2025-12-03, 14:01
Medlem
trillians avatar
Han verkar lyckats få bort hela sin blogg jockebois.se från waybackmachine.
Visste inte ens att det gick? Den måste ju bevaras för eftervärlden
Citera
2025-12-03, 14:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Ingen på flashback som har abonnemang på poddme och lyssnat på Jocke och Jonnas försvars avsnitt som släpptes idag?

Slösar inga pengar på skit men fick ett klipp skickat till mig där Jocke rantar loss om Linnea och hennes familj. Jag tolkar det som ett underliggande hot och att han vill att Linnea skall se till att del 2 läggs ner och aldrig visas

https://gofile.io/d/Jq0xIN
Citera
2025-12-03, 14:03
Medlem
ruskinarmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Varför ska hon vara med? Hon nämndes ju inte ens i dokumentären.
Kan han inte äga sina misstag själv?

Det där med bajs och runk var gamla Jocke! Då han kallades ”Jockiboi”. När han gifte sig och tog hennes efternamn (Lundell) så tatuerade han över sina gamla tatueringar där det stod ”I love hoes”, ”I love vodka” samt ” Jockiboi” och blev över en natt en ny, bättre människa.
Strax därpå släpptes boken om den hemska modern som förklarade hans tidigare dåliga beteende (som nu alltså är helt borta).
Praktiskt!

Ingen tanke på att hans barn kan råka höra/få reda på detta?
Att hota med självmord är ju det värsta man kan göra som förälder.
Källa: Han själv.

Jag vill vara försiktig här nu och inte sprida nån trådsanning. Han hotade inte öppet, men han nämnde självmord ett par gånger i kontexten att granskningar såsom den BGB gör kan öka risken för självmord.
Men jag tycker det är nog så illa. Det är väldigt, väldigt konstigt att uttrycka sig så.

Jag rekommenderar alla intresserade att själva lyssna och bilda sig en egen uppfattning.
Citera
2025-12-03, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrmumma
ja, hon kanske är helt fångad i hans värld, och en unge med psykopaten?, inte lätt bryta sig ur det, medberoende de Lux

Precis,
Citera
2025-12-03, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentieisback
Slösar inga pengar på skit men fick ett klipp skickat till mig där Jocke rantar loss om Linnea och hennes familj. Jag tolkar det som ett underliggande hot och att han vill att Linnea skall se till att del 2 läggs ner och aldrig visas

https://gofile.io/d/Jq0xIN

Haha, 1 min 32 sek. Det var precis allt jag behövde för att veta att jag inte kommer höra en sekund mer på deras jävla podcast. Helt sjukt vad mycket man klarar att ordbasja på så kort tid, och argumenten sen, ja vad ska man säga. Klubben för inbördes beundran utan nej sägare pratar i panik, ungefär...
Citera
2025-12-03, 14:15
Medlem
mephedrons avatar
Sedan är det onekligen så att man är ganska fastcementerad i sin personlighet vid 25+ års ålder.
Hjärnan har slutat att utvecklas då, det kan vara enormt stor skillnad på ens personlighet när man är 13 respektive 16, 18 respektive 22 men det fungerar inte hur länge som helst att komma med ”det där var den GAMLA Jag, jag var ung och omogen, nu är jag en helt ny människa!”
Om man är ett svin vid 25 års ålder, är man högst troligt det vid 35, 45 och 60 års ålder också.
Hur gammal var Jocke under runkbloggs-eran och Kungarna av Tylösand? 26?
Citera
2025-12-03, 14:24
Medlem
Men hur många kända svenskar har inte skrivit en bok om sin dåliga barndom, övergrepp osv som handlar om levande föräldrar?
Jag vet flera, Elaine Eksvärd tex..
Citera
2025-12-03, 14:31
Avstängd
Tycker ändå att denna granskning inte var dum alls. Kommer se de kommande avsnitten. Det är framför allt bra att det uppdagas att något så bedrövligt dåligt, Monster-boken, i samma veva kan vara en av Sveriges bäst säljande böcker. Att den är skrämmande dålig visar sig i exemplen som finns i tråden.
Att en bok säljer bra, t o m fantastiskt bra, behöver inte säga något alls om dess kvalitet.
Citera
2025-12-03, 14:32
Avslutad
Någon som är villig att sammanfatta kort vad allt handlar om? Vill inte bidra med klickar till varken gammelmedia eller kvällstidningar.
Att läsa igenom hela tråden tar för lång tid.
Citera
2025-12-03, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstrollett
Men hur många kända svenskar har inte skrivit en bok om sin dåliga barndom, övergrepp osv som handlar om levande föräldrar?
Jag vet flera, Elaine Eksvärd tex..
Och med en dåres envishet bedyrar att det står i journalerna?
Citera
2025-12-03, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrmumma
Blonda Jonna kommer få ett fett uppvaknande framåt
Jocke måste ju få agera ut sin aggression någonstans, då han knappast kan ge en SVT-reporter en käftsmäll.
Ser framför mig slutet på The Shining just nu, här är Jocke!
Citera
2025-12-03, 14:36
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigfromkumla
Någon som är villig att sammanfatta kort vad allt handlar om? Vill inte bidra med klickar till varken gammelmedia eller kvällstidningar.
Att läsa igenom hela tråden tar för lång tid.

Jocke står med brallorna nere
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in