2025-11-24, 12:00
Bannlyst
Nej jag tycker inte riktigt att det här är vad som definierar män jämfört med kvinnor.

Ni gör inte särskilt bra reklam för era egna kön.

Jag menar att det är inte en typiskt manlig egenskap. Det verkar som att du har hakat upp dig på att det är så här vid ska definiera könen? Och att mannen står för det onda och kvinnan ser goda. Så är det inte
Citera
2025-11-24, 12:04
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DailyMoon
Nej jag tycker inte riktigt att det här är vad som definierar män jämfört med kvinnor.

Ni gör inte särskilt bra reklam för era egna kön.

Jag menar att det är inte en typiskt manlig egenskap. Det verkar som att du har hakat upp dig på att det är så här vid ska definiera könen? Och att mannen står för det onda och kvinnan ser goda. Så är det inte
Det var inte nödvändigtvis menat att måla upp könen som ont eller gott utan snarare ge sken på att män har en sexuell drift bortom känslolivet som inte kvinnor har. Med detta sagt kan det ju dock i viss mån med leda till att män beter sig mer egoistiskt ur ett slags partnerskapsjakt syfte. Men kvinnor o andra sidan kanske lurar män med annat än den sexuella biten oftare. Även om såklart överlapp finns.
Citera
2025-11-24, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Det var inte nödvändigtvis menat att måla upp könen som ont eller gott utan snarare ge sken på att män har en sexuell drift bortom känslolivet som inte kvinnor har. Med detta sagt kan det ju dock i viss mån med leda till att män beter sig mer egoistiskt ur ett slags partnerskapsjakt syfte. Men kvinnor o andra sidan kanske lurar män med annat än den sexuella biten oftare. Även om såklart överlapp finns.
Ja, så är det säkert. Män har högre sexdrift än kvinnor, det behöver vi väl inte ens diskutera va?

Men en sak som män har är att de har ett känsloliv bortom sexet. En man kanske lurar en kvinna in i sex, han får ju som han vill. Han borde vara glad kan kvinnor tycka.

Men efteråt måste han hantera känslan, som bottnar i svartsjuka, att hon inte är värd att ha något seriöst med. För att hon ”gick med” på att låta honom ha sex med henne. Läser man här så gör män ofta tolkningen att hon ligger med vem som helst, bara för att hon gjorde det med honom.

Man läser ofta här att tjejer som har sex för tidigt inte är flickvänsmaterial osv.

På det här sättet lurar män sig själva. De förlorar på det. Och måste förstå att matematken inte går ihop, om alla kvinnor skulle vara oskulder iistället.

Så här mycket komplicerar inte kvinnor sina känslor efteråt. Hur kommer det sig?
Senast redigerad av DailyMoon 2025-11-24 kl. 12:47.
Citera
2025-11-24, 12:44
Medlem
Kvinnor ÄR inte lurade utan UPPLEVER sej lurade, eller " förda bakom ljuset"

En tjej som särar på benen tror att det är ett tyst överenskommelse om att starta en relation.
Att det skall leda till något seriösare.

När mannen inte har den avsikten utan vill gå vidare till nya ragg så uppstår den här känslan av
att ha blivit lurad.
Citera
2025-11-24, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_

En tjej som särar på benen tror att det är ett tyst överenskommelse om att starta en relation.

När mannen inte har den avsikten utan vill gå vidare till nya ragg så uppstår den här känslan av
att ha blivit lurad.
Ja men faktiskt. Ofta blir man lurad av sina egna förväntningar, och inte brutalt av andra. Det kallas för missförstånd, inte att lura eller såra. Men så länge båda inte tror två olika saker så kommer det här missförståndet att undvikandas.

Men om en man skriver ”jag gillar dig, det vet du” och tydligt visar att han gör det några dagar senare. Kan vi snälla sluta avfärda att han bara använder kvinnan som knulldocka? Det råder ju lite mandomskultur under här. Man villl inte erkänna för grabbarna att man är förtjust, och män ser ju upp till män som beter sig såhär. Det gör inte kvinnor. Så de passar på att tillskriva sig som en player. Det låter tufft för grabbarna. Menen kvinna vill hellre göra som det är. Hon kan ge upp annars, besviken att han inte kan kommunicera ut saker ordentligt.

Jättesynd att man lurar sig själv så mycket att man låter någon gå. När potential har funnits.

Det finns också en tråd som handlar om att alla väljer att vara singlar nuförtiden. Ta till vara på tillfällen som ges
Senast redigerad av DailyMoon 2025-11-24 kl. 13:09.
Citera
2025-11-26, 11:29
Bannlyst
Jag undrar mest över ditt konstanta användande av ordet ”avtrubbad”, och varför du inkonsekvent verkar använda det i den här betydelsen. För är känslomässigt avtrubbad defintivt att bredare begrepp. Det är något som en autist eller t ex schizofren är
Citera
2025-11-26, 16:47
Medlem
Män blir ju lurad och utnyttjad nör det gäller annat än sex.
Tex är det hyfsat vanligt att rika män blir lurad och förförd av en kvinna men kvinnan vill bara åt hans pengar eller höga levnadsstandard.
Citera
2025-11-26, 16:51
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Tex är det hyfsat vanligt att rika män blir lurad och förförd av en kvinna men kvinnan vill bara åt hans pengar eller höga levnadsstandard.

En f.d chef råkade ut för att en brud scammade han med unge o efter 5år stack hon me hälften av stålarna

Idag är han homosexuell o bor med en kort latinamerikan eller nått sånt
Citera
2025-11-26, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_

att ha blivit lurad.

Ja precis så.
Om kvinnor hade endast velat ha sex så hade ingen av dom kontakt sig lurad.

Men det är också så att män kan vara riktigt bra på manipulera för att få sex.
Jag vet killar i min umgängeskrets som sa att som tjänade mycket pengar, hade eget företag, eller var typ pilot endast för att tjejen skulle bli intresserad och han skulle få knulla.

Om killar inte hade behövt imponera på tjejer för att få knulla så hade inga tjejer heller köpt sig lurade.
Redan direkt man ses o så hade mannen kunnat säga: "jag vill endast knulla med dig, inget mer, är du okej med det eller måste jag gå vidare direkt till en annan tjej? Så jag vet att jag inte slösar massa tid på dig och ändå inte får ligga"
Citera
2025-11-29, 10:17
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DailyMoon
Jag undrar mest över ditt konstanta användande av ordet ”avtrubbad”, och varför du inkonsekvent verkar använda det i den här betydelsen. För är känslomässigt avtrubbad defintivt att bredare begrepp. Det är något som en autist eller t ex schizofren är
Den här kvinnan svar är intressanta.

Hon verkar inte inse att många kvinnor blir emotionellt avtrubbade desto mer sexuellt utnyttjade dom blir. Men det är givetvis så.
Citera
2025-12-04, 11:35
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Så män lurar til sig sex genom pengar (fast kanske främst ofta fakead kärlek)? Och kvinnor lurar till sig pengar genom sex.
Citera
2025-12-04, 11:38
Bannlyst
Det är väl snarare män som ses som tofflor. Titar jag på min egen pappa kan jag inte mer än att skratta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in