2025-12-05, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Jag tror inte de trogna ens kommer få veta att förrädarna valt ordningen de ska dricka ur. Kunskapen att
a) en förrädare är med
b) förrädarna valt dryckes ordningen
sitter alltså bara tittarna och förrädarna på.

Sannolikheten att dö för alla är som någon redan sagt
Malou - 25%
Achmed - 0%
Marcus - 37,5%
malick - 37,5%
Total sannolikhet att någon dör: 100%
Om Malou inte tog den så är det 50/50 för den som väljer näst sist och antingen 0% eller 100% för den som dricker sist.
Citera
2025-12-05, 10:49
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vod
Om Malou inte tog den så är det 50/50 för den som väljer näst sist och antingen 0% eller 100% för den som dricker sist.

Jo förändringarna ändras såklart UNDER TIDEN men sannolikheten INFÖR är som jag skrev.
(Tips - googla Monty Hall problem)

Om Malou tar den blir såklart sannolikheten att hon tar den 100% och då 0% på de andra. Om man uppdaterar sannolikheten efter hennes val men inför deras.

Om Malou inte tar den så ska ju hennes 25% portioneras ut, och då blir det 12,5% till var på de två sista eftersom Ahmed fortfarande har noll. Men det gäller ju bara där och då, inte inför som vi diskuterar nu.
Citera
2025-12-05, 15:59
Medlem
Citat:
Jag tror inte de trogna ens kommer få veta att förrädarna valt ordningen de ska dricka ur. Kunskapen att
a) en förrädare är med
b) förrädarna valt dryckes ordningen
sitter alltså bara tittarna och förrädarna på.
A) tror jag som du, känns för utelämnande för förrädarna om Gago på något sätt avslöjar detta.

Du har däremot fel angående B. Detta avslöjades för de spelare som blev utvalda att delta i nattvarden.

Avsnitt 6, 1:04:20: ”Ni själva får bestämma vilken bägare ni vill dricka.Men det är förrädarna som har bestämt ordningen.”
Citera
2025-12-05, 20:01
Medlem
Citat:
Jo förändringarna ändras såklart UNDER TIDEN men sannolikheten INFÖR är som jag skrev.
(Tips - googla Monty Hall problem)

Om Malou tar den blir såklart sannolikheten att hon tar den 100% och då 0% på de andra. Om man uppdaterar sannolikheten efter hennes val men inför deras.

Om Malou inte tar den så ska ju hennes 25% portioneras ut, och då blir det 12,5% till var på de två sista eftersom Ahmed fortfarande har noll. Men det gäller ju bara där och då, inte inför som vi diskuterar nu.

Intressant iakttagelse.

Malou 25 % risk stt dö
Malick 37,5 % risk att dö
Marcus 37,5 % risk att dö
Citera
2025-12-05, 20:48
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangodonna
A) tror jag som du, känns för utelämnande för förrädarna om Gago på något sätt avslöjar detta.

Du har däremot fel angående B. Detta avslöjades för de spelare som blev utvalda att delta i nattvarden.

Avsnitt 6, 1:04:20: ”Ni själva får bestämma vilken bägare ni vill dricka.Men det är förrädarna som har bestämt ordningen.”

Åhfan missade det, starkt argument för Malick att lyfta sig själv som trogen
Citera
2025-12-05, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Intressant iakttagelse.

Malou 25 % risk stt dö
Malick 37,5 % risk att dö
Marcus 37,5 % risk att dö
Hur kan den här självklara sanningen skrivas så många gånger? Finns det en enda tittare som tror på andra siffror? Vill vissa hålla tråden vid liv med många inlägg?

Det enda intressanta är om deltagarna får reda på att minst en förrädare ingår blandar de fyra.

Finns det fortfarande någon härinne som funderar på sannolikheten för deltagares död? Kontakta mig, så kan jag guida er till självmordsinstanser.
Citera
2025-12-05, 22:43
Medlem
Det var nog bristande kunskaper i matematik som gjorde att de inte satte Ahmed näst sist för att knulla Birro extra hårt i röven. Det hade ju ökat hans risk att dö till 50%!
Sug på den ni!
Senast redigerad av Alexosigge 2025-12-05 kl. 22:51.
Citera
2025-12-05, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Finns det fortfarande någon härinne som funderar på sannolikheten för deltagares död? Kontakta mig, så kan jag guida er till självmordsinstanser.

Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Det var nog bristande kunskaper i matematik som gjorde att de inte satte Ahmed näst sist för att knulla Birro extra hårt i röven. Det hade ju ökat hans risk att dö till 50%!
Sug på den ni!

Har hittat en som behöver din hjälp tror jag
Citera
2025-12-06, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurreKurt
Vore kul om utlänningen med en och en halv arm körde in stumpen i käften på utlänningen Alexandra Pascalidou så det blir tyst på henne.

Amen.
Pascalido är precis lika vidrig som jag alltid tyckt. Hemsk människa.
Citera
2025-12-06, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Om någon är säker på vilka som är de två förrädarna, är det verkligen så smart att avslöja det?

I detta program var de 10 st kvar. Två förrädare och 8 trogna. Bland de 8 trogna finns det en klick med fyra som håller ihop väldigt mycket.

Om man inte är i klicken och känner sig helt säker på förrädarnas identitet, varför ska man avslöja det? Blir man av med en förrädare så sker en tvångsrekrytering som blir svår att upptäcka innan endgame. Bättre då att ha kvar förrädarna i spelet tills de inte längre kan ersättas. Men om den starka klicken fortfarande är intakt då så kommer man ju själv att åka efter förrädarna eftersom de håller varandra om ryggen och vill stå tillsammans i endgame.

Så det smartaste vore i så fall att få en av förrädarna att få upp ögonen för någon i klicken så att klicken splittras innan endgame. Annars är man ju körd. Men att rösta ut förrädarna för tidigt blir ju aldrig bra, för det är ändå ett gäng trogna som måste offras också.

Ja, som upplägget är, så är det smartare att behålla en självklar förrädare som t.e.x. Alexander. Och sedan använda honom för att söka de andra förrädarna.

Synd att Janina åkte ut. Hon låg på en helt annan nivå vad gäller detektivarbete. Tyvärr så var hon mer intresserad av att framställa sig som smarta tjejen än att faktiskt göra en bra insats. För om hon istället faktiskt spelat på snygga tjejen strängarna hade hon haft bra chanser att leda de trogna till vinst.
Citera
2025-12-06, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sexet
Amen.
Pascalido är precis lika vidrig som jag alltid tyckt. Hemsk människa.

Ja, hon kör samma stil som alltid när någon tycker annorlunda. Minns bland annat den berömda EU-valvakan då hon blev sur på programledaren när han ställde en kritisk fråga om hennes syn på SD.
https://youtu.be/UfubjwGxAaU?si=GsIxHOZXxcibiScJ&t=70s

Man får bara tycka som henne och gör man inte det kommer hennes hav av härskartekniker som Gry mycket riktigt uppmärksammade. Oerhört starkt av Gry att inte låta henne komma undan med det beteendet.
Citera
2025-12-06, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Nä, Gry sa att de är olika som personer, inte att hon inte gillar Alexandra.

Mellan raderna sa hon att hon inte gillar Alexandra. Förstår inte hur man kan missa det faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in