Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-03, 17:07
Medlem
"Gör saker långsamt".
Citera
2025-12-03, 17:25
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Meditation eller healing hos någon som kan. Lugnar sig rätt mycket psykiskt

Fast lever med olika energier varje dag. Värsta är stressen över vardagliga småsaker faktiskt. Tyvärr är alkoholen boven i dramat. Får hålla alkohol gränsen nere igen.
Citera
2025-12-03, 18:02
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Märker att jag är lite utbränd i kroppen. Har social fobi. Träning, bra mat och sömn. Ökar stresståligheten och återhämtningen. Har ni några tips om hur jag ska gå till väga? Har inte råd att beställa hem mat.

En del blir lugnare av att äta en allergitablett. Äter Loratadin ibland och blir fysiskt och psykiskt lugn av det. Men så har jag ADD och Loratadin (och liknande) används i bland som off-label som adhd-medicin.

Väldigt skönt i bland att bara känna hur kroppen och psyket slappar av för resten av dagen. Toleransen byggs upp så det går göra detta sporadiskt. Har du inte adhd så kanske det inte alls funkar lika bra som på mig.
Citera
2025-12-03, 19:25
Medlem
pn222jws avatar
Googla om 1. Aminosyror (som bland annat bodybuildarna använder) 2. Adaptogener (ginseng, schisandra med flera) - både 1. och 2. är väl värda att prova några veckor - gärna samtidigt - ta dom inte efter middagen då dom minskar tröttheten med hänsyn till nattsömnen.
Citera
2025-12-03, 21:41
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Hur lång tid kan återhämtningen ta? För en del kan det ta ett helt år.

Desto mer du funderar på hur lång tid det kan ta desto längre tid kommer det att ta. Du måste släppa allt helt och hållet. Först när du har gjort det så tar återhämtningen ganska lite tid.

Men det här är också lätt att säga. Allt beror på vad du måste göra och vad det är som utlöser stressen och ångesten.

Har du fysiska smärtor av det?

Berätta gärna vad mer exakt vad du tror det är som gör att du känner så här och ditt dagliga schema.
Citera
2025-12-04, 07:52
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Märker att jag är lite utbränd i kroppen. Har social fobi. Träning, bra mat och sömn. Ökar stresståligheten och återhämtningen. Har ni några tips om hur jag ska gå till väga? Har inte råd att beställa hem mat.

https://www.hanterakanslor.se/introduktion-till-st%C3%A5-ut

Bläddra runt lite på hanterakanslor.se
Bästa gratismaterialet för psyket enligt mig!
Citera
2025-12-04, 08:23
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Googla om 1. Aminosyror (som bland annat bodybuildarna använder) 2. Adaptogener (ginseng, schisandra med flera) - både 1. och 2. är väl värda att prova några veckor - gärna samtidigt - ta dom inte efter middagen då dom minskar tröttheten med hänsyn till nattsömnen.
Då tror jag mer på ashwagandha och shilajit troligtvis.
Senast redigerad av nonamed 2025-12-04 kl. 08:29.
Citera
2025-12-04, 10:27
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnkeliSotilas
Meditation eller healing hos någon som kan. Lugnar sig rätt mycket psykiskt

Fast lever med olika energier varje dag. Värsta är stressen över vardagliga småsaker faktiskt. Tyvärr är alkoholen boven i dramat. Får hålla alkohol gränsen nere igen.
Kan vara bra avslappnings medel. Kan såklart hålla med om att det inte får bli för mycket. Kan inte ta till alkohol varje gång man är stressad. Gäller att vara vaksam. Tar själv för mycket insomningstabletter. Motsvarar kanske folköl. Fick Flunitrazepam utskrivet men åkte berg och dal bana när jag skulle svåa så det var inte så bra. Tror mer på powernaps.
Senast redigerad av nonamed 2025-12-04 kl. 11:13.
Citera
2025-12-04, 11:12
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Desto mer du funderar på hur lång tid det kan ta desto längre tid kommer det att ta. Du måste släppa allt helt och hållet. Först när du har gjort det så tar återhämtningen ganska lite tid.

Men det här är också lätt att säga. Allt beror på vad du måste göra och vad det är som utlöser stressen och ångesten.

Har du fysiska smärtor av det?

Berätta gärna vad mer exakt vad du tror det är som gör att du känner så här och ditt dagliga schema.
Förstår hur du tänker. Försöker komma på ett sätt att ladda batterierna. Nej har inte fysisk smärta i kroppen av den anledningen.
Citera
2025-12-04, 11:39
Medlem
nonameds avatar
Får nästan gå och lägga mig ett bra tag nu efter varje känslomässiga övergrepp. Så sliten är jag.
Citera
2025-12-04, 11:45
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
Får nästan gå och lägga mig ett bra tag nu efter varje känslomässiga övergrepp. Så sliten är jag.

Om du håller på att mixa med kosten kan det vara det.

Är du trött i huvudet så är det kolhydrater du ska äta.
Citera
2025-12-04, 11:50
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Om du håller på att mixa med kosten kan det vara det.

Är du trött i huvudet så är det kolhydrater du ska äta.
Kallas för diet skalle inom bodybuilding term. Kör inte så strikt som innan tävling.
Senast redigerad av nonamed 2025-12-04 kl. 11:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in