Citat:
Ursprungligen postat av
fsck
Behöver vi verkligen en trolltråd till?
Det är ju ganska uppenbart. Trollen har fått till uppgift att försöka få det att framstå som att det här är signifikanta summor och att det kommer att påverka statsbudgeten och svenskens vardag på ett negativt sätt. Inget av detta är ju sant men uppdraget måste utföras. Annars blir det varken rubel eller potatis i slutet av månaden.
Svensken är smartare än så. De allra flesta inser att det är hysteriska belopp för en privatperson men felräkningspengar för en stat som är så pass rik som Sverige. Vi kan och ska fortsätta stödja Ukraina på alla sätt vi kan. Att det har betydelse ser vi ju i mängden av ilskna troll som är här och spammar.
Jag har ett förslag. Flytta den här tråden till ett mer lämpligt forum. Det finns ett som heter ”Papperskorgen” som jag tror skulle fungera utmärkt.
Visst är tråden högst obekväm..??
Ett av de mest galna inlägg jag läst!!
Dessa drygt
110 miljarder skulle gjort otrolig nytta i landet.
Inom sjukvården, rättsväsende, infrastruktur mm. mm.
Ständiga besparingar, sparkrav och nerdragningar.
Och vad säger du till Elsa 86 år som efter flera år får sin gärdtjänst indragen p.g av "sparkrav"??
Eller Kalle som råkade ut för bilolycka, men där de inte har råd med rätt rehabilitering??
Eller Nisse som dog i hjärtinfarkt för det fanns ingen tillgänglig ambulans som kunde komma direkt??
I min värld är du likt den regering vi har förrädare!!
Godhetsknarkar över världen men skiter i den egna befolkningen som surt betalat för denna galenskap!!