2025-12-04, 19:10
Medlem
Ännu en anledning att undvika kvinnor med bagage. Dejta inte ensamstående kvinnor. Ni kommer alltid i andra hand. Finns gott om kvinnor utan barn.
Citera
2025-12-04, 19:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Midnightfox
Jag har sen 2 mnd tillbaka mött en underbar kille. Vi setts kanske endast 6-7 gånger, men känns väldigt bra. Vi båda har barn och respektiva x. Jag råkar ha en bra och vänlig relation med mitt x. Inte har det heller varit någon seriösa i våra liv sen separationen för 5 år sen. Vi bokade för några veckor sen en resa för att ville umgås båda med våran son som dessutom fyller år under resan. Det var alltså bokad innan jag mötte min date. Jag tänker berätta för honom om resan, för vill inte dölja nåt. Men är ganska rädd han inte kommer ta det bra. Jag själv hade inte blivit glad, men hade endå fattat, fast vet inte om han kommer bli sårad såpass att detta förstör för oss. Intressant vad ni killar tänker. Hur hade ni tagit det? Visst bör jag ändå berätta som det är?

Go For It Girl
Ditt ex kan dig utantill o har pumpat på dig såå jäävlaa många gånger så ni inte ens kommer ihåg
dom - o dessutom lär han ha bearbetat dig med schnabeln o dämpat dina underlivvibrationer ett
hyfsat stooort antal gånger under de 5 åren ni varit separerade.

Att han pumpar på sig några gånger till under resan ska din nya kille ta - han får ju vara glad för att han har fått doppa o blir ändå den ordinarie efter resan
Citera
2025-12-04, 22:00
Medlem
Varför måste du ens berätta för en dejt att du ska resa med ditt X?
Räcker det inte säga "resa med en vän" ?
Citera
2025-12-05, 13:08
Medlem
Dornings avatar
Åk på resan.
Säg som det är. Kör med öppna kort.
Ärlighet varar längst.
Citera
2025-12-07, 00:18
Medlem
Incendios avatar
Du tänker väl inte på allvar välja en pojkvän över en resa med ditt barn? En bra relation med barnets pappa är värt mycket mer än en ny fling. Är den nye normal fattar han det och ser inga problem.
Citera
2025-12-07, 11:14
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnightfox
Jag har sen 2 mnd tillbaka mött en underbar kille. Vi setts kanske endast 6-7 gånger, men känns väldigt bra. Vi båda har barn och respektiva x. Jag råkar ha en bra och vänlig relation med mitt x. Inte har det heller varit någon seriösa i våra liv sen separationen för 5 år sen. Vi bokade för några veckor sen en resa för att ville umgås båda med våran son som dessutom fyller år under resan. Det var alltså bokad innan jag mötte min date. Jag tänker berätta för honom om resan, för vill inte dölja nåt. Men är ganska rädd han inte kommer ta det bra. Jag själv hade inte blivit glad, men hade endå fattat, fast vet inte om han kommer bli sårad såpass att detta förstör för oss. Intressant vad ni killar tänker. Hur hade ni tagit det? Visst bör jag ändå berätta som det är?

Haha vilka jävla bebisar det finns i den här tråden som tycker att du ska avboka ditt övriga liv för att blänga stjärnögt på nya snubben. Nej lyssna inte på dessa töntar som uppenbarligen projicerar sin önskan om en klängbrud som lever för dem.

Alltid bra idé att vara rak och ärlig. Så berätta läget för snubben, och var också ärlig mot dig själv utifall han skulle reagera negativt. Det är viktigt med en partner som fattar att en bra relation med sitt barns andra förälder endast är positiv och kommer underlätta för ert liv och förhållande framöver.
Citera
2025-12-07, 11:18
Medlem
ILoveKnarks avatar
Tycker inte du ska avboka, men var beredd på att han kanske dissar skiten ur dig haha
Förstår om det för honom känns som att du leker med honom om du berättar detta.
Citera
2025-12-07, 11:23
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Varför måste du ens berätta för en dejt att du ska resa med ditt X?
Räcker det inte säga "resa med en vän" ?
Om hon vill satsa på en framtid med den nya killen så är det ju dödsdömt om hon börjar med en lögn.
Citera
2025-12-07, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Om hon vill satsa på en framtid med den nya killen så är det ju dödsdömt om hon börjar med en lögn.

Det är väl ingen lögn? Hennes X är en vän till henne. Men jag håller med om att det inte ser bra ut helt klart.
Citera
2025-12-08, 10:57
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Helt ärligt tycker jag att det är lite skevt när människor pratar om den person man har barn tillsammans med, som ett "ex". Bara för att förhållandet är slut, så finns barnet kvar. Man är inte ex-förälder.
Citera
2025-12-08, 11:28
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Det är väl ingen lögn? Hennes X är en vän till henne. Men jag håller med om att det inte ser bra ut helt klart.
Semantiska bortförklaringar fungerar i teorin men knappast i verkligheten.
Det är imho alltid bättre att lägga korten på bordet, bärs eller brista. Håller det inte så är det ju inte en partner som skulle fungera i längden.
Citera
2025-12-08, 16:17
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Ja du bör berätta som det är å du bör åka, annars kommer nog födelsedagsbarnet bli besviken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in