Jo, jag vet och jag håller med. Problemet är att man numera inte kan starta bössor som strider mot Musikhjälpens regler eftersom bössornas namn och beskrivningar behöver godkännas av deras team. Då är mer kreativa namn uteslutna. Men du är varmt välkommen att hitta på ett annat namn och starta en insamling du också om du nu har så mycket bra feedback att komma med.
Första året som Flashbacks insamling låg i topp 3 har jag för mig att det helt enkelt var flashback forum som var namnet på insamlingen, rätta mig gärna om jag har fel. Men forumet kanske har blivit tillräckligt mainstream för att Flashback i sig själv inte ska väcka kalla kårar hos SVT?
Citat:
Ursprungligen postat av
korvstofft
År 2011/2012/2013 eller när det nu var så kom ju Flashback top 3-4. Då med bössan "Legalize Cannabis". Det var ren komik att se på musikhjälpen då, hur de jobbade febrilt med att inte nämna namnet på bössan och låtsades som att bössan inte fanns. Tillslut slutade de helt med att visa topplistan av alla bössor. Helt och hållet Flashbacks förtjänst!
Namnet på årets bössa är ju för jävligt tråkigt och då är det klart att ingen donerar. Det måste vara nått icke PK i namnet som väcker kalla kårar hos vänsterfolket hos SVT för att folk här ska öppna plånboken.