2025-12-03, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plattfisk400
Jag hade cirka 5k när polisen kom. Upplevelsen är ju något som är svårt att köpa för pengar och det är ju en bra story att dra för vänner så man får väl se det som en investering. Hade varit segt om man satt med mer pengar för någon återbetalning kommer såklart aldrig att vara aktuell. Polisen tog inga uppgifter om hur mycket respektive spelare hade vid bordet.

Tycker personligen inte att polisens ingripande var så illa. Hade man händerna på huvudet och kollade ner i bordet så var det lugnt. Sen är det såklart inte alla som klarar att ta instruktioner, även om det kommer 20 poliser inspringande med automatkarbiner (eller vad det nu heter...). De hade kunnat lösa toalettbesök smidigare och kanske något onödigt att man ska behöva sitta kvar på golvet i två timmar.

Sedan kan jag väl tycka att det hade gått att lösa situationen utan att storma stället men jag antar att det fanns en baktanke med att göra just det.

Insatserna kan skänkas till arbete mot spelmissbruk så gör de bäst nytta.
Citera
2025-12-03, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FridayMike
Krukan hade sin invigningshelg den 2–4 oktober 2009.
Invigningen: Man firade de nya lokalerna med en tredagarsturnering som pågick under helgen (fredag till söndag).
Upplägget: Vid öppningen bjöds det på "öppet hus" med skaldjursbuffé innan spelet drog igång klockan 19:00 på fredagskvällen.
Jag var där 2009!
Jag körde bil till city, ställde bilen på Barnhusgatan och promenerade till CC. Vakten sa att jag druckit. -Då har vi ett problem. Jag körde bil hit. ... Jag blev insläppt efter att jag hånat hans omdöme lite.

Kolla intervjun med polisen på Svt Morgon från 1 december.

---

Brottsligheten bestod också i att:
1. De "anställda" fick sin lön cash i handen efter avslutat pass.
2. Dricksen fördelades något senare när man räknat ihop hur mycket dricks det fanns + kunde se hur många timmar respektive "anställd" jobbat.
3. Även om det fanns en kassaapparat så redovisade man inte moms på någon försäljning.
4. Det fanns självklart inget alkoholtillstånd.
5. De var inte godkända av kommunen för att få sälja föda i lokaliteterna.

Eftersom de anställda plockade ut lönen svart kunde de stämpla a-kassa eller gå på försörjningsstöd.

---

Alla som hade spelskulder till Krukan står på noll nu då?

Ja ursäkta mig, jag killgissade och skrev cirka 20 år.

Rätt svar 16 år. Tack för klargörandet gjorde stor skillnad 😂
Citera
2025-12-03, 23:17
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Ansiktsigenkänning är utan tvivel problematiskt och ingenting jag är för. Att det görs razzia på den illegala spelklubben Krukan som är ett nav i organiserad brottslighet med koppling till Södertäljenätverket framkallar bara välbehag.
Tråden är full av gråterskor som anser att spelarna på klubben är oskyldiga. Nja, isf lägger inte polisen ner de stora resurser de gjorde på att klappa igen rövarkulan. Den som vill spela kan skaffa sig ett konto på Svenska Spel. Det går utmärkt.

Hur kan du jämföra livepoker med ett konto hos svenska spel? Är du efterbliven på riktigt? Arma sate
Citera
2025-12-03, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Hur kan du jämföra livepoker med ett konto hos svenska spel? Är du efterbliven på riktigt? Arma sate

Hur många i Sverige vill ha klubbar för krimmos från orten med ”livepoker”? Sannolikt väldigt få. Går det inte att spela utan att begå brott går det lika bra att köpa sig en lott eller spela Keno.
Citera
2025-12-04, 00:21
Medlem
Citat:
Hur många i Sverige vill ha klubbar för krimmos från orten med ”livepoker”? Sannolikt väldigt få. Går det inte att spela utan att begå brott går det lika bra att köpa sig en lott eller spela Keno.
Om man konstruerar en fråga så ledande som du gör är resultatet självklart. Du har ingen aning om vilka som faktiskt vistas där, men ändå ställer du frågan som om det vore givet. Trollar du bara eller saknar du grundläggande kunskap inom undersökningsmetodik?
Senast redigerad av Yeeetmaster 2025-12-04 kl. 00:27.
Citera
2025-12-04, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeeetmaster
Om man konstruerar en fråga så ledande som du gör är resultatet självklart. Du har ingen aning om vilka som faktiskt vistas där, men ändå ställer du frågan som om det vore givet. Trollar du bara eller saknar du grundläggande kunskap inom undersökningsmetodik?

Att döma av myndigheternas undersökning och redogörelse för vilka som vistades på klubben så förekom illegal spelverksamhet,
massiv penningtvätt av kriminellt förvärvade pengar kopplade till grov organiserad brottslighet (Södertäljenätverket), inklusive narkotikahandel, värdeföremål samt möjliga spår av människohandel och prostitution.
Frågan jag ställde är möjligen ledande men svaret är givet. Sverige behöver inte illegala spelklubbar för orten-krimmos.
Citera
2025-12-04, 02:59
Medlem
Citat:
Att döma av myndigheternas undersökning och redogörelse för vilka som vistades på klubben så förekom illegal spelverksamhet,
massiv penningtvätt av kriminellt förvärvade pengar kopplade till grov organiserad brottslighet (Södertäljenätverket), inklusive narkotikahandel, värdeföremål samt möjliga spår av människohandel och prostitution.
Frågan jag ställde är möjligen ledande men svaret är givet. Sverige behöver inte illegala spelklubbar för orten-krimmos.
Enligt Aftonbladet är ingen av de gripna på platsen dömd i närtid och ingen förekommer inom grov brottslighet sedan tidigare. Av de cirka 80-90 personer som befann sig på plats greps tre, vilket av 80 motsvarar 3,75 %. Enligt Brå misstänks omkring 2 % av Sveriges befolkning för brott årligen. Med ett stickprov av den här storleken är skillnaden mellan 2 % och 3,75 % så liten att den inte ens är i närheten av att vara statistiskt signifikant, den ligger helt inom normal slumpvariation. Visserligen omfattar de 2 % alla typer av brott och misstankarna i detta fall är grova, men din uppfattning att det var en klubb för orten-krimmos saknar statistiskt stöd.
Citera
2025-12-04, 07:02
Medlem
Det går inte komma i från att i de flesta utvecklade samhällen vill ha kontroll över spel. Det måste finnas ett skäl till det.

Citat:
Ursprungligen postat av Yeeetmaster
Enligt Aftonbladet är ingen av de gripna på platsen dömd i närtid och ingen förekommer inom grov brottslighet sedan tidigare. Av de cirka 80-90 personer som befann sig på plats greps tre, vilket av 80 motsvarar 3,75 %. Enligt Brå misstänks omkring 2 % av Sveriges befolkning för brott årligen. Med ett stickprov av den här storleken är skillnaden mellan 2 % och 3,75 % så liten att den inte ens är i närheten av att vara statistiskt signifikant, den ligger helt inom normal slumpvariation. Visserligen omfattar de 2 % alla typer av brott och misstankarna i detta fall är grova, men din uppfattning att det var en klubb för orten-krimmos saknar statistiskt stöd.

Det är nästan en fördubbling av misstänkta. Det är ungefär på samma nivå som gäller invandrare och SD bråkar om. Så ja det verkar vara en nivå många i samhället tycker är hemsk.
Citera
2025-12-04, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sdsandviken02
Så snart åtal kommer ut lär du väl finnas med i förundersökningen, lär väl vara många som är intresserade av dig, haha... Återkommer med listor här, de tog väl leg på alla Er där hahaha... kostar på va ?!

Du är medveten dessa personer är vittnen inte åtalade va?
Brukar du scanna runt fupar på jakt efter att hänga ut vittnen eller vad är din fetisch?
Citera
2025-12-04, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Ordföranden i svenska pokerförbundet, dom visste ju inte att det bedrevs illegalt spel i lokalen , eller hur, alla normalt funtade människor vet att det är en svartklubb där det bedrivs illegal spelverksamhet.
Snöflingorna till pokerspelare jo-anmäler polisen stackare som inte fick saft och bulle och sköna fåtöljer att sitta i under tiden som polisen samlar bevis

Han ordförande är själv speltorsk, som hängt på krukan i många år.
Citera
2025-12-04, 11:16
Avstängd
otellos avatar
Vad krävs för att ett pokerspel ska anses vara olagligt?
Citera
2025-12-04, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Vad krävs för att ett pokerspel ska anses vara olagligt?
pokerspel är olagligt när den är organiserad och drivs utan licens.
Men det är inte olagligt att vara spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in