2025-12-03, 11:50
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Vad fint, har du tänkt vidare på hur det kommer se ut för dina kommande generationer dvs barnbarn och de som kommer efter, när invandrarna från tredje världen når 70% av befolkningen? 80%? 90%?

Vad tror du händer med dina kommande generationer då? Tror du fortfarande dessa bubblor där bara svenskar bor finns kvar? Tror du svenskarna fortfarande styr landet vid det laget?
Funderar du även på Tredje världskriget?
Citera
2025-12-03, 11:59
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Jag "hatar" inte all invandring, jag är starkt emot massinvandring från tredje världen med inkompatibla folkslag och kulturer som vi inte kan leva med. Invandring från övriga Europa är inte alls lika problematiskt som den från tredje världen. Jag är övertygad dock att du förstår det, du gör dig bara dum nu som vanligt.
Inte i ett enda inlägg har du skilt på "invandrare" och "tredje världen", i en tråd som handlar om Folkutbyte, och då får du skylla dig själv om andra missförstår.

Invandring från tredje världen/MENA är extremt liten till Sverige med enstaka undantagsår som 2016 och när Somalia och Etiopien haft svält och Syrien var i krig. Något Folkutbyte "svenskar mot tredje världen" pågår definitivt inte och av de 2.1M invandrare som bor i Sverige är 100.000 från Polen och tydligen har du inga problem med dem. Det bor också 400.000 från Finland, 116000 från Tyskland, 112000 från Norge, 106000 från Danmark och "folkutbytet mot MENA" krymper snabbt om man listar siffror från nätet och inte bara kör propagandatugg.
Senast redigerad av Paris24 2025-12-03 kl. 12:01.
Citera
2025-12-03, 12:04
Medlem
Seabeers avatar
Tack så jävla mkt (alla partier på vänstersidan)

Naiv invandringspolitik har urholkat hela svenska samhället.

Irriterar mig något fruktansvärt att vänstern kallar en rasist så fort man öppnar munnen om att muslimer inte passar in i Sverige,västvärlden etc…. Vet dom ens vad en rasist är ??

Det ända positiva är att sossarna är en döende art. Den nya generationen köper helt enkelt inte deras skitsnack längre.

Inte helt enkelt och behålla majoriteten av svenskar i Sverige när araber förökar sig som ohyra. Typ det ända dom är bra på.
Senast redigerad av Seabeer 2025-12-03 kl. 12:12.
Citera
2025-12-03, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
SCB räknar väl enligt sin agenda.
Enligt dom är Mahmud, vars far och morföräldrar kom till Sverige på nittiotalet lika mycket svensk som Anderssonskans Kalle, fast mormor och farmor aldrig lärt sig ett enda ord svenska och Mahmud pratar svenska på en treårings nivå, den dagen han fyller femton.

För mig är det inte så.
Hej, jag ser på ditt nästa svar att det inte skulle hjälpa, om han talade lika bra som du, han kan ändå inte vara svensk, om inte farmor var det.
En tanke till om språket, de där som har en svensk förälder. Tror ni inte de lär sig svenska? Om man kanske aldrig träffat den utländska pappan, om svenska är det enda språk de kan, ändå är de utbytta.
Citera
2025-12-03, 12:16
Medlem
En tanke, om ni fick utvisa alla som har utländsk bakgrund X generationer tillbaka, skulle de kvarvarande svenskarna börja få fler barn? Eller gör det inget om vi minskar, bara det inte blir procentuellt?
Citera
2025-12-03, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Om judar och zigenare inte får vara svenska, är folkutbytet inget nytt. Flera hundra år gammalt.
Det handlar inte om att de får eller inte får vara svenskar. De är inte svenskar. Svenska medborgare ja, svenskar nej. Lika lite som du skulle betraktas som gambian av gambianer om du och din familj flyttade till Gambia och bodde där i flera generationer (om ni mestadels/enbart förökade er med ert eget folkslag).

Detta är egentligen en ickefråga. De enda som opponerar sig är de som vill in och infiltrera. Då spelar de att de är svenskar trots att de mycket väl vet att de inte är det. Alla är fullt medvetna om vad de är, om de inte är psykiskt sjuka förstås.

Man ska inte hamna i den fällan att man tror att man är svensk om man faktiskt inte är det.
Citera
2025-12-03, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Det handlar inte om att de får eller inte får vara svenskar. De är inte svenskar. Svenska medborgare ja, svenskar nej. Lika lite som du skulle betraktas som gambian av gambianer om du och din familj flyttade till Gambia och bodde där i flera generationer (om ni mestadels/enbart förökade er med ert eget folkslag).

Detta är egentligen en ickefråga. De enda som opponerar sig är de som vill in och infiltrera. Då spelar de att de är svenskar trots att de mycket väl vet att de inte är det. Alla är fullt medvetna om vad de är, om de inte är psykiskt sjuka förstås.

Man ska inte hamna i den fällan att man tror att man är svensk om man faktiskt inte är det.
En ickefråga om de ingår i folkutbytet?Och infiltrerar? Hur?
Citera
2025-12-03, 12:25
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
En svensk medborgare är en svensk medborgare, [...] "svensk etnicitet" [...] Vad är vinsten, liksom.
Saken handlar inte om någon vinst utan att andelen medborgare av utländsk härkomst växer allt snabbare. På så sätts byts befolkningen av svensk härkomst gradvis ut till en befolkning med allt större andel människor av utländsk härkomst. Det är konstigt att du inte förstår det.
Citera
2025-12-03, 12:40
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Nej, det är ingen konspirationsteori eftersom de gör det öppet. FN har publicerat officiella dokument om "Replacement Migration", för höge farao. Det är ingen konspiration utan officiell policy, som motiveras bland annat med en åldrande befolkning och (tidigare) kulturell berikning.

Om någon hävdar att de som helt öppet driver denna agenda i hemlighet har andra drivkrafter än de påstår, exempelvis att de vill utrota vita människor därför att de hatar oss eller ser oss som konkurrenter - och dessutom samarbetar med varandra i hemlighet och är införstådda med det hemliga syftet - är det en konspirationsteori.

För min del, och jag tillhör i det avseendet den överväldigande majoriteten av invandringskritiker, är jag tvärtom rätt säker på att syftet är precis vad de säger att det är, att uppnå vissa quick fixes för ekonomin, har idiotiska fantasier om kulturberikning, med mera. Alltså inget hat mot svenskar eller andra vita européer eller någon egentlig vilja att utrota oss via undanträngning och uppblandning, utan bara att anse vår framtida existens som folk oviktig.

Och det är ungefär lika relevant som att Stalin mördade och svalt ihjäl miljontals kulaker inte för att han hatade dem, utan för att de var i vägen för hans stora kommunistprojekt. Eller att Hitler lät mörda judar inte därför att han hatade dem, utan därför att de inte passade in i det samhälle han ville bygga.

"Ni förstår väl att de gör detta inte för att de vill utplåna svenskarna som folk, utan för att komma tillrätta med en obalans i ålderspyramiden och åstadkomma ett mångkulturellt samhälle" är inte en ursäkt. Och att peka på att de gör det helt öppet och kalla det ondska trots deras "goda" intentioner, är inte en konspirationsteori.

Bra skrivet och jag håller med om det mesta.

Det är inte en konspirationsteori att peka på ett dokument eller en enskild politiker och påpeka att det eller denne är ovanligt invandrarvänlig.

Men när man börjar snickra ihop en ”helhet” som man har mycket svaga belägg för där vita medborgare i hela västvärlden medvetet byts ut mot mörkhyade pga diffusa syften då är man inne på en konspirationsteori.

Uttalanden i denna tråd om att det är väldigt ”skumt” att detta sker samtidigt i hela västvärlden och att ”judiska” Expo ljuger om detta är bra exempel på detta.
Citera
2025-12-03, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
https://expo.se/guide/expo-guidar-myten-om-folkutbytet/

För att SCB ska definiera en person som ”med utländsk bakgrund” så ska individen vara född utrikes eller född i Sverige av två utrikesfödda föräldrar. I ”migrationskartans” data så ha man valt att även ta med individer som är födda i Sverige med enbart en utrikesfödd förälder.

Syftet med kartan och dess alarmerande grafik är att stärka SD-narrativet om ett pågående folkutbyte: att majoritetssvenskar systematiskt håller på att bytas ut mot utrikesfödda.

Bryr sig SD-väljare/väljare hur Sverigedemokraterna trixar med data?
Ja det är korrekt att göra på det viset. Bara man är tydlig med principen.
Det primära är att kunna följa den demografiska utvecklingen för "ursprungsbefolkningen" vilket normalt sett är av ringa betydelse när invandringen är marginell såsom den varit historiskt ända fram till ca 1990.
När vi nu inom loppet av några decennier hamnat med ca 30% utlänningar och som dessutom föder fler barn än ursprungsbefolkningen, då hamnar vi i stora sociala samhällsförändringar.
Då blir den etniska statistiken viktig för vidare samhällsplanering.
Citera
2025-12-03, 12:48
Medlem
Citat:
Sverige blir oavbrutet rikare och BNP växer varje år utom corona-året pga nerstängningar. Framtiden ser också ljus ut enligt ekonomifakta som är den största ekonomisajten.
https://www.ekonomifakta.se/sakomraden/makroekonomi/prognoser-for-sveriges-tillvaxt_1216049.html

Och hur är det möjligt? Vad exakt är det som gör Sverige rikare!
Dom flesta stora företagen är uppköpta av andra länder och dom mindre kan omöjligt bära hella bördan själv.

Trycker vi bara nya pengar och skickar ut i omlopp eller?
Citera
2025-12-03, 12:54
Medlem
Citat:
De är svenskfödda av föräldrar som bor i Sverige.

Bara för du heter Nisse så är du mer värd? Vad tycker du om typiska barnnamn nuförtiden t.ex Tindra, Nova, Zen, Ajax, Hjördis, Gabriel. Måste reta dig till vansinne. Det känns kul att varje gång Zlatan rörde bollen och gjorde mål så satt du där irriterad.

Jag umgås troligen hellre med Muhammed än med dig, det är nog den trista sanningen. Du blev utkonkurrerad på hemmaplan av någon smartare.

Tja, mer värd?
Mitt folk är ju en förlängning av mig och min familj, så självklart är min familj värd mer för mig.
Precis som jag tar för givet att det är likadant för alla folkslag.
Det är bara här i västvärlden, man har lyckats intala lite nyttiga idioter något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in