2025-06-22, 17:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Den här anekdoten kan vi arkivera under avdelningen fiktiva historier, bredvid Tomatkungens saga om sin analt våldtagna väninna.

Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
En påhittad anekdot. Du har lärt dig av Tomatokungen som du är i maskopi med.

Knatte och Fnatte sitter och ragebaitar igen.
Citera
2025-06-22, 18:17
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Knatte och Fnatte sitter och ragebaitar igen.

Citat:
Dom mobbade en kille som såg bra ut och var populär bland tjejerna, i övrigt tålde de inte varandra överhuvudtaget, snackade skit om varandras fruar.

Det som avslöjar din lögn är ditt kvinnliga perspektiv. Kvinnor ser hela verkligheten ur ett relationsperspektiv, som du som kvinna inte är kapabel att stänga av. När du ska hitta på en historia om destruktivt beteende hos män i grupp så lyser relationsperspektivet igenom tydligt och som man som läser det här så blir det övertydligt att du fabricerar.

Ingen man har någonsin blivit mobbad för att han är populär bland tjejer, det funkar inte så. Det är kvinnlig psykologi att se attraktivare kvinnor som ett hot. Manlig psykologi fungerar tvärtom i det avseendet, en man med hög status höjer automatiskt statusen hos de män i hans närmsta omgivning. Att en manlig bekant är populär bland tjejerna ses således som något positivt och män lyfter varandra.

Och ingen snackar någonsin skit om en annan mans fru, det finns faktiskt få människor som är av mindre intresse än en mans vänners fruar. Totalt ointressant och samtidigt måste man hålla ett visst avstånd pga respekt. Även om det finns osämja mellan två män så hålls familjen till 99% utanför konflikten och att sitta och snacka skit om en annan mans fru är en totalt främmande idé som jag aldrig upplevt eller hört genom alla mina år i manliga grupperingar.
Citera
2025-06-22, 19:37
Medlem
kamanyas avatar
Citat:
Yes, although on the other hand, many Yazidi and German women subjected to mass rape committed suicide. Probably the same for many women in wars and conflicts. So the whole thing about "surviving" only to be raped instead is a bit complex.

Yes, I can imagine if you are a civilian and herded up into that nightmare, suicide may seem the only option. If one is only operating within the paradigms of the social norms of shame around rape and sexual abuse, it would be incredibly hard to navigate.

However, if you were a fighter and mentally prepared. Given that women are far more likely to survive being captured, capture would simply be the trigger for the next phase of one's mission.

If one was mentally prepared, using ones intelligence, instincts and womanly charms, the opportunities to become a serious threat to the enemy once captured would be very high.
Citera
2025-06-23, 22:49
Avslutad
Citat:
Det som avslöjar din lögn är ditt kvinnliga perspektiv. Kvinnor ser hela verkligheten ur ett relationsperspektiv, som du som kvinna inte är kapabel att stänga av. När du ska hitta på en historia om destruktivt beteende hos män i grupp så lyser relationsperspektivet igenom tydligt och som man som läser det här så blir det övertydligt att du fabricerar.

Ingen man har någonsin blivit mobbad för att han är populär bland tjejer, det funkar inte så. Det är kvinnlig psykologi att se attraktivare kvinnor som ett hot. Manlig psykologi fungerar tvärtom i det avseendet, en man med hög status höjer automatiskt statusen hos de män i hans närmsta omgivning. Att en manlig bekant är populär bland tjejerna ses således som något positivt och män lyfter varandra.

Och ingen snackar någonsin skit om en annan mans fru, det finns faktiskt få människor som är av mindre intresse än en mans vänners fruar. Totalt ointressant och samtidigt måste man hålla ett visst avstånd pga respekt. Även om det finns osämja mellan två män så hålls familjen till 99% utanför konflikten och att sitta och snacka skit om en annan mans fru är en totalt främmande idé som jag aldrig upplevt eller hört genom alla mina år i manliga grupperingar.

Ja ok, inget av det du påstår i ditt inlägg stämmer, du har hittat på alltihop. Typiskt män.
Citera
2025-06-23, 23:54
Medlem
Citat:
Ja ok, inget av det du påstår i ditt inlägg stämmer, du har hittat på alltihop. Typiskt män.

Det finns ingen här som köper din anekdot. Deal with it.
Citera
2025-07-06, 11:59
Medlem
TheNightTrippers avatar
Frågan är väl varför andra män tar åt sig äran för vad jag och några andra män har gjort? Det är verkligen losermentalitet att slå sig för bröstet för att män är bättre på fotboll än kvinnor, fast man själv inte kan resa sig från soffan.
Citera
2025-07-10, 22:01
Medlem
WordWarriors avatar
Dubbelpost (tekniskt fel).
Citera
2025-07-10, 22:02
Medlem
WordWarriors avatar
Kvinnor i elitserien i fotboll möter pojkar 15 år ännu en gång, och förlorar stort igen. Pinsamt! Särskilt när kvinnorna gapar om lika hög lön som manliga elitspelare.

https://www.youtube.com/watch?v=zNJmUGmdnv8
Citera
2025-07-13, 14:04
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kvinnor i elitserien i fotboll möter pojkar 15 år ännu en gång, och förlorar stort igen. Pinsamt! Särskilt när kvinnorna gapar om lika hög lön som manliga elitspelare.

https://www.youtube.com/watch?v=zNJmUGmdnv8

"Men... Men... Damerna tog ju inte i eftersom de är så empatiska och vill inte få pojkarna att må dåligt över att förlora, så de lät pojkarna vinna helt enkelt.

Och det var ju bara en träningsmatch, så damerna tog ju inte ens i.

Och eftersom damerna hade synkat sina menstruationscykler, och att alla hade menstruation vid det här matchtillfället, så led samtliga damer av järn- och blodbrist och de orkade följaktligen inte springa lika mycket i deras anemiska tillstånd.

Och alla i publiken var onda män som är en del av det förtryckande patriarkatet och de skrattade och hånade kvinnorna från matchstart så att de fick prestationsångest och inte kunde göra några mål.

Har du tänkt på det? Har du tänkt på att det är mäns fel att kvinnor inte är lika bra på fotboll som män (eller pojkar för den delen)? Det här handlar inte om några faktiska fysiska eller färdighetsmässiga skillnader, utan det är bara förtryck och mäns totala oförmåga att se att kvinnor faktiskt är lika bra på fotboll som män men att det alltid finns en massa hinder som gör att kvinnorna aldrig kan visa det.

Din usla mansgris."
Citera
2025-12-04, 12:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Som du gjorde med Agnes Wold t ex. Blev hon ägd av dig?

Ja, det blev hon. Tror du att Agnes Wold är någon övermänniska som inte kan göra fel? Du får jättegärna försöka kritisera min kritik av en del uttalanden som hon har gjort här (se meddelandelänk nedanför):

Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Att lyssna på Agnes Wold är ett snabbt sätt att börja lära sig fel.....
Citera
2025-12-04, 12:40
Avslutad
Citat:

100% korrekt. I mina 60+ år på jorden och globalt sett har jag ALDRIG i grupp hört en man snacka skit om sin fru inför en grupp förutom när man skojar om stereotyper och icke-individuella företeelser.

Däremot, ..den som har lyssnat på en 'tjejmiddag' hemma i sverige däremot borde veta hur brutalt de hänger ut sina män i gruppen. Där kan vi snacka om diametrala skillnader. Visserligen är mina erfarenheter av dessa tjejmiddagar 20-30 år gamla men jag hävdar att det inte är en tidstypisk företeelse utan en ren (svensk) kvinnoegenskap att kunna utan anständighet hänga ut sin man inför tjejgruppen. Och då snackar vi inte bara personliga egenskaper utan även sexsnack och hur han beter sig i sovrummet o.s.v.

En vidrig egenskap som inte förekommer överhuvudtaget i Indonesien. Min fru trodde inte ens på mig när jag berättade om det. (numera tror hon nog på det, numera ogillar hon starkt svenska kärringar)
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2025-12-04 kl. 12:44.
Citera
2025-12-04, 13:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
100% korrekt. I mina 60+ år på jorden och globalt sett har jag ALDRIG i grupp hört en man snacka skit om sin fru inför en grupp förutom när man skojar om stereotyper och icke-individuella företeelser.

Däremot, ..den som har lyssnat på en 'tjejmiddag' hemma i sverige däremot borde veta hur brutalt de hänger ut sina män i gruppen. Där kan vi snacka om diametrala skillnader. Visserligen är mina erfarenheter av dessa tjejmiddagar 20-30 år gamla men jag hävdar att det inte är en tidstypisk företeelse utan en ren (svensk) kvinnoegenskap att kunna utan anständighet hänga ut sin man inför tjejgruppen. Och då snackar vi inte bara personliga egenskaper utan även sexsnack och hur han beter sig i sovrummet o.s.v.

En vidrig egenskap som inte förekommer överhuvudtaget i Indonesien. Min fru trodde inte ens på mig när jag berättade om det. (numera tror hon nog på det, numera ogillar hon starkt svenska kärringar)

Är det för att muslimska kvinnor blir slagna till underkastelse om de yttrar nåt negativt om sina lättkränkta muslimska män?

Dessutom har du ju ingen jäkla aning om vad muslimska kvinnor pratar om sinsemellan med sina systrar, mostrar, mödrar, väninnor, osv. Nog fan ventilerar de om sina lättkränkta och patetiska muslimska män.

Jag har jobbat med många unga muslimska tjejer och jag kan lova dig att inom deras community skvallras det hej vilt. De har stenkoll på varandra och männen är inte ett dugg bättre.

Sen har de sina 200 gästers bröllop stup i kvarten och hälften känner inte ens brudparet utan går dit bara för att "ha koll".
Senast redigerad av Jenny9 2025-12-04 kl. 13:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in