Citat:
Ursprungligen postat av
miapetter
Det fetade:
Det skulle till exempelvis kunna förklaras med att det såg antisociala tendenser. I Sverige diagnosticerar vi inte barn med psykopati. Har själv deltagit i liknande utredningar där allting pekade på att barnet uppvisade tecken på psykopati, något man inte gick vidare med, då.
I sverige diagnosteras ingen med psykopati. Det heter antisocial beteendestörning (ASPD). Vidare kan ingen få ASPD innan 18-års ålder.
Med tanke på individens frekventa besök hos socialen och BUP vore det anmärkningsvärt om de har "missat" adhd samt högpresterande autism. Troligtvis har de sett/misstänkt trotssyndrom (CDD) och Uppfördestörning (CD).
Att individen får en diagnos vid 32 års ålder (ADHD och Autism) betyder inte att den är korrekt. Två av de främsta symptomen för ADHD korrelerar med ASPD:s - impulsivitet och känsloreglering.
Utöver ovanstående ska även andra symtom fi nnas (före 15 års ålder); ytlig och labil affektivitet, självdramatisering, teatralitet, överdrivna känslomässiga uttryck, suggestibilitet, egocentricitet, njutningslystnad, bristande hänsyn till andra, lättsårade känslor och ständigt sökande efter uppskattning, spänning och uppmärksamhet.
Baserat på det lilla jag tvingats att genomlida av denna individ samt SVT dokumentär bekräftar det min åsikt jag har haft om dessa "wannabe" internet kändisar (media-horor).