jag menar. Svenskar är fan rätt fula generellt sätt.

Snygga svenskar är däremot rejält mycket snyggare än många amerikaner. Men pratar man om den genomsnittliga befolkningen skulle jag säga att amerikaner ser bättre ut. De må vara överviktiga i större utsträckning men även här har de ett övertag gentemot svenskar. En överviktig amerikan är oftast allmänt stor, ofta i kombination med en del muskler. De är köttiga liksom. En genomsnittlig svensk har insjunken bröstkorg, spaghettiarmar och ölmage. Väldigt lite muskler på svensken. Detta beror nog på amerikanerna fokus på muskelbyggande och en diet hög på protein.

Min fråga är om anledningen att amerikaner är vackrare än svenskar beror på att amerikaner är "blandraser"? Tänker att detta på något sätt kanske eliminerar extrema ansiktsdrag och skapar ett ganska generiskt utseende. Vad har ni annars för teorier?

Dethär är något som jag har tänkt på och som jag håller med om, jag har varit och brukar vara i Florida ganska ofta, kvinnorna är väldigt vackra där och det tror jag också är pga den stora blandningen av människor från olika nationaliteter.

Det va någon som hade skrivit att amerikaner är feta och inte tar hand om sig, det kan man ju tro men sanningen är att av det jag har sett så är det ingen skillnad alls jämfört med svenskar.
2025-12-05, 08:59
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Du har absolut inget att komma med i sak. Jag får starkt ett intryck över att du har ett utseendekomplex som du projicerar på alla andra.
2025-12-05, 09:00
Medlem
HBTKuks avatar
I Uruguay och Guatemala är det alltså snygga människor?
2025-12-05, 09:04
Medlem
Pinoputchins avatar
Håller med, amerikaner är snygga. Ta exempelvis Donald Trump, Forest Whitaker och John Wayne Gacy, de är ju snyggare än svenskar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in