Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-04, 11:55
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Kallas för diet skalle inom bodybuilding term. Kör inte så strikt.

Ser bara att du skriver att du har en bra kost och att du tränar, men är det säkert det?

250g Kolhydrater för energi och hjärnmat, ägg och köttbit sen för annat. Kiwi för att få i dig alla vitaminer C. Spenat ger mångdubbelt mer än broccoli när det gäller näringsintag. Och multivitamin/omega3 kan du ta för att lyfta upp allt annat av RDI som fattas.

Jag tror att du skulle må bättre nu om du tar en frukt för en snabb energikick och sen tar och fixar lite ris.
Senast redigerad av TedGaandie 2025-12-04 kl. 11:59.
Citera
2025-12-04, 12:06
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Ser bara att du skriver att du har en bra kost och att du tränar, men är det säkert det?

250g Kolhydrater för energi och hjärnmat, ägg och köttbit sen för annat. Kiwi för att få i dig alla vitaminer C. Spenat ger mångdubbelt mer än broccoli när det gäller näringsintag. Och multivitamin/omega3 kan du ta för att lyfta upp allt annat av RDI som fattas.

Jag tror att du skulle må bättre nu om du tar en frukt för en snabb energikick och sen tar och fixar lite ris.
Gör det ganska enkelt för mig och tar en banan och lite bröd kanske. Fruktjuice apelsin(C). Skulle kunna lägga till ris nu till måltiden. har även multivitamin. Dålig med omega 3 just nu. Broccoli innehåller mer vitaminer än spenat men dom ligger nära varandra. Beror lite på vad man är ute efter. Tack för tipset! Bränner en helt del kalorier efter en panikångest attack så brukar ta jordnötssmör med lite socker i. Man brukar vara sugen på att få i sig något snabbt.
Senast redigerad av nonamed 2025-12-04 kl. 12:11.
Citera
2025-12-04, 12:11
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
Gör det ganska enkelt för mig och tar en banan och lite bröd kanske. Fruktjuice apelsin(C). Skulle kunna lägga till ris nu till måltiden. har även multivitamin. Dålig med omega 3 just nu. Broccoli innehåller mer vitaminer än spenat men dom ligger nära varandra. Beror lite på vad man är ute efter. Tack för tipset!

Pröva det, frukt och bröd är en bra början för att få en snabb liten energi kick att starta upp, sen behöver du ris för att kunna landa helt sen och ordentligt.
Citera
2025-12-04, 12:13
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Pröva det, frukt och bröd är en bra början för att få en snabb liten energi kick att starta upp, sen behöver du ris för att kunna landa helt sen och ordentligt.
Beror på lite. Ska jag ladda som blir det nog mer bra pasta.
Citera
2025-12-04, 12:20
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
Beror på lite. Ska jag ladda som blir det nog mer bra pasta.

Det funkar det med! Men 250g RDI för kolhydrater är rätt mycket. Så det är bra att dela upp dem över dagen. Typ 1 dl ris, 1 dl fullkornspasta, någon potatis frukt och bröd.
Citera
2025-12-04, 12:23
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Det funkar det med! Men 250g RDI för kolhydrater är rätt mycket. Så det är bra att dela upp dem över dagen. Typ 1 dl ris, 1 dl fullkornspasta, någon potatis frukt och bröd.
Funderar på att gå helt över till carnivore dieten. Då jag inte tränar så hårt längre utan försöker bara komma upp till PT standaren för Navy Seals(standard test).
Citera
2025-12-04, 12:31
Medlem
Det är inte så att du äter psykotisk?
Citera
2025-12-04, 12:33
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Det är inte så att du äter psykotisk?
Jo kan vara bra som extra skydd då det är väldigt många som kör med mig!
Citera
2025-12-04, 12:35
Medlem
Citat:
Jo kan vara bra som extra skydd då det är väldigt många som kör med mig!

Vad menar du? Har du haft psykoser förut?
Citera
2025-12-04, 12:38
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Vad menar du? Har du haft psykoser förut?
Artificiell Alice i underlandet i 40 år ungefär(AIWS).
Citera
2025-12-04, 12:41
Medlem
Citat:
Artificiell Alice i underlandet i 40 år ungefär(AIWS).

Okej du är spritt språngande med andra ord?
Citera
2025-12-04, 12:43
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Okej du är spritt språngande med andra ord?
Jo det kanske är 100 saker till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in