2025-12-05, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
Varför misstänkte du att det eventuellt skulle bli besök av polisen ?

För att jag har en tendens att bli stoppade av dom pga hur jag ser ut med diverse tatueringar i ansiktet etc. Ser inte pundig ut men ser helt klart ut som en skurk o då jag har lämnat skurk-Livet för länge sen så ville jag inte ens riskera nåt men har man näsvisa grannar så har man 🤦
Citera
2025-12-05, 02:13
Medlem
Flaskpostenss avatar
Sen om det är TS "vän" som står för förrådet så äre ju den som åker. Så får ni väl göra upp någon deal mellan er ellet ngt.
Citera
2025-12-05, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infamous44
För att jag har en tendens att bli stoppade av dom pga hur jag ser ut med diverse tatueringar i ansiktet etc. Ser inte pundig ut men ser helt klart ut som en skurk o då jag har lämnat skurk-Livet för länge sen så ville jag inte ens riskera nåt men har man näsvisa grannar så har man 🤦
Du verkar rätt reko , hoppas det går bra nu , berätta sen hur det uveckalr sig
Citera
2025-12-05, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prokaryotkungen
Räkna med att även polisen vet hur man omvandlar THCA till THC. Det krävs bara förhöjd temperatur (typ en varm bil på sommaren eller en mellanlandning i snutbastun) och rätt fuktighetsnivåer så vips är du en nakroman av tyngre sort.

Det kommer inte sluta bra, men det visste du redan.

Narkoman o vård kan jag köpa, Värre med kåksväng nu tbh, Då förlorar jag verkligen allt.

Men om det är så pass lätt att få det till thc o det finns nån vettig rapport/text om detta så borde jag väl kunna använda det i en rättegång?.
Citera
2025-12-05, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Sen om det är TS "vän" som står för förrådet så äre ju den som åker. Så får ni väl göra upp någon deal mellan er ellet ngt.

Jag sa att det var mitt skit o att det var jag som hade lagt det där o att det är thc-A .
Citera
2025-12-05, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
Du verkar rätt reko , hoppas det går bra nu , berätta sen hur det uveckalr sig

Tack, Verkligen tack hörrö♥️
Citera
2025-12-05, 02:35
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Narkoman o vård kan jag köpa, Värre med kåksväng nu tbh, Då förlorar jag verkligen allt.

Men om det är så pass lätt att få det till thc o det finns nån vettig rapport/text om detta så borde jag väl kunna använda det i en rättegång?.

Du kom inte få kåken för 150g hasch. Andas ut
Citera
2025-12-05, 02:43
Medlem
Citat:
Du kom inte få kåken för 150g hasch. Andas ut

Ofan, Inte ens om det har decarbats för att det har legat fett länge o dom får till det på nåt vis med försäljning?
Citera
2025-12-05, 02:45
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ofan, Inte ens om det har decarbats för att det har legat fett länge o dom får till det på nåt vis med försäljning?

Njae knappt fan ens då. Som sagt rådgör med en duktig advokat. Jag är bara en gatu advokat
Citera
2025-12-05, 02:50
Medlem
Citat:
Njae knappt fan ens då. Som sagt rådgör med en duktig advokat. Jag är bara en gatu advokat

Dunder, Nu kommer jag åtminstone kunna sova inatt så tack broder/syster! 👌💪. Ska ringa min advokat imorgon om detta.
Citera
2025-12-05, 07:17
Medlem
Bluebeast72s avatar
Det som händer är att beslaget kommer förverkas eller lämnas tillbaka efter analys,du kommer ej bli åtalad för thca då det ej är klassat.

Urinprov åker du på o således böter.

Lugn.
Citera
2025-12-05, 08:44
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Blev stoppad utanför affären i dagarna när jag skulle köpa mat o hade en 5a på mig, Blev såklart husrannsakan där man hittade lite drygt 150g (i en väns källare en bit bort) o 45 k I kontanter hemma hos mig.

Rökat är köpt som Thc-A av mig men från en källa jag förvisso inte är helt säker på nu efter att ha kolla ikv med folk som känner han bättre än vad jag gör (Självklart sa jag inte vem källan är) .

Min oro här nu är att jag pratade med en vän som jobbar med att sälja just thca till vardags o han påpekade att Thca minsann omvandlas till thc OM det inte förvaras bra under tid så att det kommer ut som thc på testen ibland, Är det någon som har koll på detta?, Tänker isf kan jag ju hävda thca oavsett o oaktsamhet OM det skulle visa sig inte vara det kanske!?.

Tänker även på pengarna. Visst har jag KANSKE gett nån polare nån bit nån gång men inget jag tjänat pengar på utan pengarna kommer från ett relativt nytt företag jag har startat (Enskild firma) där jag dels tillverkar en specifik typ av sporttillbehör o dels importerar/servar/säljer klockor o försäljningar därifrån som ska redovisas till Skatteverket i januari för bokslut o där jag har kvitton på försäljningar (på klockor iaf, Dartspetsar är så små pengar i stöten så sällan man gör kvitton) o nästan 15000:- av det dom tog är mina barns sparade pengar efter flera års sparande , Kan dom verkligen förverka dessa?.

För att lämna ytterligare en försvårande omständighet så nolltaxerade jag förra året då jag hade sparat undan lite pengar för att kunna starta upp företaget o bli min egen chef o tog inte ut pengar eller gick med vinst pga inköp till just företaget så att jag hade nolltaxerat angav polisen som ett skäl till att ta pengarna o starta ett ärende om förverkan 🤦.

Kontanterna samt små zip bags som används just till att paketera sporttillbehören som sålts skrevs ju såklart upp av poliserna i fråga som att det var var i försäljningssyfte av narkotika trots(!) att det aldrig har packats nån drog i dessa. Våg låg i polarens källare dock men det är ju för att våga att jag skulle få rätt mängd själv samt zip påsarna låg med sporttillbehören i en stängd väska i hemmet o inte i närheten av rökat.

Är det någon som har varit med om nån liknande situation nyligen o kan dela med sig om vad det slutade med tro samt vet om jag kan hävda mig fri här tro?.

Tänker att det ju borde ge en åklagare ruggigt med fett på sylen detta men samtidigt så om skiten är thc o inte thca så är det ett misstag o jag har inga tester att kolla sånt, Påsarna är till nåt helt annat i pengarna kommer absolut inte från det där så vad göra tro?, Hur fucked är jag här OM skiten kommer tillbaka som positivt för thc tro?.

Mvh

Tänkte tipsa lite men såg att du hade barn, då får man ju hoppas socialen blir inblandad med, lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in