2025-12-04, 12:41
Medlem
Jag har sen 2 mnd tillbaka mött en underbar kille. Vi setts kanske endast 6-7 gånger, men känns väldigt bra. Vi båda har barn och respektiva x. Jag råkar ha en bra och vänlig relation med mitt x. Inte har det heller varit någon seriösa i våra liv sen separationen för 5 år sen. Vi bokade för några veckor sen en resa för att ville umgås båda med våran son som dessutom fyller år under resan. Det var alltså bokad innan jag mötte min date. Jag tänker berätta för honom om resan, för vill inte dölja nåt. Men är ganska rädd han inte kommer ta det bra. Jag själv hade inte blivit glad, men hade endå fattat, fast vet inte om han kommer bli sårad såpass att detta förstör för oss. Intressant vad ni killar tänker. Hur hade ni tagit det? Visst bör jag ändå berätta som det är?
Citera
2025-12-04, 12:44
Medlem
Belters avatar
Du bör avboka resan om du är seriös med din nya date. Börja där.
Citera
2025-12-04, 12:44
Medlem
Som du skriver själv, så lär det inte uppskattas alls.

Jag hade brutit kontakten direkt.

Avboka resan.
Citera
2025-12-04, 12:48
Medlem
Det är som det är. Du har barn, kommer fortsätta ha det och har du en bra relation med farsan är det bättre än om du inte har det.

Att avboka grejer med sitt barn för att inte göra en snubbe man träffat en handfull ggr sur är svagt och en red flag.
Citera
2025-12-04, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midnightfox
Jag har sen 2 mnd tillbaka mött en underbar kille. Vi setts kanske endast 6-7 gånger, men känns väldigt bra. Vi båda har barn och respektiva x. Jag råkar ha en bra och vänlig relation med mitt x. Inte har det heller varit någon seriösa i våra liv sen separationen för 5 år sen. Vi bokade för några veckor sen en resa för att ville umgås båda med våran son som dessutom fyller år under resan. Det var alltså bokad innan jag mötte min date. Jag tänker berätta för honom om resan, för vill inte dölja nåt. Men är ganska rädd han inte kommer ta det bra. Jag själv hade inte blivit glad, men hade endå fattat, fast vet inte om han kommer bli sårad såpass att detta förstör för oss. Intressant vad ni killar tänker. Hur hade ni tagit det? Visst bör jag ändå berätta som det är?
Åk på resan. Det är viktigare att ha en bra relation med ditt barn och ditt barns far, än med någon ny. Om han är en rimlig person fattar han, och fattar han inte så är han inte en rimlig person (och det är ju bra att få reda på tidigt).
Citera
2025-12-04, 12:59
Medlem
Relationen mellan barn och föräldrar är viktigare än en dejt, även om separerade.
Citera
2025-12-04, 13:02
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnightfox

Jag skulle se det som ett bra lackmustest av nya relationen.

Personligen skulle jag genuint hellre ha en ny partner som är kompis med sina ex, än en som inte är det. Speciellt om ni har ungar tillsammans. En rimlig vuxen karl hajjar samma sak och förstår vikten av att du har en vettig, vuxen, relation till dina barns far och att den relationen kommer vara en del av det resten av ditt liv.

Kan den nya killen inte hantera detta, kan han inte hantera en massa skit, och är inget att ha.
Citera
2025-12-04, 13:02
Avstängd
Sagodjurs avatar
två saker som gör det rimligt och inte lämnar en massa utrymme för svartsjuka:

att det ar 5 år sen ni separerade och att ni har barn tillsammans.
Citera
2025-12-04, 14:20
Medlem
CC75s avatar
Relationen med pappan till din son är viktig. En bra man förstår det. Han förstår även att alternativet (en dålig relation) är så mycket värre. Han har själv barn med ett X så han borde ha förståelse för det. Att resan var bokad innan ni träffades är till din fördel.

Med ovan skrivet. Jag hade ändå sagt till dig att jag kommer att ta vår relation mindre seriöst tills den resan är avklarad. Det innebär inte att jag ger upp dig men jag kommer att vilja vänta och se vad som händer mellan dig och ditt X innan jag blir mer känslomässigt involverad i dig. Träffas kommer vi kunna göra ändå men förvänta dig inte att jag kommer att gå "all in". Detta är något som jag förväntar mig att du har förståelse för.

// CC
Citera
2025-12-04, 14:56
Medlem
Tack snälla för era svar. Uppskattas.
Citera
2025-12-04, 16:03
Medlem
Familjen är viktigast, och om din nya kille har någon som helst stolthet och självbevarelsedrift så bör han säga upp kontakten med dig.
Mest för att skona honom själv från massa elände i framtiden.
Citera
2025-12-04, 18:17
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Jag skulle se det som ett bra lackmustest av nya relationen.

Personligen skulle jag genuint hellre ha en ny partner som är kompis med sina ex, än en som inte är det. Speciellt om ni har ungar tillsammans. En rimlig vuxen karl hajjar samma sak och förstår vikten av att du har en vettig, vuxen, relation till dina barns far och att den relationen kommer vara en del av det resten av ditt liv.

Kan den nya killen inte hantera detta, kan han inte hantera en massa skit, och är inget att ha.
Word.

Kärnfullt sammanfattat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här