2025-12-03, 16:26
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Mycket bra att Sverige fortsätter stötta Ukraina!

Kul att ni rysshoror blir så upprörda också 😉

Är man svenskhora för att man inte vill att svenska skattepengar ska gå till ett korrupt skitland ?
2025-12-03, 16:26
Medlem
Behöver vi verkligen en trolltråd till?

Det är ju ganska uppenbart. Trollen har fått till uppgift att försöka få det att framstå som att det här är signifikanta summor och att det kommer att påverka statsbudgeten och svenskens vardag på ett negativt sätt. Inget av detta är ju sant men uppdraget måste utföras. Annars blir det varken rubel eller potatis i slutet av månaden.

Svensken är smartare än så. De allra flesta inser att det är hysteriska belopp för en privatperson men felräkningspengar för en stat som är så pass rik som Sverige. Vi kan och ska fortsätta stödja Ukraina på alla sätt vi kan. Att det har betydelse ser vi ju i mängden av ilskna troll som är här och spammar.

Jag har ett förslag. Flytta den här tråden till ett mer lämpligt forum. Det finns ett som heter ”Papperskorgen” som jag tror skulle fungera utmärkt.
2025-12-03, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Nej, du har inte svarat på några frågor, eller ens kommenterat fakta som presenterats, men det är föga förvånande då fakta/sanningen/verkligheten är och förblir inkompatibelt med din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig.

När du känner dig manad kan du väl beta av och svar på de fakta som presenterats som svar på dina lögner i följande inlägg: (FB) USA skall godkänna erövrade områden som ryska

Om det är för svårt kan du börja med den enkla; VARFÖR önskar du att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva i en genomkorrupt diktatur under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?
Snäll som jag är ska du få två frågor att svara på:
Varför har inte Ryssland anfallit Estland, Lettland och Litauen?
Dessutom inte anfallit trots medlemmarvi både EU och Nato.
Du som påstår att "Putain" när som helst kan "tillbedja" anfall varsomhelst närsomhelst..?

Varför vägrar du inse att Ukraina är en genomkorrupt regim?
Varför ville Zelensky i aug-sept begränsa UNAB korruptionsbyrån?
Han fick ge sig efter folkliga protester..
Nu eefter nästan fyra år uppdagas korruption inom hans närmare krets i miljardklassen, och mer lär komma då de utreder konton i Förenade arabemiraten där det under omgångar förts över ca 500 miljoner dollar.

Svara nu på det här!
Och kom inte farande med att "Ryssland är också korrupt," för det vet jag, men nu handlar det om Ukraina.
2025-12-03, 16:27
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MEGA-eu
Varför fortsätter man skicka miljarder under denna korruptionsutredning som pågår i Ukraina ?

Det är helt galet, varenda krona vi skickar går till korrupta dvärgen Zelenskj!
Svenskar kunde inte ens peka ut Ukraina på kartan för några år sedan och nu öser vi på med miljarder som om det inte vore ansträngt här redan.
Vi kan inte ens städa här hemma, det sprängs mer här än i Ukraina men vi ska ändå försöka stoppa kriget där borta. Nice!
2025-12-03, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Är man svenskhora för att man inte vill att svenska skattepengar ska gå till ett korrupt skitland ?

Svenska skattepengar går inte till Ryssland så du kan vara lugn, vännen.
2025-12-03, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Det är helt galet, varenda krona går till korrupta skit landet!
Svenskar kunde inte ens peka ut Ukraina på kartan för några år sedan och nu öser vi på med miljarder som om det inte vore ansträngt här redan.
Vi kan inte ens städa här hemma, det sprängs mer här än i Ukraina men vi ska ändå försöka stoppa kriget där borta. Nice!

Men lilla vännen. Inga pengar går till det korrupta skitlandet, Ryssland.
2025-12-03, 16:29
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Men lilla vännen. Inga pengar går till det korrupta skitlandet, Ryssland.

Har du lässvårigheter?
2025-12-03, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Behöver vi verkligen en trolltråd till?

Det är ju ganska uppenbart. Trollen har fått till uppgift att försöka få det att framstå som att det här är signifikanta summor och att det kommer att påverka statsbudgeten och svenskens vardag på ett negativt sätt. Inget av detta är ju sant men uppdraget måste utföras. Annars blir det varken rubel eller potatis i slutet av månaden.

Svensken är smartare än så. De allra flesta inser att det är hysteriska belopp för en privatperson men felräkningspengar för en stat som är så pass rik som Sverige. Vi kan och ska fortsätta stödja Ukraina på alla sätt vi kan. Att det har betydelse ser vi ju i mängden av ilskna troll som är här och spammar.

Jag har ett förslag. Flytta den här tråden till ett mer lämpligt forum. Det finns ett som heter ”Papperskorgen” som jag tror skulle fungera utmärkt.
Visst är tråden högst obekväm..??

Ett av de mest galna inlägg jag läst!!

Dessa drygt 110 miljarder skulle gjort otrolig nytta i landet.
Inom sjukvården, rättsväsende, infrastruktur mm. mm.

Ständiga besparingar, sparkrav och nerdragningar.

Och vad säger du till Elsa 86 år som efter flera år får sin gärdtjänst indragen p.g av "sparkrav"??

Eller Kalle som råkade ut för bilolycka, men där de inte har råd med rätt rehabilitering??

Eller Nisse som dog i hjärtinfarkt för det fanns ingen tillgänglig ambulans som kunde komma direkt??

I min värld är du likt den regering vi har förrädare!!
Godhetsknarkar över världen men skiter i den egna befolkningen som surt betalat för denna galenskap!!
2025-12-03, 16:43
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Har du lässvårigheter?

Tror inte tomten Leland ens läser var du och jag verkligen skriver.
Tomten har liksom från början bestämt sig för att han ska hålla på Ukraina och då kvittade det var för nyheter och nya saker han får reda på för han är ändå fortfarande bestämt sig för att Ukraina är de som skall vinna och är de goda.

Sedan försöker tomten göra dig rolig genom skriva som hen gör.
Visar enbart på intelligenskvoten hos Ukraina fjantarna.

Pinsamt men de är liksom inte kända för att vara direkt varken utbildade eller allmänbildade.

De köper SVT s lögner rakt av istället för att ta in lite mer källor och kanske se på andra och olika nyhetskanaler.
2025-12-03, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi

Och vad säger du till Elsa 86 år som efter flera år får sin gärdtjänst indragen p.g av "sparkrav"??

Eller Kalle som råkade ut för bilolycka, men där de inte har råd med rätt rehabilitering??

Eller Nisse som dog i hjärtinfarkt för det fanns ingen tillgänglig ambulans som kunde komma direkt??

Godhetsknarkar över världen men skiter i den egna befolkningen som surt betalat för denna galenskap!!

Biståndskassan betalar inte välfärden. vatnik

Har du klagomål hur regeringen fördelar pengar, ta det med din riksdagskvinna/ riksdagsman
Men hur som helst biståndskassan kommer inte nu eller i framtiden bekosta välfärden

Ni vatniks behöver komma i kontakt med verkligheten, kanse är det taskig luft i mammas källare
2025-12-03, 16:59
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi

Så för att sammanfatta ditt störda inlägg:

ännu en vinter då alla svenskar ska frysa ihjäl

alla åldringar svälta

folk letar efter mat i soptunnorna...

och detta på grund av 100:- per svensk invånare...

Ett gott råd: sluta skyll ditt egna misslyckade liv på kriget i Ukraina.
Senast redigerad av GustavAnder 2025-12-03 kl. 17:03.
2025-12-03, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RusskiFob
Biståndskassan betalar inte välfärden. vatnik

Har du klagomål hur regeringen fördelar pengar, ta det med din riksdagskvinna/ riksdagsman
Men hur som helst biståndskassan kommer inte nu eller i framtiden bekosta välfärden

Ni vatniks behöver komma i kontakt med verkligheten, kanse är det taskig luft i mammas källare
Ehh....vem betalar biståndskassan ??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in