2025-12-05, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Smaken är som baken - delad. För de som gillar lite stadigare personer så är nog amerikaner att föredra.

Ja du har helt rätt. Andelen feta i USA är runt 40 procent (BMI över 30). I Sverige är det runt 15+ procent. Är man rädd för åskan så har man alltid något att hålla i USA.
2025-12-05, 07:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Amerikaner verkar generellt ha ett mer attraktivt yttre än svenskar och många andra européer. Deras ansikten är helt enkelt mer symmetriska och de verkar inte ha några abnormaliteter. Kolla bara på hur en genomsnittlig svensk undersköterska i 50-årsåldern eller valfri kommunarbetare ser ut så förstår ni vad jag menar. Svenskar är fan rätt fula generellt sätt.
Hur har du kommit fram till den här slutsatsen, genom att se en massa tv-serier? Har du ens varit i USA?
2025-12-05, 07:47
Medlem
Citat:
Amerikaner verkar generellt ha ett mer attraktivt yttre än svenskar och många andra européer. Deras ansikten är helt enkelt mer symmetriska och de verkar inte ha några abnormaliteter. Kolla bara på hur en genomsnittlig svensk undersköterska i 50-årsåldern eller valfri kommunarbetare ser ut så förstår ni vad jag menar. Svenskar är fan rätt fula generellt sätt.

Snygga svenskar är däremot rejält mycket snyggare än många amerikaner. Men pratar man om den genomsnittliga befolkningen skulle jag säga att amerikaner ser bättre ut. De må vara överviktiga i större utsträckning men även här har de ett övertag gentemot svenskar. En överviktig amerikan är oftast allmänt stor, ofta i kombination med en del muskler. De är köttiga liksom. En genomsnittlig svensk har insjunken bröstkorg, spaghettiarmar och ölmage. Väldigt lite muskler på svensken. Detta beror nog på amerikanerna fokus på muskelbyggande och en diet hög på protein.

Min fråga är om anledningen att amerikaner är vackrare än svenskar beror på att amerikaner är "blandraser"? Tänker att detta på något sätt kanske eliminerar extrema ansiktsdrag och skapar ett ganska generiskt utseende. Vad har ni annars för teorier?
Jag har inte gjort samma iaktagelse som dig, snarare tvärt om. Som svensk med ganska medelmåttigt utseende med typiska gråblå ögon och med åren en långt ifrån perfekt kropp så får jag i USA ibland komplimanger för mitt utseende och blå ögon.
Dessutom så tycker många där jag ser ung ut, själv så uppfattar jag mig som en gråhårig gammal gubbe.
Men jämför man med en amerikansk skådespelare ser man ju rejält risig ut.
Men res runt i USA skälv så kanske du kan få en uppfattning.
2025-12-05, 07:51
Medlem
zombie-nations avatar
Jag är en medelmåtta till utseendet, men varenda kompis i USA har jag varit snyggare än. De har tyckt att jag varit jättesnygg.

Det säger en del.
2025-12-05, 07:54
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:

Snygga svenskar är däremot rejält mycket snyggare än många amerikaner. Men pratar man om den genomsnittliga befolkningen skulle jag säga att amerikaner ser bättre ut. De må vara överviktiga i större utsträckning men även här har de ett övertag gentemot svenskar. En överviktig amerikan är oftast allmänt stor, ofta i kombination med en del muskler. De är köttiga liksom. En genomsnittlig svensk har insjunken bröstkorg, spaghettiarmar och ölmage. Väldigt lite muskler på svensken. Detta beror nog på amerikanerna fokus på muskelbyggande och en diet hög på protein.

Min fråga är om anledningen att amerikaner är vackrare än svenskar beror på att amerikaner är "blandraser"? Tänker att detta på något sätt kanske eliminerar extrema ansiktsdrag och skapar ett ganska generiskt utseende. Vad har ni annars för teorier?
Har du varit i USA och gjort något slumpmässigt urval som du sedan jämfört med ett slumpmässigt urval svenskar? Eller har du kollat på film och sett George Clooney, Johnny Depp, Brad Pitt, Angelina Jolie, Megan Fox och Cameron Diaz och tänker att det där är alldeles vanliga, typiska amerikaner som bara av en ren händelse råkat bli skådespelare?
2025-12-05, 08:08
Medlem
Nu är ju gatubilden i Sverige annorlunda mot 30 år sedan ,men Amerikanarna som besöker oss är fortfarande fascinerade av hur vackra det svenska folket är.

Så som vanligt på FB är det en trådstart som inte har någon substans i sina påståenden.
2025-12-05, 08:08
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ja du har helt rätt. Andelen feta i USA är runt 40 procent (BMI över 30). I Sverige är det runt 15+ procent. Är man rädd för åskan så har man alltid något att hålla i USA.
😂😂
2025-12-05, 08:14
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Har du ens varit i USA? Jag kan berätta att amerikaner över lag INTE ser ut som på film och i tv-serier.
2025-12-05, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Hur har du kommit fram till den här slutsatsen, genom att se en massa tv-serier? Har du ens varit i USA?

Har varit i USA några gånger ja. De är feta men symmetriska i ansiktet.
2025-12-05, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Nu är ju gatubilden i Sverige annorlunda mot 30 år sedan ,men Amerikanarna som besöker oss är fortfarande fascinerade av hur vackra det svenska folket är.

Så som vanligt på FB är det en trådstart som inte har någon substans i sina påståenden.

Ja, de är fascinerade av hur många vackra unga (blonda) kvinnor och män de ser i Stockholms innerstad när de är här på semester. Jag tror knappast de besökt ett kommunhus i Sala en höstdag i november. Snittsvensken är ingen vacker varelse.
2025-12-05, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Har du ens varit i USA? Jag kan berätta att amerikaner över lag INTE ser ut som på film och i tv-serier.

Ja, flera gånger. De ser betydligt bättre ut i ansiktet än snittsvensken.
2025-12-05, 08:21
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ja, flera gånger. De ser betydligt bättre ut i ansiktet än snittsvensken.

Jag har varit i stora delar av USA och enda platsen där folk varit riktigt snygga är surfstränderna på västkusten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in