Citat:
Ursprungligen postat av
Torsus
Jag tänker följande:
Tung beväpnad polis som stormar in...scener som tagna från en gangsterfilm som handlar om Al Capone...
Polisen förklarar i TV att det var en brottsplats, inte en fritidsgård
Om vi nu tänker oss att polisen ville jaga våldsbejakande islamister, stormar in tungt beväpnad i en moské mitt under fredagsbönen...
Efteråt förklarade dom att det var en brottsplats
Vilket jävla liv det hade blivit...
Jag är helt ok med stormningen och beväpningen.
Men, om jag förstått saken rätt ville folk gå på toa efter 2-3 timmar. Någon hade diabetes. Osv.
När då polisen hotar att skjuta folk, hotar med 50k volt och säger till dem att pissa på sig... då tappade jag förtroende för polisen.
Om allmänheten inte får kalla poliser för polis-fittor, snut-bögar, Polis-polis-potatisgris osv, då ska inte polisen få göra så där heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
otello
Vad krävs för att ett pokerspel ska anses vara olagligt?
Öppna dörrar, återkommande, ingen redovisning av inkomster, inga skatter betalas för anställda, rake, bedrivs i vinstsyfte. Typ så.
Citat:
Ursprungligen postat av
UnitedKingdom
J Lindberg, tidigare Generalsekreterare hos Svenskt Travsport, fd Sportchef Gävletravet, numera medarbetare på facktidningen Travronden hade den "kopiösa oturen" att vid sitt 1a besök på svartspelklubben Krukan (citat: "följde med en kompis"), så stormar Polisen lokalen, vilket himla missflyt.. 😂!
Jag vill se en bild, om jag känner igen honom. Jag har varit där många ggr, men var inte där vid tillslaget.
Vad står "J" för, så att jag kan söka upp "J".
Edit. Aha, Johan. Han var stammis där. Känner mycket väl igen honom.