Citat:
Ursprungligen postat av
Midnightfox
Jag har sen 2 mnd tillbaka mött en underbar kille. Vi setts kanske endast 6-7 gånger, men känns väldigt bra. Vi båda har barn och respektiva x. Jag råkar ha en bra och vänlig relation med mitt x. Inte har det heller varit någon seriösa i våra liv sen separationen för 5 år sen. Vi bokade för några veckor sen en resa för att ville umgås båda med våran son som dessutom fyller år under resan. Det var alltså bokad innan jag mötte min date. Jag tänker berätta för honom om resan, för vill inte dölja nåt. Men är ganska rädd han inte kommer ta det bra. Jag själv hade inte blivit glad, men hade endå fattat, fast vet inte om han kommer bli sårad såpass att detta förstör för oss. Intressant vad ni killar tänker. Hur hade ni tagit det? Visst bör jag ändå berätta som det är?
Jag skulle se det som ett bra lackmustest av nya relationen.
Personligen skulle jag genuint hellre ha en ny partner som är kompis med sina ex, än en som inte är det. Speciellt om ni har ungar tillsammans. En rimlig vuxen karl hajjar samma sak och förstår vikten av att du har en vettig, vuxen, relation till dina barns far och att den relationen kommer vara en del av det resten av ditt liv.
Kan den nya killen inte hantera detta, kan han inte hantera en massa skit, och är inget att ha.