Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-04, 20:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Hon skriver det till honom som inte minns speciellt bra vad som hänt det är inga bevis för någonting

Han minns. Det märker du när du läser Snapchatkonversationen.

Däremot hörsammar han inte hennes upprepade nej. Och skyller först på fyllan och när den ursäkten inte godtas, skyller han på henne.
Citera
2025-12-04, 20:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Är det inte konstigt att hon bjuder hem honom osv när hon hela tiden säger att hon inte vill något? Det är något som inte stämmer här. Saknar hon självbevarelsedrift eller vad är problemet?

De två är Vänner sedan en längre tid. Då är det inte konstigt att man ibland sover över hos varandra.

Och eftersom han är full och av motsatt kön, så är det också helt logiskt att hon vill förtydliga i bilen på väg hem att övernattningen bara gäller sova ihop, inget annat.

Väl hemma håller han ändå på och kladdar trots att hon har sagt i bilen att de inte ska ha sex. Att hon där säger nej upprepade gånger, beror ju på att han han inte slutar kladda hemma hos henne.

Hade han lyssnat på henne, så hade han inte blivit dömd för våldtäkt. Då hade de sovit ihop. Och fortsatt vara vänner.

Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Ett luder helt enkelt

Afghanistan är ett bra land för dig. Där sover inte män hemma hos sina kvinnliga vänner.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-12-04 kl. 21:04.
Citera
2025-12-04, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
De två är Vänner sedan en längre tid. Då är det inte konstigt att man ibland sover över hos varandra.

Och eftersom han är full och av motsatt kön, så är det också helt logiskt att hon vill förtydliga i bilen på väg hem att övernattningen bara gäller sova ihop, inget annat.

Jo det är jättekonstigt. Män och kvinnor kan inte vara vänner på det viset. Detta är ara ytterligare ett exempel på det.

Mannen ville ha sex. Nu visste hon om det, då ska hon inte bjuda hem honom. Det förstår vem som helst.

Lämna honom på gatan.
Citera
2025-12-04, 21:48
Avstängd
Citat:
Jo det är jättekonstigt. Män och kvinnor kan inte vara vänner på det viset. Detta är ara ytterligare ett exempel på det.

Mannen ville ha sex. Nu visste hon om det, då ska hon inte bjuda hem honom. Det förstår vem som helst.

Lämna honom på gatan.

Om någon säger nej, så ska det hörsammas. Det är hans ansvar att inte begå olagliga handlingar.

Det är inte hennes ansvar att se till att han inte begår olagliga handlingar.

Var och en ansvarar för att inte själv begå olagliga handlingar.

De var ju vänner sedan länge. Hon trodde säkert det skulle räcka med att säga i bilen att det inte skulle bli sex. Trygg med att han skulle lyssna på det.
Citera
2025-12-04, 21:54
Medlem
Citat:
Om någon säger nej, så ska det hörsammas. Det är hans ansvar att inte begå olagliga handlingar.

Det är inte hennes ansvar att se till att han inte begår olagliga handlingar.

Var och en ansvarar för att inte själv begå olagliga handlingar.

De var ju vänner sedan länge. Hon trodde säkert det skulle räcka med att säga i bilen att det inte skulle bli sex. Trygg med att han skulle lyssna på det.

Ja, hon blev våldtagen hemma hos sig per definition. Han erkände så mycket att han hörde hennes nej där.

Däremot tror jag hon var på honom också i bilen. Det är jätteologiskt att det sexuella är så ensidigt och att hon sedan ändå bjuder hem honom och ska sova ihop. Även när hon vet vad han vill.

Jag tror hon ångrade sig hemma. Sa nej och han trodde inte att det var seriöst p.g.a hennes tidigare beteende.
Det är den enda logiska förklaringen på det hela.

Hon är inte skyldig att ta hand om honom som en flickvän eller fru. Ändå gör hon det fast hon vet vad han vill. Det är något fuffens.
Senast redigerad av KlinkersAerBra 2025-12-04 kl. 22:03.
Citera
2025-12-04, 22:05
Avstängd
Citat:
Ja, hon blev våldtagen hemma hos sig per definition. Han erkände så mycket att han hörde hennes nej där.

Däremot tror jag hon var på honom också i bilen. Det är jätteologiskt att det sexuella är så ensidigt och att hon sedan ändå bjuder hem honom och ska sova ihop. Även när hon vet vad han vill.

Jag tror hon ångrade sig hemma. Sa nej och han trodde inte att det var seriöst p.g.a hennes tidigare beteende.
Det är den enda logiska förklaringen på det hela.

Hon är inte skyldig att ta hand om honom som en flickvän eller fru. Ändå gör hon det fadt hon bet vad han vill. Det är något fuffens.

Har du polare som du har känt länge?

Kvinnor ser många gånger på sina manliga polare, som just bara polare. Det är för dem lika neutralt med en manlig polare, som en en manlig polare är för en man. Ofarligt.

Hon trodde säkert att hon var trygg. Att han aldrig skulle utsätta henne för en våldtäkt.

Men eftersom han var full och av manligt kön, behöver hon ju ändå berätta vad som gäller. Att det är sova som gäller. Inget sex.

Men han skiter I det och fortsätter trots upprepade nej. Så hon blir rädd och flyr från sitt eget hem mitt i natten.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-12-04 kl. 22:08.
Citera
2025-12-04, 22:12
Medlem
Citat:
Har du polare som du har känt länge?

Kvinnor ser många gånger på sina manliga polare, som just bara polare. Det är för dem lika neutralt med en manlig polare, som en en manlig polare är för en man. Ofarligt.

Hon trodde säkert att hon var trygg. Att han aldrig skulle utsätta henne för en våldtäkt.

Men eftersom han var full och av manligt kön, behöver hon ju ändå berätta vad som gäller.

Jag hade aldrig bjudit hem en kvinna som jag inte vill ha sex med om hon är på mig i bilen och jag säger nej. Lägg på det faktum med fysisk styrka att hon kanske var en enorm drottning som är betydligt starkare än mig vilket kvinnor måste leva med med män. Nej, drottningen får åka någon annanstans i så fall. Inte fasen får hon komma med, det är klart hon kommer fortsätta.
Citera
2025-12-04, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Det är snap konversationen som gör att han fälls tyvärr. Samtyckeslagen måste ändras, det sitter mängder med unga killar på våra fängelser pga Samtyckeslagen. Det är skrämmande lätt att dömas för våldtäkt 2025. Enda rådet att ge är undvik ONS. Det är inte värt risken..

Varför är det "tyvärr"? Han verkar ju skyldig. Dvs, han har hört hennes nej och skitit i det.

Dock tror jag hon var mer på i bilen än vad hon medger. Annars hade hon nog inte bjudit hem honom eftersom hon vet hans intentioner i det läget.

Det är däremot hennes rätt att kunna ångra sig när hon kommit hem. Nu verkar hon ha gjort det, sagt nej och han ändå fortsatt. Det är per definition våldtäkt. Han erkände allt.
Citera
2025-12-04, 22:19
Avstängd
Citat:
Jag hade aldrig bjudit hem en kvinna som jag inte vill ha sex med om hon är på mig i bilen och jag säger nej. Lägg på det faktum med fysisk styrka att hon kanske var en enorm drottning som är betydligt starkare än mig vilket kvinnor måste leva med med män. Nej, drottningen får åka någon annanstans i så fall. Inte fasen får hon komma med, det är klart hon kommer fortsätta.

Nu litade Dock den här kvinnan på sin vän. Och lät honom följa med hem. Och det är inte olagligt.

Det han gör är däremot olagligt och det bär han ensamt ansvar för. Han kan varken skylla på fyllan eller på henne, när han väljer att fortsätta trots hennes upprepade nej. Han begår alldeles frivilligt lagbrott. Och därav behöver han sitta I fängelse.

Om rånare rånar en bank, så skulle du nog inte köpa deras ursäkt "a men vi var fulla och banken var ju öppen och de sa välkomna när vi kom in dit!". De ska givetvis straffas.

Likadant med den här filuren. Finns inga utsäkter. Han valde frivilligt att begå lagbrott. Då ska han straffas. Lära sig att hörsamma nej. Finns inga godtagbara ursäkter eller bortförklaringar.
Citera
2025-12-04, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Det är ju att ljuga eller åtminstone förvrida sanningen.

Nej det är det inte, det är att tänka logiskt. För kan man göra en sån sak mot någon man är vän med så har man gjort det förr.

Dessutom så vad spelar det för roll om hon hade förvrängt sanningen om det? Men nu gjorde hon inte det för hon skriver "det är knappast första gången", nyckelordet här är knappast vilket antyder att hon tar för givet eller tror att det inte är första gången.

Folk här tolkar ju hennes meddelanden som fan läser bibeln.
Citera
2025-12-04, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Det är snap konversationen som gör att han fälls tyvärr. Samtyckeslagen måste ändras, det sitter mängder med unga killar på våra fängelser pga Samtyckeslagen. Det är skrämmande lätt att dömas för våldtäkt 2025. Enda rådet att ge är undvik ONS. Det är inte värt risken..

Om det vore skrämmande lätt att dömas för våldtäkt hade det varit fler än 5% av alla anmälda våldtäkter som leder till en fällande dom.

Man kan kritisera samtyckeslagen om man genuint tycker att den är dålig men då ska man iaf göra det med befogad kritik. Ingenting av det du skriver är logiskt utifrån den statistik som finns.
Citera
2025-12-04, 23:18
Medlem
Har någon fupen/domen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här