2025-12-03, 12:54
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
En ickefråga om de ingår i folkutbytet?Och infiltrerar? Hur?
Det är en ”ickefråga” såtillvida att verkligheten visar att vi har en större andel invandrare än vad landet klarar och andelen växer. Det är fakta. Det som behöver diskuteras vad som kan och bör göras.

De pågår sedan länge en systemhotande brottlighet där kriminella nätverk och klaner gradvis infiltrerar samhällets grundläggande funktioner och institutioner. SKR har länge varnat för denna systemhotande brottslighet.
Citera
2025-12-03, 12:57
Medlem
Citat:
Hej, jag ser på ditt nästa svar att det inte skulle hjälpa, om han talade lika bra som du, han kan ändå inte vara svensk, om inte farmor var det.
En tanke till om språket, de där som har en svensk förälder. Tror ni inte de lär sig svenska? Om man kanske aldrig träffat den utländska pappan, om svenska är det enda språk de kan, ändå är de utbytta.

Om man har en svensk förälder, då har ju denna förälder varit dum nog att gå all in i mångkulturen.
Jag ser på sikt inget vinnarscenario alls för dom människorna. Tragiskt, men det är lite så det blir, när man gör livsavgörande felbeslut.
Citera
2025-12-03, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det är en ”ickefråga” såtillvida att verkligheten visar att vi har en större andel invandrare än vad landet klarar och andelen växer. Det är fakta. Det som behöver diskuteras vad som kan och bör göras.

Min förhoppning är att vi gör en jugoslavien, fast utan krig.
Sverige delas upp i tre områden.
1. Kolonisationsområden, där dom bor dom kommit hit som kolonisatörer och hatar svenskar

2. Mångkulturområden, där svenskar som gått all in i mångkultur(tm) och människor som kommit hit och vill vara med svenskar bor.

3. Ett område för etniska svenskar, som vill bo och dela sina liv med andra som dom.
Citera
2025-12-03, 13:16
Medlem
Citat:
En ickefråga om de ingår i folkutbytet?Och infiltrerar? Hur?
Frågan om man vet att man är svensk eller ej. Alla vet vad de är. Sen finns det förstås de som låtsas och de som är psykiskt sjuka.

Ingen äkta svensk säger "Jag är svensk OCH jude" eller "Jag är svensk OCH kurd". En svensk säger att den är svensk och kan bevisa det med blod och jord.
Citera
2025-12-03, 13:28
Medlem
Totiuss avatar
Det intressanta för tråden borde vara att artikeln i Expo överhuvudtaget inte berör några sakfrågor kring invandringen utan bara fokuserar på att misstänkliggöra och smutskasta SD.

Överhuvudtaget har media i decennier verkat för att omöjliggöra en saklig samhällsdebatt kring invandringen. Nu ser vi konsekvenserna av detta.

Frågan för tråden är vad som driver Expo och annan media att agera på detta sätt. Det är en bra början för att nysta sig fram till rotorsakerna till den destruktiva samhällsutvecklingen.
Citera
2025-12-03, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Funderar du även på Tredje världskriget?

Du menar alltså att det jag beskriver inte kommer att hända? Ser det ut så med mönstret de senaste 30-40 åren att det jag beskriver inte kommer att hända? Vad talar för att det inte skulle bli den framtiden jag beskriver?

Självklart så utgår man ifrån att det fortsätter precis som nu även framöver, det finns nämligen väldigt lite som talar för någonting annat.
Citera
2025-12-03, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Inte i ett enda inlägg har du skilt på "invandrare" och "tredje världen", i en tråd som handlar om Folkutbyte, och då får du skylla dig själv om andra missförstår.

Invandring från tredje världen/MENA är extremt liten till Sverige med enstaka undantagsår som 2016 och när Somalia och Etiopien haft svält och Syrien var i krig. Något Folkutbyte "svenskar mot tredje världen" pågår definitivt inte och av de 2.1M invandrare som bor i Sverige är 100.000 från Polen och tydligen har du inga problem med dem. Det bor också 400.000 från Finland, 116000 från Tyskland, 112000 från Norge, 106000 från Danmark och "folkutbytet mot MENA" krymper snabbt om man listar siffror från nätet och inte bara kör propagandatugg.

En vanlig normalbegåvad person förstår vilka grupper svenskarna klagar på när de skriver "invandrare", det är bara du som vanligt som är för korkad för att begripa något som de flesta andra förstår undermedvetet.

Men jo det pågår absolut fortfarande ett folkutbyte med svenskar och människor från tredje världen, att du inte begriper det betyder inte att det är mindre sant. Grupperna du beskriver från Europa är för övrigt precis som svenskarna grupper som minskar i antal, alla dessa har låga födelsetal. Den enda befolkningen som ökar stort i Sverige är folkslag från tredje världen med få undantag.
Citera
2025-12-03, 13:48
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det intressanta för tråden borde vara att artikeln i Expo överhuvudtaget inte berör några sakfrågor kring invandringen utan bara fokuserar på att misstänkliggöra och smutskasta SD.

Överhuvudtaget har media i decennier verkat för att omöjliggöra en saklig samhällsdebatt kring invandringen. Nu ser vi konsekvenserna av detta.

Frågan för tråden är vad som driver Expo och annan media att agera på detta sätt. Det är en bra början för att nysta sig fram till rotorsakerna till den destruktiva samhällsutvecklingen.
Expo gör naturligtvis utspel som gynnar vänstern före valet och motverkar SD. SD är deras fiende, på samma sätt som MP är SDs fiende.

Men om inte motståndarsidan till expo, jag pekar ut dig och 5 st till i tråden, använt så imbecill argumentation, hat, bluffar med fakta så hade expo aldrig gjort sin artikel. Då fanns det ju ingen att sparka på. Man sparkar alltid neråt i Sverige.

Du är ju själv en tystnads-apologet och försöker tysta mig flera gånger i tråden. Enklaste sättet att tysta mig är att sluta med medvetet manipulerade påstående som "Sverige tar in 90.000 invandrare i år". Då behövs inte expos artikel längre, utan lögner triggas inte Vänstern.
Senast redigerad av Paris24 2025-12-03 kl. 13:52.
Citera
2025-12-03, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Min förhoppning är att vi gör en jugoslavien, fast utan krig.
Sverige delas upp i tre områden.
1. Kolonisationsområden, där dom bor dom kommit hit som kolonisatörer och hatar svenskar

2. Mångkulturområden, där svenskar som gått all in i mångkultur(tm) och människor som kommit hit och vill vara med svenskar bor.

3. Ett område för etniska svenskar, som vill bo och dela sina liv med andra som dom.

Som man röstat får man leva, det vore väldigt fint om hycklarna som lever i bubblar och är för massinvandringen faktiskt också blev tvingade att leva med den. Så får vi hemska "rasister" vårt egna område där vi kan leva för oss själva.

Låter som en vinst för alla.
Citera
2025-12-03, 13:54
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
En vanlig normalbegåvad person förstår vilka grupper svenskarna klagar på när de skriver "invandrare", det är bara du som vanligt som är för korkad för att begripa något som de flesta andra förstår undermedvetet.

Men jo det pågår absolut fortfarande ett folkutbyte med svenskar och människor från tredje världen, att du inte begriper det betyder inte att det är mindre sant. Grupperna du beskriver från Europa är för övrigt precis som svenskarna grupper som minskar i antal, alla dessa har låga födelsetal. Den enda befolkningen som ökar stort i Sverige är folkslag från tredje världen med få undantag.
Nej, argumentation och förståelse sker inte undermedvetet.

Om du skrivit "MENA" överallt där du istället skrev "invandrare" så hade jag antagligen inte skrivit ett enda kommentar i tråden.
Citera
2025-12-03, 13:56
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Tja, mer värd?
Mitt folk är ju en förlängning av mig och min familj, så självklart är min familj värd mer för mig.
Precis som jag tar för givet att det är likadant för alla folkslag.
Det är bara här i västvärlden, man har lyckats intala lite nyttiga idioter något annat.
"Mitt folk" blaha, du representerar inte mig eller min svenska släkt ett enda dugg.
Citera
2025-12-03, 13:57
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Och hur är det möjligt? Vad exakt är det som gör Sverige rikare!
Dom flesta stora företagen är uppköpta av andra länder och dom mindre kan omöjligt bära hella bördan själv.

Trycker vi bara nya pengar och skickar ut i omlopp eller?
Nej, BNP är värdet av vad vi producerar, och vi producerar mer och mer trots det påstådda "folkutbytet".
I själva verket var Sverige det rikaste vi någonsin varit 2020, direkt efter all invandring 2012-2018.

Argumentet "vi måste sluta med folkutbyte för det gör oss fattigare" är falskt och du kan droppa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in