2025-12-03, 22:07
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhopp-87
Roligt att se att det är mer och mer människor som börjar se vem den här jocke är. En hel del kommentarer på fb där mer än hälften är emot jocke nu.
Och hoppas nu att folk som blivit utsatta för honom kliver fram och berättar, han ska inte få tysta dem.
Jag, och flera med mig har inte fb. Kan du slänga upp några dumpar på det? Vi behöver lite hopp om framtiden.
Citera
2025-12-03, 22:08
Medlem
S.Jorgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Man kunde köpa pappren av honom. De låg bakom en s.k. "Paywall".
Reportern eller någon annan har väl gjort det. Inte jättekomplicerat stunt.

Fy fan vad pengastyrd den gamla runkräven är.
Han säljer alltså sina egna journaler?
Citera
2025-12-03, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Alltså jag tror på honom. Sedan att kanske har överdrivit vissa situationer. Med tiden blir det svårt att hålla detaljer i huvudet. Men det gäller ju även pillerknaprande vuxna...

Sedan har jag liknade upplevelser från min egen barndom. Förövare ljuger. Sedan skyller dom allt på barnet. Dom ljuger osv. Sedan får dom ofta med sig resten av familjen eftersom dom inte har varit i närheten av övergreppen. Ofta håller förövarna en perfekt fasad utåt. Mot familjen och myndigheter. Väldigt manipulativt.

Sen är ju Jocke verkligen ingen jättetrevlig människa. Men man måste fråga sig hur han blev så fucked up. Diagnoser eller inte. Känner som många andra med samma diagnoser som Jocke. Men dom är verkligen inte otrevliga eller manipulativa på något sätt.

Jocke har inte överdrivet något, han har skrivet en fantasibok och ljugit så in i helvete om allt, och blivit rik på den boken, han pissar på sin egna mamma.

Jocke är ett vidrigt jävla helvete till människa som beter sig så mot sin egna mamma eller emot vilket mamma som helst. Ett vandrande köttstycket utan känslor är vad Jocke är.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Har ingen funderat på hur det kom sig att alla 3 bröder blev som dom blev?
Jockiboy, behöver inte säga mer då alla i tråden redan vet.
Crippa, nu i en stor mediecirkus om sin rättegång.
Jacke, han som växte upp i missbruk & sen själv ramlade dit.

Tror ni mamma var perfekt & att det var barnen det var fel på?
Ljuger Joakim i sin bok om sina upplevelser med barnets ögon?
Nja, jag säger som Reefat El Sayed ”här ligger en gravad hund”

Lågkvalitativa gener, troligen ärvda från morsan, samt icke-optimal miljö.
Citera
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiskpinnsGlass
Ja, man kan ju undra hur hans knullvideo bara "råkade" hamna ute för allmän beskådan.

Knullvideon: https://gofile.io/d/wq2BOq

Den kuken var banne mig inte mycket att skriva hem om...
Citera
2025-12-03, 22:11
Medlem
Citat:

Jacke och Chrippa är enbart kända för allmänheten för att Jocke ljög om allt och blev känd på som bok.

Finns massor med Jacke och Chrippa ute i världen dom är nog relativt under medel störda/normala.

Jocke däremot han är långt, långt över medel störd, han är ett känslokallt stycke av kemi som inte har en aning om själ eller känslor, han chansar på vad som är vad gällande känslor.
Citera
2025-12-03, 22:12
Medlem
Citat:

Är det en ursäkt att måla upp sin egen mamma som ett monster och säga att man har bevis för det. Om man ljuger om dokumenten så känns det som lögner är ligger det 40 åriga barnet nära till hands. Oavsett om något är sant eller inte så har väl han nu bevisat att hans ord ej går att lite på.en hal ål som säljer ut sin familj och mamma om han kan tjäna något på det. Stackars hans egna barn sen
Citera
2025-12-03, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Lågkvalitativa gener, troligen ärvda från morsan, samt icke-optimal miljö.

Eller belysta? Du tror inte det finns en hel del sådan stort störda personer ute i Sverige, fast dessa stackare fick en psykopat till bror och blev kända. Annars hade ingen vetat vem dom var ens.
Citera
2025-12-03, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Det fetade:
Det skulle till exempelvis kunna förklaras med att det såg antisociala tendenser. I Sverige diagnosticerar vi inte barn med psykopati. Har själv deltagit i liknande utredningar där allting pekade på att barnet uppvisade tecken på psykopati, något man inte gick vidare med, då.

I sverige diagnosteras ingen med psykopati. Det heter antisocial beteendestörning (ASPD). Vidare kan ingen få ASPD innan 18-års ålder.

Med tanke på individens frekventa besök hos socialen och BUP vore det anmärkningsvärt om de har "missat" adhd samt högpresterande autism. Troligtvis har de sett/misstänkt trotssyndrom (CDD) och Uppfördestörning (CD).

Att individen får en diagnos vid 32 års ålder (ADHD och Autism) betyder inte att den är korrekt. Två av de främsta symptomen för ADHD korrelerar med ASPD:s - impulsivitet och känsloreglering.

Utöver ovanstående ska även andra symtom fi nnas (före 15 års ålder); ytlig och labil affektivitet, självdramatisering, teatralitet, överdrivna känslomässiga uttryck, suggestibilitet, egocentricitet, njutningslystnad, bristande hänsyn till andra, lättsårade känslor och ständigt sökande efter uppskattning, spänning och uppmärksamhet.

Baserat på det lilla jag tvingats att genomlida av denna individ samt SVT dokumentär bekräftar det min åsikt jag har haft om dessa "wannabe" internet kändisar (media-horor).
Citera
2025-12-03, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Schizophrenia kräver att du ser och hör saker, får vanföreställningar som inte existerar i verkligheten. Till skillnad från exempelvis paranoida tankar så kan dessa saker faktiskt äga rum. Exempelvis du är rädd för att snuten ska dyka upp om du har tagit droger. Det är en fullt möjlig händelse, polisen existerar och dom kan komma och knacka på.

Men med schizofreni så existerar inte det du fantiserar om, att vara rädd för att det ska krypa ut ett spöke ifrån luftkonditioneringen eller varför inte monster i blodet?
Han är garanterat schizofren då det är ingen annan än han själv som har sagt detta och gjort en sak utav det. Han må projicera det på andra men det kommer likt förbannat ifrån hans trut.
Och att det bara skulle vara en lögn utifrån ”vild fantasi” är att dra det rätt långt. Håll han på orden istället men genomskåda gaslightingen. Det han berättar om kommer inifrån hans eget huvud. Som han själv benämner det så är det ”hans egna minnen”. Inte nödvändigtvis då ifrån verkligheten.

Du har väl kapacitet att läsa mellan raderna och koppla ihop punkterna?

Nja, paranoida vanföreställningar kan förekomma vid schizofreni och kräver inte alltid att man hallucinerar. Om din teori baseras på att han fantiserat ihop minnen så tror jag inte på schizofreni.
Citera
2025-12-03, 22:16
Medlem
Nu sitter anjo på Youtube och tror han är så cool. Säkert jocke som betalar honom en summa för att vara på hans sida. Ledsen jocke men anjo kommer också lämna dig när han också vågar öppna upp och berätta.
Citera
2025-12-03, 22:19
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:

Han säger mamman trodde skräckfilmerna va på riktigt
Tror du inte en sådan person sitter inlåst ?
Speciellt om hon hade kontakt med myndigheterna

Tror inte myndigheterna hade tagit bort Jocke från familjen om det va modern som hade psykos

Eller tror du det normalt av myndigheterna att inte märka om en förälder har psykos ?

Du får tänka efter lite
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in