2025-12-04, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangodonna
Då är vi on the same page. Lyssnade precis på det klipp jag tror du menar, men tänker att det kanske inte måste vara gravkammaren som menas med ”prata med Katia”? Kan väl lika gärna vara på någon premiärvisning där alla från säsongen träffas eller liknande, och att hen snarare kanske minglat & pratat med Katia. Det hen nämner behöver ju inte tyda på något längre samtal, bara att de pratade om ifall förrädarna var smarta/dumma denna säsong.

Nä, jag skrev att jag satt och kollade på Aftonbladet TV. Men vi är ändå på samma sida.
Edit: Min tolkning är att personen berättade om hur denne (i Aftonbladet TV) satt och pratade med Katia efter att ha åkt ut, vilket inte en vinnare lär göra.
Edit 2: I dessa olika klipp efter hand som en säsong sänds så lär det ju då och då slinka igenom något subtilt som råkar handla om något som händer i senare avsnitt. Detta kan mycket väl vara en sån grej.
Senast redigerad av Lofwet 2025-12-04 kl. 01:57.
Citera
2025-12-04, 02:05
Medlem
nickenyfik007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeppJohnny
Jag är så less på att Matilda ska sitta och skylta med fistarmen hela tiden. Jag köper att hon bara har en hand, men behöver inte skylta med det. Blir too much plus tappar aptiten varje gång

Det är alltid lika kul när hon säger "handen på hjärtat, jag är ingen förrädare" också
Citera
2025-12-04, 04:39
Medlem
Vore kul om utlänningen med en och en halv arm körde in stumpen i käften på utlänningen Alexandra Pascalidou så det blir tyst på henne.
Citera
2025-12-04, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Jo, så har det väl alltid varit i varje säsong att när några blir utvalda som idag så är det alltid en förrädare, så de uppmärksamma borde kunna lista ut att långa svarta killen är utvald två gånger, precis som han var rädd för.

Vad händer om förrädaren måste dricka giftet? Dvs de andra tar vinet så återstår bara giftet, eller kan de välja samma bägare?

Men förrädarna hade väl ingen kontroll över vem som skulle bli kvar sist när facklorna delades ut? De valde väl bara ut en person men visste inte vad det betydde. Sen var det helt upp till deltagarna.
Citera
2025-12-04, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Jag tror att han menar att hon visar upp det på ett överdrivet sätt för att visa att hon är "speciell".

Ungefär som att många homosexuella hela tiden måste säga saker hela tiden som ska göra att alla är medvetna om att de minsann är gay.

Det blir lite för mycket, typ; "Okej vi fattar nu.. Du är bög.. Ingen bryr sig, så du behöver inte poängtera det hela tiden"

Okey, fattar. Det är möjligt, men jag uppfattar henne inte skyltande med att hon saknar underarm och hand. Tycker snarare att hon kompenserar för det på ett bra sätt. Det finns andra grejer hos henne jag reagerar mer på, i sättet att vara exempelvis, men hon spelar bara spelet. Hittills på ett grymt bra sätt dessutom.
Citera
2025-12-04, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Jag upplevde dock att han framstod som mycket mer mänsklig och sympatisk i senaste avsnittet. Tror inte alls att han är så hemsk i verkligheten, tror nog att pressen tar på han mentalt.

Jag ser också Ahmed som en sympatisk person som inte riktigt trivs i rollen som förrädare. Han verkar börja få för mycket samvetskval nu över att ljuga och lura de övriga.
Citera
2025-12-04, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Jag ser också Ahmed som en sympatisk person som inte riktigt trivs i rollen som förrädare. Han verkar börja få för mycket samvetskval nu över att ljuga och lura de övriga.
Jag håller med. Man kan se att det är mycket stress som han känner. Men jag förstår inte. Personligen hade jag velat vara förrädare mer än nånting annat. Då har man mest makt och kan hålla sig kvar längre. Men det är nog lättare sagt hemifrån än vad det egentligen är
Citera
2025-12-04, 18:07
Medlem
DeppJohnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfik007
Det är alltid lika kul när hon säger "handen på hjärtat, jag är ingen förrädare" också

Citera
2025-12-04, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Janina är ju civilingenjör, så i verkliga livet är hon ju inte svagbegåvad iaf. Kan vi lämna henne nu, och gå vidare i handlingen?

Enligt Linked in är hon högskoleingenjör. Det är en mindre teoretisk och enklare utbildning. Det är rätt stor skillnad. Var förr iaf.
Citera
2025-12-04, 21:50
Medlem
meganegerdases avatar
Jag tror inte de trogna ens kommer få veta att förrädarna valt ordningen de ska dricka ur. Kunskapen att
a) en förrädare är med
b) förrädarna valt dryckes ordningen
sitter alltså bara tittarna och förrädarna på.

Sannolikheten att dö för alla är som någon redan sagt
Malou - 25%
Achmed - 0%
Marcus - 37,5%
malick - 37,5%
Total sannolikhet att någon dör: 100%
Citera
2025-12-04, 22:18
Medlem
Varför har jag inte sett att Mathilda har en hand innan detta avsnitt? Och i detta avsnitt så visade hon och skyltade med det otroligt mycket ? Wtf..... Vi ser liksom chilla net vad fan. Uhhh.
Citera
2025-12-05, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miisshemlig
Varför har jag inte sett att Mathilda har en hand innan detta avsnitt? Och i detta avsnitt så visade hon och skyltade med det otroligt mycket ? Wtf..... Vi ser liksom chilla net vad fan. Uhhh.

Jag tror hon använder sina armar för att gestikulera lika mycket som gemene man när hon pratar. Bara att man reagerar på det mer när det är nåt som är annorlunda. Det är också viktigt att försöka använda båda armarna lika mycket annars blir man liksom försvagad på ena sidan och sned. Dvs att man inte hela tiden försöker dölja armen utan hand. Hade en på mitt jobb med samma diagnos (dysmeli) som berättade detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in