2025-12-04, 20:57
Medlem
ZlatanManias avatar
Årskort köpt och börjar klia lite i fingrarna redan nu.. Trots en del misär är detta nånting man genuint saknar å i nuläget är det närmaste att blicka framemot spelschemat vilket brukar bli klart runt lucia? Bör iaf inte va så avlägset.
Citera
2025-12-04, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Han MFF poddaren gav nya tränaren 1 av 5 i betyg. Han var inte nöjd.

Om det är nåt jag vet med säkerhet är det att poddare gissar med röven.

Han blev ändå anställd av en anledning, av personer som iaf haft intervjuer med killen.

Sen är jag långt från övertygad att detta blir succé men att lyssna på nån poddare näe 🤣
Citera
2025-12-04, 21:55
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Han MFF poddaren gav nya tränaren 1 av 5 i betyg. Han var inte nöjd.

Menar du låtsas MFFaren från Sölvesborg? Malmös cokehyena.
Citera
2025-12-04, 22:31
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Hade varit kul om mff kunde floppa och åka ur.
Citera
2025-12-04, 23:11
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
vi vann 2019 utan en enda futtig poäng i derbyn
Jo men då förlorade ni inte en match utöver derbyn. Det är nog ungefär det som krävs om man ska ha råd att torska alla derbyn och vinna guld. Jag tror ni kan bli farliga om ni värvar rätt men just nu ser centrallinjen svag ut och Priske lär väl dra. Ni har ju stålarna för att ersätta iallafall.
Citera
2025-12-05, 00:13
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Jo men då förlorade ni inte en match utöver derbyn. Det är nog ungefär det som krävs om man ska ha råd att torska alla derbyn och vinna guld. Jag tror ni kan bli farliga om ni värvar rätt men just nu ser centrallinjen svag ut och Priske lär väl dra. Ni har ju stålarna för att ersätta iallafall.
personligen så tycker jag egentligen inte att det är mer än slumpen som avgör ifall man vinner eller inte. undantaget malmö förstås då de spenderar pengar i en klass för sig. men eftersom marknadspriset på fotbollsspelare ökat mer än vad de svenska fotbollsklubbarnas kapital har gjort så är det fortfarande i stora drag slumpen som avgör utfallet. det är bara titta på storklubbarnas, exklusive mff, prestigevärvningar och ingen har betalat det som det kostat egentligen. en värvning som idag kostar 15 miljoner är inga stora pengar egentligen längre när man sitter på kapital runt 300 millar.
Citera
2025-12-05, 01:19
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Bättre än GAIS och Mjällby. Men det behöver hända en del för en topplacering.

Skönt att Quantum iaf (som vanligt) tror att Bajen går rent mer för oss normala att skratta åt sen
Citera
2025-12-05, 08:19
Medlem
Salorms avatar
Äntligen en ny säsong efter det här debaclet. Top 4 hoppas jag på.
Citera
2025-12-05, 08:36
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Skönt att Quantum iaf (som vanligt) tror att Bajen går rent mer för oss normala att skratta åt sen
Skönt att jag lever hyresfritt i ditt och Teus huvuden så som ni måste nämna mig i vart och vartannat inlägg

Tror inte jag har sagt något om att Bajen går rent? Vi bör vara en av tre favoriter i toppen dock, den kan du få.
Vad tror du själv om era möjligheter nästa år?

Ska vi slå vad om "värdelösa" Paulos igen? Han kommer göra mer än 5 allsvenska mål nästa år? Ja/Nej?

(gissar att du kommer undvika frågorna)
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-12-05 kl. 08:51.
Citera
2025-12-05, 08:45
Medlem
Seabeers avatar
Vad tror vi om Brantlind nästa säsong?? Tror stenhårt på den gubben, en ordentlig 10a
Citera
2025-12-05, 09:13
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Skönt att jag lever hyresfritt i ditt och Teus huvuden så som ni måste nämna mig i vart och vartannat inlägg

Tror inte jag har sagt något om att Bajen går rent? Vi bör vara en av tre favoriter i toppen dock, den kan du få.
Vad tror du själv om era möjligheter nästa år?

Ska vi slå vad om "värdelösa" Paulos igen? Han kommer göra mer än 5 allsvenska mål nästa år? Ja/Nej?

(gissar att du kommer undvika frågorna)

Hade ni behållit Hellberg tror jag ni hade varit största utmanaren om guldet, men nu hoppas vi ni får in något mähä så ni faller likt en fura. Man får väl drömma.
Citera
2025-12-05, 09:34
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Hade ni behållit Hellberg tror jag ni hade varit största utmanaren om guldet, men nu hoppas vi ni får in något mähä så ni faller likt en fura. Man får väl drömma.
Ja, det är orosfaktorn. Lite som när ni skall ersätta Siltanen, Kosugi och Priske...

Men även med Hellberg hade vi kunnat falla som en fura. Det är Mikkjal och Rydström tydliga exempel på i år.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-12-05 kl. 10:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in