2025-12-04, 11:41
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jolebe9487
Det är väl snarare män som ses som tofflor. Titar jag på min egen pappa kan jag inte mer än att skratta
På vilket sätt känner du att han är lurad?
Citera
2025-12-04, 11:41
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Sliddjur är lömska men inte glömska. Om prinsessan blir nerputtad från sin höga häst så känner hon sig lurad.
Citera
2025-12-04, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
På vilket sätt känner du att han är lurad?
Han går ju med på allting. Står där som värsta packåsnan. ”Halloojjjj”
Citera
2025-12-04, 11:43
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
När man tänker efter så blev man nog "lurad" några gånger när man var yngre. Nu som lite äldre skulle jag gärna bli "lurad" lite oftare, bara de är snygga och trevliga.
Vad hindrar dig?
Citera
2025-12-04, 11:48
Medlem
styckets avatar
Citat:
Han går ju med på allting. Står där som värsta packåsnan. ”Halloojjjj”
Ja okej. Du är kvinna va?

Beklagar att du inte har en bra pappa som kunnat uppfostra dig. Då lär du inte har inte ha en manlig förebild och som kvinna lär du vara väldigt osäker och ha stort bekräftelsebehov.

Är du man lär du vara en osäker feminiserad man.

Men nu talar du om två som varit tillsammans en längre period och gör inte din pappa slut för man vill ändå anse att han för ut nägot av relationen och inte känner sig lurade åtminstone.

Rent allmänt anser jag du talar väldigt nedvärderande om din familj utan att riktigt inse det. Du kallar din pappa en svag åsna. Samtidigt säger det oss andra att din mamma är en psykopat som inte bryr sig om hans känslor du hon använder han som en toffla.

Att du aldrig varit i en lycklig relation av en sån här uppfostran är väldigt uppenbart. Åtminstone fåt man den känslan rent statistiskt om vi säger så.

Men det kan ju vara så att du ett undantag och inte tog eftet dina föräldrar.
Citera
2025-12-04, 11:49
Avslutad
Citat:
Hur kommer det sig?

Att kvinnor ofta uttalar sig om att de blivit lurade av män, ofta då såklart för samlag.

Men ser vi till det motsatta hör man nästan aldrig någon man säga det samma..

Betyder det att kvinnor generellt är ute efter relation och inte ytligt sex?

Vidare kan man reflektera över dagens feminism och sexuella "befrielse rörelse". Om detta ovan stämmer, är inte det ett tydligt bevis på att kvinnor faktiskt är mycket känsligare än män och att kvinnor som inte vill ha något seriöst faktiskt är avtrubbade emotionellt.

För ingen man uttrycker att de känt sig lurade sexuellt. Men massvis med kvinnor gör det. Det måste ju betyda att män inte ens bli avtrubbade på samma sätt för de har inte den "känsligheten" från början.

Kvinnor känner alltså mer av ett emotionellt band till en enstaka man medans n inte utvecklar detta emotionella band på samma sätt eftersom en man är polygyn och har drift att träffa flera kvinnor medans en kvinna har drift att gör wfmsilj med en man

Män försöker lura till sig sex medan kvinnor försöker lura till sig relationer. Den ena anses vara avskyvärd medan den andra inte gör det. Vilket givetvis är en total miss i analysen.
Man kan bara konstatera att män och kvinnor försöker lura varandra men agendan kan variera något. Inget av dessa ändamål än något mer hedervärt än det andra.

Det är som att jämföra en äppeltjuv med en pärontjuv.
Citera
2025-12-04, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ja okej. Du är kvinna va?

Beklagar att du inte har en bra pappa som kunnat uppfostra dig. Då lär du inte har inte ha en manlig förebild och som kvinna lär du vara väldigt osäker och ha stort bekräftelsebehov.

Är du man lär du vara en osäker feminiserad man.

Men nu talar du om två som varit tillsammans en längre period och gör inte din pappa slut för man vill ändå anse att han för ut nägot av relationen och inte känner sig lurade åtminstone.

Rent allmänt anser jag du talar väldigt nedvärderande om din familj utan att riktigt inse det. Du kallar din pappa en svag åsna. Samtidigt säger det oss andra att din mamma är en psykopat som inte bryr sig om hans känslor du hon använder han som en toffla.

Att du aldrig varit i en lycklig relation av en sån här uppfostran är väldigt uppenbart. Åtminstone fåt man den känslan rent statistiskt om vi säger så.

Men det kan ju vara så att du ett undantag och inte tog eftet dina föräldrar.
Det här varjuhelt orelaterat till vad jag skrev .

Jag skev att han är en packåsna. Dvs kommer dragandes på alla saker
Citera
2025-12-04, 11:56
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Män försöker lura till sig sex medan kvinnor försöker lura till sig relationer. Den ena anses vara avskyvärd medan den andra inte gör det. Vilket givetvis är en total miss i analysen.
Man kan bara konstatera att män och kvinnor försöker lura varandra men agendan kan variera något. Inget av dessa ändamål än något mer hedervärt än det andra.

Det är som att jämföra en äppeltjuv med en pärontjuv.
Så hur ofta lyckas kvinnor lurar män till relationer jämfört med hur ofta män lurar kvinnor till sex tror du?

Är Båda lika utsatta?
Citera
2025-12-04, 11:57
Medlem
styckets avatar
Citat:
Det här varjuhelt orelaterat till vad jag skrev .

Jag skev att han är en packåsna. Dvs kommer dragandes på alla saker
Verkar ju träffat rätt i o med du undviker att svara ens. Men okej det jag sa står kvar tills du svarat om du nu kan.

Poängerna som jag gjorde är min reflektion kring ditt svar.
Citera
2025-12-04, 11:59
Avslutad
Citat:
Så hur ofta lyckas kvinnor lurar män till relationer jämfört med hur ofta män lurar kvinnor till sex tror du?

Är Båda lika utsatta?

Jag vet inte, men kvinnor har definitivt den intentionen.
Jag har inte en aning om hur mycket män lyckas lura till sig sex heller.
Det skulle vara intressant med statistik inom området faktiskt.
Man har ju statistik på jaktlyckan inom rovdjur ( kanske inte alla men en hel del).
Citera
2025-12-04, 12:00
Bannlyst
Citat:
Verkar ju träffat rätt i o med du undviker att svara ens. Men okej det jag sa står kvar tills du svarat om du nu kan.

Poängerna som jag gjorde är min reflektion kring ditt svar.
Jag läste inte ens resten av vad du skrev…

Hur som helst har du fel. Jag vet ingen kvinna som har blivit lurad. Idag kan man bli kk om man inte vill ha en relation. Både män och kvinnor har en förstörd syn på relationer
Citera
2025-12-04, 12:01
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Jag vet inte, men kvinnor har definitivt den intentionen.
Jag har inte en aning om hur mycket män lyckas lura till sig sex heller.
Det skulle vara intressant med statistik inom området faktiskt.
Man har ju statistik på jaktlyckan inom rovdjur ( kanske inte alla men en hel del).
Skulle du säga att kvinnor eller män är mer utsatta i samhället i allmänhet eller är det ungefär lika?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in