2025-12-02, 14:14
Avslutad
Någon som vet hur det började?

Var det små lögner i början innan boken?
Citera
2025-12-02, 14:18
Medlem
Jag kan inget alls om Joakim Lundell. Har inte följt något alls om hans förehavanden förens i dag när jag läste något om att han hittat på en massa osanna saker som inte alls finns nämnda i soc journaler.

Jag hade en fruktansvärd barndom, jag visste inget bättre och visste inte var söka hjälp.
Hela bostaden låst utom hallen och mitt sovrum. Kätting med hänglås på kylskåpet och skafferiet.
Badrummet låst - inget schampo, ingen tvål, det fick inte slösas. Liten toalett var enda tillgången för att kunna gå på toa. Mina så kallade föräldrar ville spara på utgifterna men drack vin och festade.
Det var folk som såg som inget gjorde och sen när jag var vuxen sa: trodde inte du skulle klara dig och att du nog skulle bli missbrukare efter hur din barndom var. Jag behandlades riktigt illa.
Den som sagt det var en granne som var läkare!!!! Inte ingrep alls!!
När jag var 15 år gick jag till skolans kurator, denne mötte mina föräldrar som sa att jag ljög!
Resultat ingen hjälp.

Så det kan både vara Joakim som fabulerar och det kan vara sant trots inga journaler/dokumentation hos soc.
Citera
2025-12-02, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Dock syns det lång väg på morsan att hon är xmissbrukare, hon var även påverkad av något när hon sitter i soffan med blå tröja och intervjuas. Styvpappan har kraftig tjackkäke och är också uppenbart påverkad stundtals i programmet
Kanske värktabletter elelr ångest tabletter.kan inte va lätt att ha en son som Jocke
Citera
2025-12-02, 14:19
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Han bodde hemma till han var 8-10 år
Nej Jocke placerades i fosterhem när han var 8 år.
Han bodde i familjehemmet i 7 år.
Att påstå att 7 år i ett bra familjehemmet har 0 påverkan på ett barn är idiotiskt.
Citera
2025-12-02, 14:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Jocke kan ju posta det nu, i dag.
Ut med papperet där det står att Jockes mamma fått honom att skada sig så det blödde.
Ut med papperet där det är dokumenterat att Jocke blev utsatt för psykisk och fysisk misshandel.
Ut med papperet som bevisar att mamman var i ett extremt grovt missbruk när Jocke bodde hemma.

Om Jocke inte ljuger kan han bevisa allt idag och bevisa att Bo hade fel.
Men Jocke kommer aldrig göra det, eftersom Jocke ljög när han sa att han hade dessa bevis.

Du har missuppfattat bevisbördan. Jocke gjorde påståendet, Jocke ska bevisa det han påstår.
I instagramposten med försvarstalet i förväg så babblade han just om att hon nu saker inte finns i pappret så har någon förfalskat dem .. Det lät rätt krystat kan vi säga.
Citera
2025-12-02, 14:22
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Någon som vet hur det började?

Var det små lögner i början innan boken?
Nej.
Innan boken beskrev Jocke sin mamma som fantastisk. Och familjehemmet som hemska.

Efter boken var plötsligt mamman ond och familjehemmet goda.

Jocke påstår att han fick hem alla soc papper, och när han läste dem fick han nya minnen = alla hans gamla minnen försvann och ersattes med en helt ny barndom. Normalt fungerar det inte så, men Jocke är ju unik
Citera
2025-12-02, 14:23
Avslutad
Kommer Jocke gråta hela vägen till banken nu när hans lögner avslöjats?

Han har väl tjänat tillräckligt med pengar för att dra sig tillbaka. Även om hans anseende är skadat.
Citera
2025-12-02, 14:24
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Nej Jocke placerades i fosterhem när han var 8 år.
Han bodde i familjehemmet i 7 år.
Att påstå att 7 år i ett bra familjehemmet har 0 påverkan på ett barn är idiotiskt.
Han var hemma när han kördes till psyk..och då var han 8-10år
Citera
Medlem
Intressant att se att Jonna dag för dag visar upp vilken falsk översittare hon är, för varje story märks fler och fler manipulativa drag. Är dom två manipulativa illbattingar i Lundellhuset? Jag trodde det bara var en.

Jonna låtsas som att hon inte vet att A inte brukade droger förrän Jocke bott borta i 5-10år.

Det kommer ta hus i helvetet efter del 2.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Jag uppfattade det inte så. Bara att Jocke på sekunden inte kunde kommentera detta i sina papper.

Allt detta hade kunnat undvikits om Bo bett Jocke visa var det stod och gett tid till att leta i papperna.

Och om Bo inte påstått han läst alla papper och att det inte stod något om detta. Jag tror inte Bo läst alla papper väldigt få gör nog det.

Men nu har Bo tagit på sig att bevisa en lögn.
Hahaha det är ju nästan komiskt hur låg nivå du har i ditt sätt att tänka
Först och främst, du tror BG tar risken att bara skumma papperna utan att egentligen inte veta om det står någonstans eller inte?
Och du tror inte Jocke vid det här laget grävt fram papperna och gjort videos och instastorys om det om det nu fanns någonstans i papperna?
Vakna för guds skull ur Jockiboi-psykosen
Börjar förstå namnet sekten nu
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Menar Crippa att barndomen var bra. E det så man kan tolka det.

Nej, den kan fortfarande ha varit dålig. Men inte på det sättet Jocke berättar om den.

En dålig barndom kan vara att att dina föräldrar inte brydde sig, grälade hela tiden, inte hade tid för för dig i sina liv, men barndomen var inte våldsman. Om du då säger att du blev misshandlad, torterad etc så stämmer ju inte det. Och då har ju dina syskon rätt att säga att barndomen inte alla var som du beskriver den. Men det betyder inte automatiskt att du hade en bra barndom.

Ett annat exempel. En tjej har varit i ett dåligt förhållande. Mycket gräl och skrik. Eller tysta kvällar i var sitt rum. Men inget våld. Om hon sen hävdar i en bok att att hon blev våldtagen och misshandlad av sitt ex, så stämmer ju inte det. Då har ju pojkvännen rätt att säga att hon hittar på. Men det betyder ändå inte att de har haft ett bra förhållande. Bara det att flickvännens berättelse inte stämmer.

Förstår du skillnaden?
Citera
2025-12-02, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Intressant att se att Jonna dag för dag visar upp vilken falsk översittare hon är, för varje story märks fler och fler manipulativa drag. Är dom två manipulativa illbattingar i Lundellhuset? Jag trodde det bara var en.

Jonna låtsas som att hon inte vet att A inte brukade droger förrän Jocke bott borta i 5-10år.

Det kommer ta hus i helvetet efter del 2.
Du tror väl inte man kan va tillsammans med Jocke och inte vara likadan själv? Ingen normal människa kan va tillsammans med en sån människa så länge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in